هواوی پی 50 جایگاه نخست بنچمارک DXOMARK را به دست آورد

شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
DXOMARK در آخرین بررسی خود به سراغ پی 50 پرو هواوی رفته و به عملکرد دوربین سلفی و اصلی پرچم‌دار جدید هواوی بالاترین امتیاز را داده است.
تبلیغات

مدت زیادی از معرفی سری هواوی پی ۵۰ نمی‌گذرد؛ گوشی‌های هوشمندی که پیش از معرفی با حاشیه‌های فراوانی همراه بودند؛ اما به نظر می‌رسد اخبار و گزارش‌ها در مورد پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو هواوی تمامی ندارد. GizmoChina به گزارشی از DXOMARK پرداخته است که طبق آن، مدل بالارده‌ی سری پی ۵۰ یعنی پی ۵۰ پرو هواوی توانسته بالاترین امتیاز این بنچمارک را به دست آورد و جایگاه نخست را به خود اختصاص بدهد.

سری پی ۵۰ فاقد مودم 5G است؛ اما نه‌تنها از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری می‌تواند با پرچم‌داران موجود در بازار رقابت کند؛ بلکه در برخی از جنبه‌های سخت‌افزاری عملکرد به‌مراتب بهتری ارائه می‌دهد. یکی از این موارد عکاسی و فیلم‌‌برداری به شمار می‌رود. DXOMARK به بررسی عملکرد دوربین پی ۵۰ پرو پرداخته و در متن مقاله‌ی خود آورده است که دوربین پرچم‌دار جدید هواوی توانسته در زمینه‌های مختلف بدرخشد.

کارشناسان DXOMARK در نقد و بررسی خود به بررسی بخش‌های مختلف دوربین پی ۵۰ پرو پرداخته و به مؤلفه‌های مختلف آن امتیاز داده‌اند و پی ۵۰ پرو گویا به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام داده است و توانسته بالاترین امتیازها را به دست آورد. پی ۵۰ پرو چه از نظر فیلم‌برداری و چه از نظر عکاسی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

نتایج دوربین اصلی پی 50 پرو هواوی

در بنچمارک می‌توان مشاهده کرد که دوربین اصلی پی ۵۰ پرو امتیاز مجموع ۱۴۴ کسب کرده و امتیاز مجموع ۱۰۶ به دوربین سلفی آن داده شده است. دوربین سلفی نیز در بالاترین جایگاه قرار دارد و جایگاه دوم به هواوی میت ۴۰ با امتیاز ۱۰۴ تعلق می‌گیرد. DXOMARK در مورد عملکرد دوربین سلفی گفته است تصاویر ثبت‌شده از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند؛ به‌طوری‌که نویز بسیار کمی مشاهده می‌‌شود و تصاویر از جزئیات بسیاری برخوردار هستند. این موضوع در ویدئوهای ضبط‌شده با دوربین سلفی نیز صحت دارد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

هواوی در پی ۵۰ پرو از ماژولی با طراحی دوال‌رینگ برخوردار است که چهار دوربین را در خود جای می‌دهد. دوربین اصلی از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل برخوردار است که دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با ویژگی مونوکروم یا ثبت تصاویر سیاه و سفید آن را همراهی می‌کند. یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی نیز در ماژول وجود دارد که از نوع پریسکوپ است و در بنچمارک ثابت کرده که می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای در حالت زوم ثبت کند. در بررسی آمده است که تصاویر ثبت‌شده در حالت زوم از نویز بسیار کم برخوردار هستند و سوژه‌ها در تصویر تار نمی‌شوند. درواقع دوربین می‌تواند جزئیات قابل توجهی را در حالت زوم به ثبت برساند و به کاربر ارائه بدهد.

پی ۵۰ پرو در محیطی با نور کم نیز عملکرد قابل قبولی دارد. در بررسی آمده است که با فعال شدن حالت شب، کاربر می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای به ثبت برساند؛ به‌طوری‌که نور کم محیط تأثیر بسیار کمی روی تصویر ثبت‌شده داشته باشد. چنین موضوعی به این معنی است که دوربین پی ۵۰ پرو می‌تواند حتی در محیطی تقریبا با تاریک، نور کافی جذب کند.

نتایج دوربین سلفی پی 50 پرو هواوی

این اولین بار نیست گوشی هوشمندی از هواوی در رده‌های بالای بنچمارک DXOMARK قرار می‌گیرد. درواقع چند سالی است که محصولات شرکت چینی توانسته‌اند به کیفیت قابل توجهی برسند و جایگاه خود را در بنچمارک‌های مختلف به‌خصوص DXOMARK بهتر کنند. همچنین برای اولین بار نیست که محصولی از هواوی توانسته است جایگاه نخست این بنچمارک را کسب کند؛ اما آنچه در مورد پی ۵۰ پرو اهمیت دارد، به دست آوردن جایگاه نخست با کسب امتیازی به‌مراتب بیشتر از گوشی‌های هوشمند پیشین هواوی است.

درحالی‌که پی ۵۰ پرو امتیاز ۱۴۴ کسب کرده است، می ۱۱ اولترا شیائومی با امتیاز ۱۴۳ در جایگاه دوم قرار دارد و جایگاه سوم به میت ۴۰ پرو پلاس با امتیاز ۱۳۹ تعلق گرفته است. باید صبر کرد و دید هواوی برای آینده چه برنامه‌هایی دارد و آیا پرچم‌دار بعدی این شرکت روند روبه‌جلوی پی ۵۰ پرو را دنبال می‌کند و آیا می‌تواند جایگاه محصولات هواوی در رده‌ی نخست DXOMARK را حفظ کند یا خیر.

امتیاز پی ۵۰ پرو هواوی در بنچمارک DXOMARK فوق‌العاده به نظر می‌رسد؛ اما مؤلفه‌هایی مانند پشتیبانی نکردن از ارتباطات 5G یا اندروید می‌تواند روی فروش آن تأثیر بگذارد.

 نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا حاضر به خرید چنین محصولی هستید و عملکرد فوق‌العاده‌ی دوربین می‌تواند شما را به خرید پی ۵۰ پرو ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات