هواوی: تمامی مدل‌های میت بوک از ویندوز 11 پشتیبانی خواهند کرد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
حساب رسمی هواوی در ویبو تأیید کرد که تمامی مدل‌های سری میت بوک قادر به پشتیبانی از ویندوز ۱۱ مایکروسافت خواهند بود.
تبلیغات

پس از اعمال تحریمهای سختگیرانه، هواوی مجبور شد در پاسخ به از دست دادن سرویسهای گوگل، سیستمعامل اختصاصی خود به نام هارمونی ۲ را توسعه دهد. در حال حاضر محصولات هواوی در ردههای مختلف قادر به دریافت هارمونی ۲ هستند و انتظار میرود محصولات قدیمیتر شرکت چینی نیز سیستمعامل این شرکت را دریافت کنند.

پاسخ هواوی به گوگل، معرفی سیستمعامل هارمونی است؛ اما به نظر میرسد هواوی به دنبال توسعهی سیستمعامل انحصاری برای لپتاپهای سری میت بوک نیست و همچنان میخواهد محصولات خود را مبتنی بر سیستم‌عامل مایکروسافت بسازد. GizmoChina گزارش میدهد که شرکت چینی این موضوع را با انتشار پستی در حساب رسمی ویبوی خود تأیید کرده است و حتی مشخص ساخته که لپتاپهای سری میت بوک قادر به دریافت ویندوز ۱۱ خواهند بود.

پست ویبوی هواوی در مورد میت بوک هواوی

در متن پست آمده است که تمامی مدلهای میت بوک هواوی پس از انتشار ویندوز ۱۱ میتوانند سیستمعامل جدید مایکروسافت را بدون هیچگونه محدودیتی دریافت کنند. در ادامهی اشاره شده است مدلهایی از میت بوک که همراه با ویندوز ۱۰ به بازار عرضه شدند، بدون پرداخت هزینهای قادر به دریافت ویندوز ۱۱ بهصورت آپدیت نرمافزاری خواهند بود. چنین پستی در حالی منتشر شده که فاصلهی چندانی تا ۵ اکتبر (۱۳ مهر) باقی نمانده است و مایکروسافت در نظر دارد ویندوز ۱۱ را در این تاریخ منتشر کند.

لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی در ۴ دسته‌بندی قرار می‌گیرند که شامل سری میت بوک، سری X، سری D و سری تازه معرفی‌شده‌ی B می‌شود. با توجه به پستی که هواوی منتشر کرده است، اگر از دارندگان هر یک از مدل‌های میت بوک باشید مشکلی در ارتقای آن به ویندوز ۱۱ نخواهید داشت و می‌توانید ۱۳ مهر به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت کوچ کنید.

ویندوز ۱۱ امکانات گستردهای در اختیار کاربران قرار خواهد داد که برای مثال میتوان به امکان اجرای اپلیکیشنهای اندروید اشاره کرد. علاوه بر آن، ظاهر رابط کاربری آن با تغییرات مثبت بسیاری همراه شده که زیبایی بصری سیستمعامل جدید ردموندیها را چند برابر کرده است.

با وجود امکانات گسترده‌ای که ویندوز ۱۱ دارد، برخی از کاربران علاقه‌ای به کوچ کردن به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت ندارند. البته چنین موضوعی تازگی ندارد. درواقع آمار نشان می‌دهد که سیستم‌عامل‌های قدیمی مانند ویندوز ۷ همچنان کاربرانی وفادار دارند که با وجود اتمام پشتیبانی نرم‌افزاری به استفاده از سیستم‌عامل محبوبشان ادامه می‌دهند. نظر شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟ آیا با انتشار ویندوز ۱۱ به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت کوچ خواهید کرد یا همچنان استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات