اندروید 11 گو با بهبود عملکردی ۲۰ درصدی در اجرای اپلیکیشن‌ها معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ازجمله ویژگی‌های اندروید 11 گو می‌توان به سرعت سریع‌تر آن در اجرای اپلیکیشن‌ها و همچنین تغییرات مثبت در بخش حریم خصوصی اشاره کرد.
تبلیغات

پس از عرضه‌ی نسخه‌ی کامل اندروید ۱۱ این‌بار نوبت معرفی‌ نسخه‌ی تضعیف‌شده‌ی آن یا به‌عبارتی اندروید ۱۱ گو (Android 11 Go) رسیده است که درواقع، برای محصولات پایین‌رده‌ی موجود در بازار دردسترس قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر، سری پیکسل گوگل نسخه‌ی کامل اندروید ۱۱ را دریافت کرده‌اند و محصولاتی از شرکت‌های وان‌پلاس، شیائومی، اوپو و ریلمی در حال دریافت نسخه‌های آزمایشی با امکان پیش‌نمایش ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید گوگل هستند. بااین‌حال، عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۱ سبب نشده تا گوگل محصولات پایین‌رده‌ را فراموش کند.

در سال‌های اخیر، ویژگی‌های موجود در سیستم‌عامل اندروید به‌قدری پیشرفت کرد و درنهایت، باعث سنگین‌ترشدن اجرای آن شد که محصولات پایین‌رده نمی‌توانستند از نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی کنند. همین امر نیز سبب شد تا سران گوگل به فکر عرضه‌ی نسخه‌ای سبک‌تر از اندروید با نام تجاری اندروید گو شوند. حال، نوبت به اندروید ۱۱ گو رسیده تا میزبان محصولاتی شود که حافظه رم دو گیگابایتی یا کمتر دارند. جالب است بدانید اندروید ۱۰ گو روی محصولاتی اجرایی بود که حافظه رم ۱/۵ گیگابایتی یا کمتر داشتند. باوجوداین، هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از دستگاه‌های موجود در بازار اندروید ۱۱ گو را دریافت می‌کنند.

سران گوگل در پاسخ به این پرسش رسانه‌ها مبنی‌بر اینکه که کدام‌یک از محصولات اندروید ۱۱ گو را دریافت خواهند، واکنشی نشان ندادند. درواقع، مقام‌های گوگل به این موضوع بسنده کردند که اندروید ۱۱ گو برای محصولاتی با حافظه رم دو گیگابایت یا کمتر دردسترس خواهد بود. درهرصورت از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۱ گو می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های بیشتر اشاره کرد. همچنین، ناوبری در محیط سیستم‌عامل سریع‌تر شده و با سرعت بیشتری در منوها می‌توان جست‌وجو کرد. درزمینه‌ی امنیت حریم خصوصی نیز تغییرات مثبتی شکل گرفته تا درخواست مجوزهای مختلف به‌وسیله‌ی اپلیکیشن‌ها به‌شیوه‌ی بهتری مدیریت شود.

در اندروید ۱۱، قابلیتی اضافه شد که در نسخه‌ی اندروید ۱۱ گو نیز مشاهده می‌شود. درواقع، این قابلیت فرایند ریست خودکار دسترسی‌ها است. اگر کاربر برای مدتی از اپلیکیشنی استفاده نکند، تنظیمات امنیتی اپلیکیشن به حالت پیش‌فرض درآمده و با ورود کاربر به اپلیکیشن، مجددا مجوز دسترسی‌های موردنیاز اپلیکیشن از نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه از کاربر درخواست می‌شود.

مقام‌های گوگل تأیید کرده‌اند که سرعت اندروید ۱۱ گو درمقایسه‌با اندروید ۱۰ گو در اجرای اپلیکیشن‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته است که در نوع خود رقمی چشمگیری محسوب می‌شود. انتظار می‌رود از ماه آینده اندروید ۱۱ گو دردسترس کاربران قرار گیرد؛ اما همان‌طورکه اشاره شد، فهرستی از دستگاه‌های دریافت‌کننده‌ی اندروید ۱۱ گو منتشر نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات