احتمال اجرای اپلیکیشن‌های گوشی اندروید روی کروم اواس در آینده نزدیک

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کاربران انجمن XDA، قابلیت جدیدی در سیستم عامل کروم کشف کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب، اپلیکیشن‌های اندروید را مستقیما روی کروم‌بوک اجرا کنند.
تبلیغات

گوگل اساسا دو پلتفرم محاسباتی دارد و اگر نسخه‌ی وب را هم در نظر بگیریم، تعداد این پلتفرم‌ها به سه عدد خواهد رسید. مدت‌ها قبل هیچ ارتباطی بین پلتفرم‌های غول جستجوی اینترنت وجود نداشت. امروزه، می‌توان کروم اواس را به‌عنوان سیستم عامل اداره‌کننده‌ی گوگل در نظر گرفت؛ چراکه با اندروید بیشتر یکپارچه شده است. گوگل اکنون در حال کار روی ارتباط بین سیستم عامل کروم و گوشی‌های مجهز به اندروید است. این احتمال وجود دارد که امکان اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های اندروید روی کروم‌بوک سرانجام در دسترس کاربران قرار بگیرد.

جای تعجب است که ویندوز پیش از سیستم عامل گوگل، قابلیت اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های اندروید را در دسترس کاربران قرار داده. مثال بارز این موضوع، همکاری سامسونگ و مایکروسافت است که امکان اجرای اپلیکیشن‌های نصب‎شده روی گوشی‌های سری گلکسی را در یک پنجره‌ی مجزا در محیط ویندوز فراهم کرده. این در حالی است که کروم اواس قبلاً امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌های اندروید از طریق فروشگاه پلی‌ استور را ارائه داده؛ ولی قابلیت جدید این سیستم عامل باعث می‌شود بتوان اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند را هم روی کروم‌بوک‌ اجرا کرد.

به گزارش اسلش‌گیِر، اگر از علاقه‌مندان به سیستم عامل کروم باشید، مسلما با شایعات مرتبط با این قابلیت جدید آشنایی دارید. این ویژگی که احتمالا با نام Android Push به کروم اواس اضافه خواهد شد، بر اساس فناوری WebRTC کار می‌کند. فناوری یادشده در خدمات چت ویدئویی تحت وب برای استریم نمایشگر گوشی‌های پیکسل روی کروم‌بوک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت جدید اولین‌ بار توسط یکی از کاربران انجمن XDA به نام میشال رحمان کشف شد.

ویژگی مورد اشاره به‌ کاربران اجازه می‌دهد به‌طور موقت بتوانند روی کروم‌بوک به اپلیکیشن‌های گوشی‌ هوشمند خود دسترسی داشته باشند. برای درک بهترِ روش کارکرد این قابلیت، فرض کنید اعلانی برای یکی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی هوشمندتان دریافت می‌کنید، در این شرایط حتی اگر اپلیکیشن یادشده روی کروم‌بوک نصب نشده باشد، می‌توان آن را روی دستگاه اجرا کرد.

ظاهرا این قابلیت جدید از مدتی قبل به سیستم عامل کروم اضافه شده؛ اما هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است. شاید گوگل این ویژگی را به‌عنوان بخشی از امکانات جدید سری پیکسل ۶ معرفی کند؛ در این شرایط قابلیت یادشده احتمالا در ابتدا فقط مختص پرچم‌داران بعدی گوگل خواهد بود و شاید مدتی بعد در دسترس دارندگان سایر گوشی‌های هوشمند اندروید قرار گیرد.

نظر شما در مور د قابلیت جدید کروم اواس برای اجرای مستقیم اپلیکیشن‌های گوشی روی لپ‌تاپ‌های مجهز به این سیستم عامل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات