macOS Monterey در کامپیوترهای مک مبتنی بر اینتل، کامل اجرا نمی‌شود

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل نیمی از قابلیت‌های جدید macOS Monterey را در کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌های اینتل پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

دوشنبه‌ی گذشته، اپل در جریان سخنرانی اصلی WWDC 2021 از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌های خود با انبوهی از بهبودها رونمایی کرد. نسل جدید سیستم‌عامل کامپیوتر اپل، macOS Monterey نام دارد و قابلیت‌هایی جدید و مفیدی ارائه می‌دهد؛ اما گفته می‌شود که دارندگان کامپیوتر مک اینتلی احتمالا از بسیاری از این قابلیت‌ها بی‌بهره خواهند بود.

به گزارش Android Authority، چندین ویژگی قابل توجه سیستم‌عامل کوپرتینویی‌ها در کامپیوترهای مبتنی بر اینتل وجود نخواهد داشت و از قرار معلوم، بخشی از این مشکل به قابلیت‌های پیشرفته‌ی یادگیری ماشین باز می‌کردد که تنها تراشه‌ی M1 در کامپیوترهای مک قادر به ارائه‌ی چنین سطحی از فناوری مذکور است. ویژگی‌هایی که در کامپیوترهای مک مبتنی بر اینتل پشتیبانی نمی‌شوند، به شرح زیر است:

  • حالت پرتره در نرم‌افزار فیس‌تایم که منجر به بلور شدن پس‌زمینه می‌شود.
  • قابلیت متن آنی برای کپی و چسباندن، جستجو یا ترجمه متن در تصاویر
  • نقشه‌های دقیق‌تر در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو، لس آنجلس، نیویورک و لندن در مسیریاب اپل
  • کره‌ی تعاملی سه‌بعدی در مسیریاب اپل
  • پشتیبانی از زبان‌های بیشتر نظیر دانمارکی، فنلاندی، نروژی و سوئدی برای تبدیل متن به گفتار
  • قابلیت دیکته‌ی گفتار به نوشتار در تایپ کردن که تمام پردازش‌ها را کاملاً آفلاین انجام می‌دهد
  • دیکته‌ی گفتار به نوشتار نامحدود که قبلاً به ۶۰ ثانیه محدود شده بود.

همان‌طور که در فهرست بالا مشاهده می‌کنید، تعداد قابل توجهی از ویژگی‌های جدید در مک‌های مجهز به تراشه‌ی تیم آبی در دسترس نخواهند بود؛ کامپیوترهایی که اپل همچنان آن‌ها را به فروش می‌رساند. اعتقاد بر این است که این حذف‌ها به دلیل این است که پردازنده‌های اینتل بخش ML اختصاصی ندارند. به نظر می‌رسد این توضیح قابل قبولی در مورد برخی از موارد ذکرشده است؛ زیرا در صورت استفاده نکردن از پردازش‌های ابری، ویژگی‌هایی مانند نوشتار آنی و دیکته گفتار به نوشتار، به‌طور خاص به قابلیت‌های یادگیری ماشین قدرتمند متکی هستند.

گوگل ویژگی‌های مانند دیکته‌ی آنی و توانایی کپی و پیست و ترجمه متن از تصاویر را ارائه داده است؛ اما گوگل در نقطه‌ی مقابل اپل قرار دارد و از پردازش‌های ابری برای این کار بهره می‌گیرد. البته ویژگی‌های دیگر مانند جزئیات سه‌بعدی مناطق در برنامه‌ی مسیریاب و کره زمین تعاملی برای مک‌های مبتنی بر اینتل کاملا امکان‌پذیر هستند. حتی حالت پرتره فیس‌تایم ویژگی عجیبی محسوب نمی‌شود که مک‌های اینتلی از ارائه‌ی آن عاجز باشند؛ بنابراین احتمالا کوپرتینویی‌های قصد دارند با ارائه ندادن برخی قابلیت‌ها کاربران را به سمت استفاده از کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌های اپل سیلیکون سوق بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات