آپدیت مک‌اواس مانتری موجب ازکارافتادن برخی از مک‌های قدیمی شده است

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق ادعای برخی از کاربران، آپدیت به مک‌اواس مانتری موجب ازکارافتادن برخی از دستگاه‌های مک قدیمی می‌شود. این مشکل در مک‌های مجهز به تراشه‌های اینتل گزارش شده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، اپل نسخه‌ی نهایی مک‌اواس مانتری را برای دستگاه‌های مک واجدشرایط منتشر کرد. نسخه‌ی دوازدهم سیستم‌عامل مک در ماه ژوئن و در رویداد WWDC 2021 اپل رونمایی شد. از آن زمان تاکنون، اپل مشغول توسعه‌ی این نسخه از مک‌اواس و دریافت بازخوردهای کاربران از نسخه‌های بتا بود و سرانجام هفته‌ی گذشته نسخه‌ی پایدار آن را به‌صورت عمومی منتشر کرد.

باوجوداین، پس از گذشت ماه‌ها آزمایش و انتشار نسخه‌های بتا به‌نظر می‌رسد مشکلی در نسخه‌ی پایدار مک‌اواس مانتری وجود دارد که به‌موجب آن برخی از دستگاه‌های قدیمی مک با آپدیت به این نسخه بلافاصله از کار می‌افتند و کاربران نمی‌توانند مجدد آن را روشن کنند.

به‌گزارش گیزموچاینا و به‌نقل از مک رومورس، تعدادی از کاربران متأثر از این قضیه شده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین از مشکل به‌وجودآمده شکایت کرده‌اند. این کاربران ادعا می‌کنند که دستگاه مک آن‌ها پس از به‌روزرسانی به نسخه‌ی ۱۲ از کار افتاده و حتی نمی‌توانند آن را روشن کنند و درنتیجه، دستگاهشان بی‌استفاده شده است.

این اولین‌باری نیست که اپل با انتشار نسخه‌ی جدید مک‌اواس موجب بروز چنین مشکلاتی برای کاربران شده است. سال گذشته نیز با انتشار نسخه‌ی نهایی مک‌اواس بیگ‌سر، کاربران با گزارش‌هایی مشابه رخداد فعلی از مشکلات به‌وجودآمده گِله داشتند.

هرچند مشکل فعلی به‌اندازه‌ی مشکلات مک‌اواس بیگ‌سر در سال گذشته در بین کاربران شایع نیست، تعدادی از کاربران تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. گفتنی است که مشکل به‌وجودآمده، شامل حال دستگاه‌های مک مجهز به تراشه‌های اینتل به‌ویژه مک‌بوک پرو و مک مینی و آی‌مک می‌شود.

بنابر گزارش‌ها، اپل در حال آزمایش به‌روزرسانی جدیدی برای مک‌اواس مانتری است که قرار است با نسخه‌ی ۱۲.۱ عرضه شود؛ اما انتظار نمی‌رود که این به‌روزرسانی طی هفته‌‌های آتی دردسترس کاربران قرار گیرد. البته این احتمال وجود خواهد داشت که غول دنیای فناوری با ارائه‌ی به‌روزرسانی جزئی از بروز چنین مشکلی برای کاربرانی که هنوز به نسخه‌ی جدیدتر آپدیت نکرده‌اند، جلوگیری کند؛ اما تا این لحظه خبری از عرضه‌ی آپدیت جدید به‌دست نرسیده است.

درهرصورت با‌‌توجه‌‌به سابقه‌ای که اپل در انتشار نسخه‌های جدید مک‌اواس از خود به‌جا گذاشته، کاربران بهتر است در به‌روزرسانی دستگاه‌های مک خود کمی محتاط‌تر عمل کنند و در این عمل تعجیل نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات