D1-kifpool

فیسبوک در جدال لفظی با اپل، بیانیه دوم خود را منتشر کرد

پنج‌شنبه 27 آذر 1399 - 20:00
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک در جدال لفظی با اپل بر سر قابلیت‌های حریم خصوصی iOS 14، ادعا می‌کند اپل قصد دارد اینترنت را به شیوه‌ای نادرست تغییر دهد.
تبلیغات
D4-mcid4

چهارشنبه‌ی گذشته، فیسبوک تبلیغاتی در روزنامه‌های بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا مبنی‌بر اجرای قابلیت‌های حریم خصوصی اپل منتشر کرد. در تبلیغات یادشده‌ی این شرکت، رسانه‌های اجتماعی خود را به‌عنوان قهرمان مشاغل کوچک معرفی می‌کند و با محور قراردادن مشاغل کوچک، قصد دارد آن‌ها را به‌عنوان قربانیانی به‌نمایش بگذارد که ظاهرا درگیر جنگ بین غول‌ها شده‌اند.

با ادامه‌ی موضوع دفاع از مشاغل کوچک، غول رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از تبلیغات تمام‌صفحه‌ی خود را در نشریات منتشر و ادعا کرده است اپل می‌کوشد اینترنت را به‌شیوه‌‌ای نادرست تغییر دهد؛ زیرا پیشگیری از ردیابی آگهی در iOS 14 به مشاغل کوچک آسیب می‌زند.

اعتراض فیسبوک به این واقعیت مربوط می‌شود که سیستم‌عامل‌ iOS سال آینده برنامه‌ها را مجبور می‌کند برای ارائه‌ی تبلیغات، از کاربر اجازه بگیرند و انتظار می‌رود اکثر کاربران از این امر امتناع کنند. این بدان‌معنی است که برنامه‌ها نمی‌توانند به‌راحتی تبلیغات شخصی کنند. گفتنی است تبلیغات منعکس‌کننده‌ی علایق کاربر درآمد بیشتری برای توسعه‌دهندگان برنامه در‌مقایسه‌با تبلیغات عمومی به‌همراه دارد.

فیسبوک با کمک برنامه‌هایش داده‌های بسیاری از کاربران جمع‌آوری می‌کند؛ بنابراین، برچسب‌های جدید حریم خصوصی اپل تأثیر بسزایی بر کاهش درآمد فیسبوک خواهد گذاشت. فیسبوک پیش‌بینی می‌کند ۶۰ درصد از درآمدش به‌دلیل تغییرات یادشده کاهش خواهد یافت. اپل نیز به تبلیغات فیسبوک واکنش نشان داده و به‌نوعی با این بیانیه عصبانیت فیسبوک را دوچندان کرده است. اپل می‌گوید:

شرکت‌هایی مانند فیسبوک از ادامه‌ی ردیابی کاربران استقبال می‌کنند؛ به‌شرطی که این کاربران نیز در این زمینه آن‌ها را یاری کنند. معتقدیم این ساده‌انگاری دربرابر کاربرانمان است. کاربران باید بدانند چه زمانی داده‌هایشان در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری و به‌اشتراک گذاشته می‌شود و آن‌ها باید حق انتخاب داشته باشند. شفافیت ردیابی برنامه‌ها در iOS 14 به تغییر رویکرد فیسبوک در ردیابی کاربران و ایجاد تبلیغات هدفمند نیازی ندارد؛ زیرا این قابیلت‌ها به‌سادگی به کاربران امکان انتخاب می‌دهند.

فیسبوک در دومین بیانیه‌اش بیان می‌کند اپل با قوانین اپ استور به مشاغل کوچک آسیب خواهد زد. اعلامیه‌ی دوم و تمام تأکیدات فیسبوک به‌شرح زیر است:

اپل قصد دارد با به‌روزرسانی اجباری، نرم‌افزاری ارائه دهد که اینترنت را تغییر خواهد داد. از وب‌سایت‌های آشپزی یا وبلاگ‌های ورزشی دلخواهتان استفاده کنید که اغلب رایگان هستند؛ زیرا در آن‌ها تبلیغات نشان داده می‌شود. تغییرات اپل توانایی شرکت‌ها را در اجرای تبلیغات شخصی محدود می‌کند؛ ازاین‌رو، آن‌ها برای تأمین هزینه‌های زندگی باید هزینه‌ی اشتراک یا خریدهای درون‌برنامه‌ای را افزایش دهند. این امر باعث می‌شود اینترنت بسیار گران شود و محتوای رایگان باکیفیت کاهش یابد. فراتر از آسیب‌رساندن به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، بسیاری از جامعه‌ی تجارت کوچک می‌گویند این تغییر برای آن‌ها نیز ویرانگر خواهد بود و این در زمانی است که آن‌ها با مشکلات زیادی رو‌به‌رو هستند.براساس مطالعه‌ی جدید Deloitte، تقریبا ۴۴ درصد از مشاغل کوچک و متوسط در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تبلیغات شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده یا افزایش داده‌اند. داده‌های ما نشان می‌دهد بدون تبلیغات شخصی‌شده متوسط تبلیغات مشاغل کوچک به‌ازای هر دلار خرج‌شده از درآمد، بیش از ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت. محدود‌کردن چگونگی استفاده از تبلیغات شخصی بر شرکت‌های بزرگ‌تری مانند ما [فیسبوک] تأثیر می‌گذارد؛ اما این تغییرات برای کسب‌وکارهای کوچک ویرانگر خواهد بود و به مسائل بسیاری خواهد افزود که اکنون با آن رو‌به‌رو هستند. مشاغل کوچک شایسته‌ی توجه هستند و ما نگرانی‌های شما را می‌شنویم و در‌کنارتان هستیم.

غول شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است از سیستم IDFA اپل استفاده نمی‌کند و درحال‌حاضر، مشخص نیست فیسبوک واقعا این تبلیغ جدید را اجرا می‌کند یا خیر؛ اما احتمالا به‌زودی متوجه خواهیم شد. تغییراتی که فیسبوک به آن‌ها اشاره می‌کند، برچسب‌های جدید حریم خصوصی اپ استور و گزینه‌ی جدیدی در iOS 14 است که از ردیابی برنامه‌ها بدون اجازه‌ی کاربران در سراسر وب جلوگیری می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی جدال لفظی فیسبوک و اپل بر سر قابلیت‌های جنجالی حریم خصوصی چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
جنگنده اف ۳۵ آمریکا F-35 روی ناو آسمان آبی
سقوط جنگنده F-35 تأیید شد؛ حادثه پر رمز و راز برای «جواهر پنتاگون»

با اعلام نیروی دریایی ایالات متحده، یک فروند جنگنده‌ی اف-۳۵ آن کشور دچار سانحه‌ی هوایی شد و سقوط کرد.

70
حدود 9 ساعت قبل
مسابقه نصب اپلیکیشن زوبین
زوبین رو تجربه کن، برنده خوش‌شانس آیفون ۱۶ باش

زوبین به تازگی متولد شده است. ما می‌خواهیم عده‌ی بیش‌تری آن را تجربه کنند و به ما برای بهبود آن کمک کنند.

297
1 روز قبل
جنگنده‌ی F-16 در آسمان
کابین جنگنده F-16 چه شکلی است؟

F-16 یکی از چابک‌ترین جنگنده‌های دنیا است که کابینی پر از تکنولوژی‌های پیشرفته دارد.

83
2 روز قبل
وارد کردن رمز دوم پویا برای تراکنش بانکی
بهترین اپلیکیشن‌ های بانکی ۱۴۰۴ برای انجام امور غیرحضوری کدام‌اند؟

برای انتخاب بهترین همراه بانک، باید نکات مختلفی مثل امنیت، امکانات و رابط کاربری را مدنظر قرار دهید.

52
حدود 23 ساعت قبل
جنگنده‌ی F-15 در غروب خورشید
«عقاب آسمان‌ها»؛ جنگنده‌ای قدیمی که هرگز سقوط نکرده است

جنگنده‌ی ملقب‌به «عقاب آسمان‌ها» با معیارهای امروزی چندان پیشرفته به نظر نمی‌رسد؛ اما تاکنون هرگز سقوط نکرده است.

53
حدود 23 ساعت قبل
مازوت و اثرات مخرب آن روی سلامتی و محیط‌زیست
مازوت چیست و چه آسیب‌هایی برای انسان و محیط زیست دارد؟

مازوت یار جدانشدنی آلودگی هوا است و این روزها نام آن را زیاد می‌شنویم؛ اما این سوخت بدنام دقیقاً چیست و چه خطرهایی برای انسان و محیط‌زیست دارد؟

74
حدود 19 ساعت قبل
ایرانسل
چطور شارژ اضطراری ایرانسل دریافت کنیم؟

روش‌های مختلفی برای دریافت شارژ اضطراری ایرانسل وجود دارد که در این مقاله از زومیت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

7
حدود 3 ساعت قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات