رشد نسبی ویندوز 10 و مرورگر مایکروسافت اج در بازار

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارها از رشد سهم macOS X نسخه ۱۰.۱۵ در بازار سیستم‌های ‌عامل خبر می‌دهند؛ اما سهم لینوکس همچنان ثابت باقی مانده است.
تبلیغات

وب‌سایت NetMarketshare که در زمینه تحلیل بازار سیستم‌عامل، نرم‌افزار و گجت‌های مختلف فعالیت دارد، آماری از ماه آگوست ۲۰۲۰ ارائه داده که طبق آن به رشد نسبی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و همچنین مرورگر مایکروسافت اج و کاهش سهم مرورگر کروم در بازار اشاره می‌شود.

میزان سهم سیستم های عامل طی ماه آگوست ۲۰۲۰

در بخش سیستم‌عامل‌ها آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد که ویندوز ۱۰ توانسته از سهم ۶۰/۵۷ درصدی در ماه جولای به سهم ۶۱/۲۶ درصدی در ماه آگوست برسد. بااین‌حال، نکته‌ای که جلب توجه می‌کند رشد ویندوز ۷ از ۲۲/۲۱ درصد به ۲۲/۷۷ درصد طی بازه زمانی ذکرشده است. با وجود اینکه ردموندی‌ها تلاش فراوانی برای سوق‌دادن کاربران به سوی استفاده از جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت کرده‌اند، افزایش تعداد کاربران ویندوز ۷ نشان می‌دهد که سیاست‌های تبلیغاتی مایکروسافت نتوانسته برخی از کاربران را به استفاده از ویندوز ۱۰ متقاعد کند.

در ادامه‌ی گزارش مطرح می‌شود که سهم لینوکس از بازار در همان میزان ۱/۲۷ درصدی باقی مانده است؛ اما سهم سیستم‌عامل macOS X نسخه ۱۰.۱۵ از ۵/۰۳ درصد به ۵/۱۱ درصد رسیده است.

میزان سهم مرورگرها طی ماه آگوست ۲۰۲۰

آمارهای ارائه‌شده برای تعداد کاربران مرورگرهای مختلف نیز اطلاعات جالبی به‌همراه دارد. درحالی‌که مرورگر کروم با ریزش همراه است و سهم آن در بازار از ۷۰/۸۹ درصد به ۶۹/۹۴ درصد رسید، افزایش تعداد کاربران مرورگر مایکروسافت اج توانسته سهم مرورگر ردموندی‌ها در بازار را از ۸/۵۲ درصد به ۸/۸۴ درصد برساند. چنین آماری شاید برای ردموندی‌ها ناامیدکننده به‌نظر برسد، به‌خصوص که مایکروسافت با آپدیت‌های مکرر توانسته مرورگری با امکانات فراوان و سرعتی قابل‌توجه را دراختیار کاربران قرار دهد.

در این بین، سهم بازار مرورگر فایرفاکس با رشد بسیار کمی توانسته از ۷/۱ درصد به ۷/۱۱ درصد در ماه آگوست برسد. درنهایت باید گفت که آمارها از رشد بسیار کم ویندوز ۱۰ و مرورگر مایکروسافت اج خبر می‌دهند. با‌این‌حال، انتظار می‌رود این پیشرفت به‌صورت آهسته، اما پیوسته در آینده ادامه داشته باشد و محصولات ردموندی‌ها بتوانند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات