با جذاب‌ترین طرح مفهومی فایل اکسپلورر مدرن ویندوز ۱۰ آشنا شوید

جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربری در ردیت ایده‌ی خود از نسخه‌ی جدید فایل اکسپلورر ویندوز را در قالب طرحی مفهومی ارائه داده است. این طرح مفهومی زیباترین طرحی است که برای نسخه‌ی جدید فایل اکسپلورر مشاهده کرده‌ایم.
تبلیغات

از زمان انتشار ویندوز 95، فایل اکسپلورر (Microsoft File Explorer) بخشی جدانشدنی از سیستم‌عامل ویندوز بوده است و در ویندوز ۱۰ هم حضور دارد. از آن زمان تاکنون، بارها اخباری با محوریت بازطراحی فایل اکسپلورر منتشر شده،‌ اما مایکروسافت هرگز تغییری چشم‌گیر در آن اعمال نکرده است.

در همین راستا طراحان نیز دست‌به‌کار شده‌اند تا ایده‌ی خود را برای آینده‌ی فایل اکسپلورر با بقیه به اشتراک بگذارند. آن‌طور که ورج گزارش می‌دهد، در سال‌های اخیر چند نمونه‌ی مفهومی از نسخه‌ی مدرن فایل اکسپلورر توسط مردم طراحی شده است و در جدیدترین اقدام، کاربری در ردیت با نام Alur2020 سراغ طراحی نسخه‌ی جدیدی از فایل اکسپلورر رفته که بسیار جذاب‌تر از بقیه به نظر می‌رسد. کارشناس ورج می‌گوید این بهترین طراحی فایل اکسپلورر است که تاکنون مشاهده کرده. 

طراحی مفهومی جدید که نخستین بار توسط Neowin رؤیت شد، به‌خاطر سادگی و کاربردی‌بودن جلب توجه می‌کند. صفحه‌ی اصلی فایل اکسپلورر شامل فضایی است که می‌توانید آیتم‌های پین‌شده، درایورها و فایل‌هایی را که اخیرا استفاده کرده‌اید مشاهده کنید. صفحه‌ی اصلی فایل اکسپلورر در عین ساده بودن، هرآنچه را که نیاز دارید جلوی چشم شما قرار می‌دهد. 

Alur2020 سراغ استفاده از آیکون‌های سیستمیِ جدید ویندوز ۱۰ نیز رفته و گروه‌های فایل‌ها و درایوها را با کد رنگی دسته‌بندی کرده است تا ظاهری شبیه به فایندر مک OS به فایل اکسپلورر ببخشد.

به‌غیر از طراحی ظاهری، این کانسپت نشان می‌دهد تب‌های نسخه‌ی مدرن فایل اکسپلورر ممکن است چگونه به نظر برسند. این تب‌ها شباهت زیادی به تب‌های مرورگر مایکروسافت اج دارند و به فایل اکسپلورر امکان می‌دهند چند فولدر را در قالب یک پنجره باز کنند. مایکروسافت مدتی پیش روی قابلیت Sets برای ویندوز ۱۰ کار می‌کرد که تب‌ها را به فایل اکسپلورر می‌آورد، بااین‌حال چند سال پیش تصمیم گرفت روند توسعه‌ی Sets را متوقف کند. در حال حاضر نمی‌دانیم که نسخه‌ی بعدی فایل اکسپلورر میزبان تب می‌شود یا خیر. 

کانسپت جدید فایل اکسپلورر همچنین از طریق نوار ابزار در بخش بالایی، راهکار بهتری برای کار با تصاویر در داخل فولدرها ارائه می‌دهد. در پنل کناری صفحه‌ی فایل اکسپلورر، پوشه‌های تودرتو نیز به‌چشم می‌خورند تا کاربران ویندوز بتوانند سریعا در بین فولدرهایی که درون فولدرهای دیگر جای گرفته‌اند جابه‌جا شوند. نوار بخش بالایی فایل اکسپلورر سال‌ها است که عملکرد خوبی دارد، اما فولدرهای کناری راه‌های بیشتری برای جابه‌جایی در محیط سیستم‌عامل ارائه می‌دهند. 

کانسپت طراحی‌شده توسط Alur2020 در ردیت بسیار محبوب شده است و صدها نفر در ستایش این طراحی نظر خود را منتشر کرده‌اند. همچنین هزاران رأی مثبت به کانسپت Alur2020 داده شده است. این طراحی مفهومی در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت چند هفته پیش آیکون‌های جدید فایل اکسپلورر را رونمایی کرده بود. شرکت ردموندی‌ قصد دارد ظاهر ویندوز ۱۰ را به شکل اساسی بازطراحی کند.

مایکروسافت در سال جاری میلادی آیکون‌های سیستمیِ جدیدی را نیز برای ویندوز ۱۰ طراحی کرد که در به‌روزرسانی Sun Valley در دسترس قرار می‌گیرند. گفته می‌شود مایکروسافت در ماه‌های آینده با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی اطلاعات بیشتری درباره‌ی رابط کاربری جدید ویندوز ۱۰ و آینده‌ای که در انتظار این سیستم‌عامل است منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات