هواوی P50 و P50 پرو رونمایی شدند

جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
مطالعه 9 دقیقه
هواوی در کنار معرفی ساعت هوشمند جدید خود از گوشی‌های هوشمند هواوی پی 50 و پی 50 پرو رونمایی کرد که مدل پرو در دو ظرفیت رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

یکی از جنجالی‌ترین محصولات سال ۲۰۲۱ را می‌توان سری پی ۵۰ هواوی دانست؛ گوشی‌های هوشمندی که نه‌تنها سیستم‌عاملی اختصاصی دارند، بلکه مدلی متفاوت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را استفاده می‌کنند. برای مدتی است که شایعات و اخبار بسیاری را در مورد پرچم‌داران جدید هواوی می‌شنویم. سری که گفته شد متشکل از سه مدل خواهد بود؛ اما روز گذشته، هواوی با معرفی سری پی ۵۰ به حواشی موجود در مورد پرچم‌داران جدید خود خاتمه داد.

Gizmochina می‌نویسد که سری پی ۵۰ هواوی شامل دو مدل استاندارد و پی ۵۰ پرو می‌شود. سری که البته انتظار می‌رفت در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی شوند؛ اما تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده سبب شد تا شرکت چینی برنامه‌های خود را به آینده موکول کند. درواقع برند محبوب چینی با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ به صورتی که حتی امکان تأمین قطعات مورد نیاز برای زیرمجموعه‌ی خود یعنی آنر را نداشت و درنهایت مجبور به فروش این برند به شرکت چینی دیگری شد.

طراحی پنل پشتی هواوی پی 50 پرو

در هر صورت، هواوی با سری پی ۵۰ بازگشته تا بتواند قدم‌های اولیه برای بازگشت به جایگاه قبلی خود در بازار را بردارد. مدل‌های پی ۵۰ علاوه بر سخت‌افزاری درخور توجه، دارای طراحی ظاهری به‌روز شده‌ای هستند و در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نیز از ماژول دوربین توانمندی استفاده می‌کنند. در ادامه به بخش‌های مختلف سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و طراحی ظاهری پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو هواوی می‌پردازیم.

طراحی ظاهری سری پی ۵۰ هواوی

دو مدل سری پی ۵۰ از طراحی ظاهری سری‌های پیشین فاصله گرفته‌اند. درواقع تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که اولین آن‌ها، استفاده از ماژول دوربینی با طراحی دوال رینگ است. طراحی دوال رینگ یعنی ماژول دوربین به دو حلقه تقسیم می‌شود و دوربین‌ها، حسگرها و فلش در داخل حلقه‌ها قرار می‌گیرند. آنچه از طراحی مد نظر مشخص شده، اشاره دارد که حلقه‌ی اول شامل دوربین اصلی با ابعاد نسبتا بزرگ می‌شود و در حلقه‌ی دوم نیز سایر حسگرها به همراه فلش قرار می‌گیرند.

چنین اتفاقی قرار است برای سری آنر ۵۰ نیز رخ داده و ماژول دوربینی با طراحی مشابه به سری پی ۵۰ داشته باشد. جایگاه دوربین سلفی نیز دستخوش تغییر شده و جایگاه آن از بالا، سمت چپ صفحه‌نمایش کمی جلوتر رفته و در وسط صفحه‌نمایش قرار گرفته است. تغییر دوربین‌های ماژول دوربین سلفی نیز کاهش یافته و تنها از یک دوربین سلفی استفاده می‌شود. 

نسخه ویژه هواوی پی 50 پرو

در میان مدل‌های سری پی ۵۰، نسخه‌ی پی ۵۰ پرو درواقع نمونه‌ی بالارده و پریمیوم محسوب می‌شود. پی ۵۰ پرو در کنار رنگ‌بندی سفید و مشکی که در مدل استاندارد نیز موجود است از رنگ‌بندی‌های آبی و صورتی نیز برخوردار خواهد بود. همچنین نسخه‌ای ویژه از پی ۵۰ پرو هواوی عرضه خواهد شد که شیشه‌ای از نوع نانوکریستال استفاده می‌کند. استفاده از چنین شیشه‌ای اجازه می‌دهد که صفحه‌ی محافظ ۵ برابر بیشتر از مدل‌های دیگر در برابر ضربات وارده، قوی‌تر باشد. درواقع شیشه‌ی نانوکریستال می‌تواند ضربات سنگین‌تری (ازجمله ضربه‌ی مستقیم یا ناشی از سقوط از ارتفاع) را جذب کرده و مانع از انتقال آن به اجزای داخل گوشی هوشمند شود.

مشخصات سخت‌افزاری پی ۵۰ هواوی

هواوی پی ۵۰ دارای صفحه‌نمایشی ۶/۵ اینچی با رزولوشن +FHD (معادل ۲،۷۰۰ در ۱،۲۲۴ اینچ) و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. لبه‌های صفحه‌نمایش به‌صورت مسطح یا صاف طراحی شده‌اند و برخلاف مدل پرو از لبه‌های خمیده خبری نیست. صفحه‌نمایش مدنظر که از پنل OLED استفاده می‌کند قادر به نمایش ۱/۰۳ میلیارد رنگ خواهد بود و از گاموت رنگی P3، تاچ سمپل ۳۰۰ هرتزی و PWM Dimming با فرکانس ۱،۴۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

پرچم‌دار جدید هواوی دارای مدلی ویژه از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ است که به جای مودم 5G از مودمی با قابلیت پشتیبانی از ارتباطات 4G استفاده می‌کند. دلیل چنین تغییری در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ نیز تحریم‌های ایالات متحده در زمینه‌ی هرگونه همکاری شرکت‌های آمریکایی در زمینه‌ی فناوری 5G با شرکت هواوی بوده و درواقع قوانین ایالات متحده، شرکت‌های آمریکایی را از هرگونه فروش محصولات و تجهیزات یا ارائه‌ی خدمات مرتبط با ارتباطات 5G به شرکت چینی را منع می‌کند.

در هر صورت، پی ۵۰ دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم است و از نظر حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. البته امکان افزایش ظرفیت حافظه با استفاده از درگاه کارت حافظه (از نوع NM) وجود دارد. سران شرکت چینی اشاره‌ای نکرده‌اند که سقف میزان افزایش حافظه با کارت‌های مخصوص تا چه حد خواهد بود.

نمای پشت هواوی پی 50

در پنل پشتی، ماژول دوربینی سه‌گانه قرار دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع RGB با f/1.8، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.2 و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با f/3.4 می‌شود که البته OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز دارد. در پنل جلو نیز دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.4 قرار گرفته تا کاربران امکان ثبت لحظاتشان یا چت تصویری را داشته باشند.

از ویژگی‌های ماژول دوربین اصلی را می‌توان امکان بزرگ‌نمایی ۵ برابر به‌صورت اپتیکال یا بزرگ‌نمایی ۵۰ برابر به‌صورت دیجیتالی دانست. البته ویژگی‌های دوربین به همین نقطه ختم نمی‌شود. شرکت چینی برای بهبود کیفیت تصاویر و ویدئو‌های به ثبت رسیده با دوربین پی ۵۰ از موتور گرافیکی به نام XD Fusion Pro استفاده کرده است که نسبت به سری پی ۴۰ می‌تواند کیفیت خروجی تصاویر را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

رنگ بندی هواوی پی 50

از مشخصات سخت‌افزاری دیگر پی ۵۰ هواوی می‌توان به باتری با ظرفیت ۴،۱۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد که امکان شارژ باسیم آن (۶۶ وات) وجود دارد. متاسفانه تنها مدل پرو از ویژگی شارژ بی‌سیم برخوردار است و مدل استاندارد را نمی‌توان با استفاده از شارژرهای بی‌سیم، شارژ کرد. بدنه‌ی پی ۵۰ توانسته گواهی IP68 را دریافت کند که یعنی در برابر نفوذ قطرات آب یا ذرات گرد و خاک مقاوم خواهد بود. محصول جدید هواوی از دو سیم‌کارت، بلندگوهای استریو، بلوتوث ۵.۲، چیپ NFC و حسگر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. 

در مورد نرم‌افزار نیز باید گفت که سری پی ۵۰ با سیستم‌عامل هارمونی ۲ به بازار عرضه می‌شوند؛ سیستم‌عاملی که توسط هواوی توسعه داده شده است. البته به میزان زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از سری پی ۵۰ اشاره‌ای نشده، اما انتظار می‌رود هواوی مسیری شبیه به اپل را در پیش گرفته و از محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی به‌صورت درازمدت پشتیبانی نرم‌افزاری کند.

مشخصات سخت‌افزاری پی ۵۰ پرو هواوی

پی ۵۰ پرو هواوی دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به مدل استاندارد است. ابعاد صفحه‌نمایش آن به ۶/۶ اینچ می‌رسد و از پنل OLED، رزولوشن ۲،۷۰۰ در ۱،۲۲۸ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. مانند مدل استاندارد، صفحه‌نمایش پی ۵۰ پرو از تاچ سمپل ۳۰۰ هرتز، نمایش ۱/۰۷ میلیارد رنگ، گاموت رنگی P3 و PWM Dimming با فرکانس ۱،۴۴۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

برخلاف مدل پی ۵۰، هواوی مدل پرو را در دو نسخه به بازار عرضه خواهد کرد. مدل اول از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم 4G برخوردار است؛ اما مدل دوم پی ۵۰ پرو هواوی با تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. با این حال، نکته‌ی جالبی در مورد پی ۵۰ پرو وجود دارد. در گزارش‌های پیشین گفته شد که مدل برخوردار از تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ از مودم 5G استفاده خواهد کرد، اما مشخص شده که هر دو مدل پی ۵۰ پرو یعنی مدل‌های دارای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ یا کرین ۹۰۰۰ از مودم 4G استفاده می‌کنند و خبری از مودم 5G به دلیل تحریم‌های ایالات متحده نخواهد بود.

رنگ بندی هواوی پی 50 پرو

گفته می‌شود که دو تراشه از نظر توان پردازشی تفاوت‌هایی دارند. با این حال باید تا زمان عرضه‌ی سری پی ۵۰ و امکان مقایسه‌ی مدل‌های پی ۵۰ پرو از نظر توان سخت‌افزاری صبر کنیم. از نظر حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی، پی ۵۰ پرو دارای مدل‌های مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • مدل دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی

مانند مدل استاندارد، امکان افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه (از نوع NM) وجود دارد و کاربر می‌تواند از کارت حافظه‌ای تا سقف ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت استفاده کند. باید گفت که پی ۵۰ پرو ماژول دوربینی متفاوت از هر محصولی در بازار دارد. درواقع پرچم‌دار جدید هواوی مجهز به دو دوربین اصلی شده که دوربین‌های دیگری نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند.

ماژول دوربین پی ۵۰ پرو متشکل است از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی RGB با f/1.8 و OIS، دوربین ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم با f/1.6، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و f/2.2 و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو با f/3.5 و OIS. برای دوربین سلفی نیز از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.4 استفاده شده که البته از فوکوس خودکار و سیستم ضد لرزش AIS بهره می‌برد.

رنگ آبی هواوی پی 50 پرو

پی ۵۰ پرو می‌تواند ویژگی‌هایی مانند بزرگ‌نمایی ۳/۵ برابر اپتیکال، بزرگ‌نمایی ۲۰ برابر هیبریدی و بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابر دیجیتال را به کاربران ارائه دهد. مانند نسخه‌ی استاندارد، پی ۵۰ پرو نیز از موتور گرافیکی XD Fusion Pro برای بهبود کیفیت خروجی تصاویر و ویدئوهای به ثبت رسیده استفاده می‌کند. علاوه بر آن، پی ۵۰ پرو دارای حالتی نیز به نام HDR Vivid خواهد بود.

هواوی برای پرچم‌دار جدید خود از باتری با ظرفیت ۴،۳۶۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که امکان شارژ باسیم ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات آن وجود دارد. پی ۵۰ پرو از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. البته گفته شده که کاربران باید شارژر را جداگانه خریداری کنند؛ زیرا همراه با پی ۵۰ پرو، شارژری در درون جعبه نخواهد بود. از ویژگی‌های دیگر محصول جدید شرکت چینی می‌توان به برخورداری از گواهی IP68، بلندگوهای استریو، چیپ NFC، بلوتوث ۵.۲، سیستم‌عامل هارمونی ۲ و حسگر اسکنر ادغام شده با صفحه‌نمایش اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه‌ی سری پی ۵۰ هواوی

انتظار می‌رود هواوی پی ۵۰ در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود و مدل‌های مختلف آن نیز از قیمت‌های زیر برخوردار باشند:

  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۶۹۵ دلار (اسنپدراگون ۸۸۸)
  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۷۷۲ دلار (اسنپدراگون ۸۸۸)

پیش‌فروش مدل ۸ گیگابایتی پی ۵۰ پرو از ۳۰ جولای (۸ مرداد) شروع شده و در ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) نیز با قیمت‌های زیر روانه‌ی بازار می‌شود. مدل ۸ گیگابایتی پی ۵۰ پرو از رنگ‌بندی‌های مشکی، سفید، طلایی و صورتی برخوردار خواهد بود:

  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۹۲۶ دلار (اسنپدراگون ۸۸۸)
  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱،۰۰۴ دلار (دارای هر دو نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ یا کرین ۹۰۰۰)
  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: معادل ۱،۱۵۹ دلار (دارای هر دو نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ یا کرین ۹۰۰۰)

مدل بالارده‌ی پی ۵۰ پرو با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در ماه سپتامبر روانه‌ی بازار خواهد شد. این مدل در رنگ‌بندی‌های آبی و مشکی خواهد بود که البته رنگ مشکی برای نسخه‌ی ویژه است. مدل ۱۲ گیگابایتی پی ۵۰ پرو تنها از تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ برخوردار است و مدلی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ ندارد.

  • مدل ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در رنگ آبی: معادل ۱،۲۳۶ دلار (کرین ۹۰۰۰)
  • مدل ویژه ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در رنگ مشکی: معادل ۱،۳۱۳ دلار (کرین ۹۰۰۰)

در انتها نظر شما کاربران زومیت در مورد محصولات جدید هواوی چیست؟ آیا علاقه‌مند به خرید گوشی هوشمندی از سری پی ۵۰ هستید؟ به نظر شما سری پی ۵۰ می‌تواند در بازار موفق شود؟ دلایلتان برای موفقیت یا عدم موفقیت سری پی ۵۰ هواوی در بازار را با اعضای دیگر زومیت در بخش نظرات به اشتراک قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات