شیائومی ویژگی Pure Mode را برای محدود‌ کردن فایل‌های APK آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در حال آزمایش ویژگی Pure Mode است تا بارگذاری فایل‌های APK را در MIUI محدود کند. ویژگی مذکور اختیاری خواهد بود و به منظور افزایش امنیت گوشی‌های شیائومی طراحی شده است.
تبلیغات

نصب فایل‌های APK، یکی از مطلوب‌ترین ویژگی‌های اکوسیستم اندروید است که آن ‌را از iOS اپل متمایز می‌کند. کاربران اپل برخلاف اندروید فقط اجازه دارند برنامه‌ها را از طریق اپ استور رسمی شرکت نصب کنند. البته بارگذاری از منابع مختلف و نصب فایل‌های APK در دستگاه‌های اندروید خطراتی به همراه دارد. نصب APK مخرب می‌تواند منجر به ورود بدافزار در گوشی اندرویدی شود. به گزارش Androidauthority، شیائومی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای MIUI با نام Pure Mode است.

به‌ گفته‌ی ITHome، شیائومی آزمایش بتای Pure Mode را آغاز کرده است. به کمک این ویژگی کاربر اجازه دارد فرایند بارگذاری فایل‌های APK را در گوشی شیائومی خود مسدود کند. با فعال‌ کردن ویژگی مذکور، کاربران دیگر نمی‌توانند فایل‌های APK را از منابع غیر رسمی نصب کنند. گفتنی است که ویژگی Pure Mode اختیاری است و می‌توان آن را غیر فعال کرد.

هدف ویژگی Pure Mode، جلوگیری از خطرات ناشی از بارگیری فایل‌ APK است. قابلیت مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد تا روی برنامه‌هایی که روی گوشی بارگیری می‌شوند، کنترل بیشتری داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که از منابع معتبر دریافت شده‌اند و بدافزاری وارد گوشی نمی‌‌شود.

هنوز خبری درباره‌ی زمان رسمی عرضه‌‌ی ویژگی Pure Mode در MIUI در دسترس نیست و به‌ نظر می‌رسد آزمایش بتای آن محدود به چین باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ویژگی Pure Mode چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات