تعداد نصب HarmonyOS از مرز ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمارهای ارائه‌شده، در هر ثانیه ۸ کاربر محصولات هواوی خود را از اندروید به HarmonyOS به‌روزرسانی می‌کنند که آماری خیره‌کننده محسوب می‌شود و بدین‌ترتیب HarmonyOS به رقیبی جدی برای اندروید و iOS تبدیل خواهد شد.
تبلیغات

زمانی که هواوی در سال ۲۰۱۹ سیستم‌عامل اختصاصی خود، یعنی HarmonyOS را برای گوشی‌های هوشمندش منتشر کرد، همچنان به توسعه این سیستم‌عامل ادامه داد. ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰)، دومین نسخه سیستم‌عامل با نام HarmonyOS 2 برای بسیاری از دستگاه‌های هواوی ارائه شد. بر‌‌‌اساس گزارش Gizmochina، هواوی به‌تازگی رسما تأیید کرد که HarmonyOS 2 روی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه نصب شده است.

چند ماه پیش نیز در گزارشی به این موضوع اشاره کردیم که HarmonyOS یک هفته پس از رونمایی روی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه نصب شده است. افزون‌بر‌این، در گزارشی دیگر اعلام کردیم که HarmonyOS در یک ماه روی بیش از ۲۵ میلیون گوشی هواوی نصب شده است. اکنون در جدید‌ترین گزارش تعداد کاربران Harmonyos از مرز ۴۰ میلیون دستگاه گذشته که دستاورد و موفقیت جدیدی برای این شرکت چینی محسوب می‌شود.

با این سرعت، به‌نظر می‌رسد که HarmonyOS به رقیب جدی برای اندروید و iOS تبدیل خواهد شد. هواوی بخش متن‌باز را نیز به سیستم‌عاملش اضافه کرده و اخیرا بیش از ۴۰۰ بخش‌ متن‌باز نیز به آن اضافه شده است.

انتظار می‌رود هواوی HarmonyOS 2 را برای همه گوشی‌های هوشمندش عرضه کند. گوشی‌های سری میت ۴۰، سری پی ۴۰، نوا ۸، میت ایکس ۲ و میت پد پرو جزو دستگاه‌هایی هستند که این سیستم‌عامل جدید را دریافت می‌کنند.

هفته گذشته نیز، پرچم‌دار P50 هواوی با سیستم‌عامل HarmonyOS معرفی شد. سری مذکور مدل‌های P50 و P50‌ پرو را شامل می‌شود که از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و شبکه ارتباطی 4G بهره‌ می‌برند. مدل پرو علاوه‌بر تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، در نسخه‌ای دیگر به تراشه کرین ۹۰۰۰ (Kirin 9000) با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره سیستم‌عامل HarmonyOS چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات