فایل اکسپلورر مدرن ویندوز 10 در تصویر اسکرین‌شات جدیدی رؤیت شد

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به‌تازگی اسکرین‌شاتی از فایل اکسپلورر مدرن ویندوز ۱۰ منتشر کرده است. این اسکرین‌شات نشان می‌دهد فایل اکسپلورر به زبان طراحی Fluent Design مزین شده است.
تبلیغات

مایکروسافت چند روز پیش بیانیه‌ای جدید روی وبلاگ رسمی خود قرار داد و به قابلیت‌های جدیدی که قرار است در آینده‌ای نزدیک به مرورگر اج بیایند اشاره کرد. این پست جدید به‌طور ویژه روی قابلیت‌های جدید مایکروسافت اج متمرکز بود، اما در بخشی از آن شاهد اشاره‌ی کوتاه به فایل اکسپلورر (File Explorer) مدرن ویندوز ۱۰ بودیم که هنوز به سیستم‌عامل اضافه نشده است. تاکنون شایعه‌های زیادی درمورد فایل اکسپلوررِ بازطراحی‌شده‌ی ویندوز منتشر شده‌اند. همچنین افشاگران بیکار نماندند و طی چند وقت اخیر اسکرین‌شات‌هایی از این فایل اکسپلورر در دسترس قرار دادند.

مدت‌ها است که اخبار مربوط به بازطراحی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ به گوش می‌رسد و ظاهرا این بار فاصله‌ی زیادی تا نهایی شدن این اتفاق نداریم. اسکرین‌شات‌های پیشین ازسوی منابع متفرقه فاش شده بودند، اما این بار ماجرا فرق می‌کند و مایکروسافت به‌شکلی ظاهرا ناخواسته اسکرین‌شاتی از فایل اکسپلورر جدید در دسترس قرار داده است.

در اسکرین‌شات جدید به‌وضوح می‌بینیم رگه‌هایی از زبان طراحی فلوئنت دیزاین (Fluent Design) به فایل اکسپلورر اضافه شده است تا این بخش از ویندوز ظاهری مدرن‌تر پیدا کند. متأسفانه این اسکرین‌شات حاوی اطلاعات دیگری نیست، اما به ما امکان می‌دهد نگاهی اولیه به فایل اکسپلورر مدرن بیاندازیم. مایکروسافت احتمالا به‌زودی ازطریق انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری، فایل اکسپلورر جدید را به ویندوز ۱۰ می‌آورد.

برای مشاهده‌ی تصویر بالا در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

متأسفانه در حال حاضر اطلاعات خاصی از تغییراتی که فایل اکسپلورر قرار است به‌خود ببیند، نداریم. اسکرین‌شاتی که مایکروسافت منتشر کرده برخی تفاوت‌ها با اسکرین‌شات‌هایی که پیش‌تر ازسوی منابع متفرقه فاش شده بودند دارد. برخی کاربران می‌گویند اسکرین‌شات این مقاله از رایانه‌ی مجهزبه ویندوز ۱۰ گرفته شده، اما اسکرین‌شات‌های پیشین متعلق‌به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس هستند. ویندوز ۱۰ ایکس نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی ویندوز ۱۰ برای دستگاه‌های دو نمایشگره است که ابتدا برای دستگاه‌های تک نمایشگره منتشر خواهد شد. گفته می‌شود ویندوز 10X قرار است بهار سال آینده‌ی میلادی در دسترس دستگاه‌های تک نمایشگره قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات