باگ جدید ویندوز 11 آپدیت یا تعمیر برنامه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا باگ جدیدی در ویندوز ۱۱ باعث آزار کاربران شده است. این بار برخی از برنامه‌ها پس‌از آپدیت‌شدن یا تعمیر با مشکل مواجه می‌شوند.
تبلیغات

مایکروسافت تأیید کرده که به‌سبب یک مشکل شناخته‌شده در آخرین آپدیت تجمعی با کد KB5007215، برخی برنامه‌ها با مشکل یادشده مواجه خواهندشد. این موضوع در صفحه‌ی مشکلات شناخته‌شده این آپدیت به اطلاع کاربران رسیده است. اما این مشکل از کجا نشأت می‌گیرد؟ به‌گفته‌ی این شرکت، با نصب این آپدیت تجمعی یا آپدیت‌های جدیدتر، Microsoft Installer (MSI) ممکن است دچار مشکلاتی شود. نصاب مایکروسافت، یکی از مهم‌ترین اجزای ویندوز برای نصب برنامه‌ها یا وصله‌ها شناخته می‌شود و بسیاری از سازندگان نرم‌افزار‌های مختلف از این نصاب برای نصب برنامه‌های خود در ویندوز استفاده می‌کنند.

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، درحال‌حاضر، فهرست کامل نرم‌افزارهایی که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند هنوز مشخص نشده است با این حال مایکروسافت درتوضیحات خود به نرم‌افزار‌های ساخت شرکت کسپرسکی اشاره کرده است.

مایکروسافت برای این مشکل یک راه‌حل موقت درنظرگرفته است و به کاربران پیشنهاد می‌کند که برنامه‌هایی که پس از انجام آپدیت یا تعمیر خراب شده و دیگر باز نمی‌شوند را از روی ویندوز پاک کرده و به نصب جدیدترین نسخه‌ی آن اقدام کنند، این غول نرم‌افزاری خاطرنشان کرد که از مشکل ایجاد شده آگاه است و به‌زودی آپدیتی را برای رفع این مشکل منتشر خواهد نمود. نکته‌ی عجیب‌تر آن است که این مشکل از سوی کاربران ویندوز ۱۰ نیز گزارش شده است و در نسخه‌های 21H1 و 21H2 ویندوز ۱۰ این مشکل وجود دارد.

معمولا راه‌حل‌هایی که برای رفع باگ و مشکلات ویندوز ارائه می‌شود درقالب «وصله‌ی سه‌شنبه» یا Patch Tuesday برای کاربران منتشر می‌شوند و در دومین سه‌شنبه هرماه (میلادی) در ویندوز آپدیت قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود وصله‌ی یادشده برای حل این مشکل در روز ۲۳ آذر برای کاربران منتشر شود مگرآنکه مایکروسافت به ارائه‌ی وصله‌ی فوری برای رفع هرچه سریع‌تر این باگ قبل از این تاریخ اقدام کند. این شرکت درگذشته نیز در مواجهه با آسیب‌پذیری PrintNightmare اقدامی مشابه دردستور کار خود قرار داد.

این آخرین باگ گزارش شده پس از اینکه مایکروسافت در هفته‌ی گذشته ویندوز ۱۱ را پس از دریافت بازخوردهای مثبت کاربران برای کاربران بیشتری منتشر کرد تاکنون است. پیش‌از این زمان نیز یک باگ دیگری در ویندوز ۱۱ موجب می‌شد که رایانه‌هایی با پردازنده‌های ساخت AMD تا ۱۵ درصد با افت عملکرد در بازی‌ها مواجه شوند. این باگ باهمکاری AMD و مایکروسافت رفع شد اما مشکلات دیگر همچنان رفع نشده‌اند، به‌عنوان مثال؛ به موجب یک باگ در ویندوز اکسپلورر، اگر پنجره‌های زیادی از فایل اکسپلورر باز شود مقادیر بالایی از حافظه‌ی رم را اشغال می‌کند.

این باگ‌ها در تصمیم‌گیری هرکاربری برای ارتقا به ویندوز ۱۱ تأثیرگذار خواهد بود و هنوز عده‌ی زیادی معتقدند که ویندوز ۱۱ آن‌طور که باید هنوز سیستم‌عامل ایده‌آلی برای انجام امور روزمره نیست و با عملکرد و پایداری قابل مقایسه با ویندوز ۱۰ بسیار فاصله دارد. مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی خواهد شد و به‌تازگی خط‌مشی ارائه‌ی دو آپدیت اساسی برای ویندوز ۱۰ درسال را به یک‌بار آپدیت اساسی در سال تغییر داده است که این رخداد، مهلت بیشتری را به مایکروسافت به‌منظور رفع مشکلات موجود در هر دو ویندوز ۱۰ و ۱۱ خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات