ویندوز 10 کیبورد لمسی با قابلیت‌های جدید و پیشرفته دریافت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت یک کیبورد لمسی جدید برای ویندوز ۱۰ ارائه می‌کند که قابلیت‌های بهینه‌ی GIF و Emoji و تایپ بهتر به کمک صوت دارد.
تبلیغات

کیبورد لمسی ویندوز ۱۰ که خصوصا در دستگاه‌های سرفیس کاربرد بسیار زیادی دارد، قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد که کارایی آن را به‌مراتب بهبود می‌دهند. کیبورد داخلی ویندوز ۱۰، در نسخه‌ی جدید مجهز به امکاناتی می‌شود که بیش‌ازپیش، کاربر را از کیبورد سخت‌افزاری بی‌نیاز می‌کند. نسخه‌ی جدید، بر اساس طراحی‌ها و عملکردهایی توسعه پیدا می‌کند که ردموندی‌ها در ویندوز 10X توسعه دادند. انیمیشن‌های جدید برای فشار دادن دکمه، صدا و از همه مهم‌تر امکان جست‌وجو وارد کردن فایل‌های GIF، در کیبورد جدید ارائه می‌شوند.

قابلیت GIF و Emoji در کیبورد لمسی جدید ویندوز ۱۰

مایکروسافت ابزار جدید را به‌نام WonderBar در ویندوز 10X معرفی کرد و طراحی جدید در ویندوز ۱‍۰ هم شامل بخش‌های مهمی در الگوی دکمه‌ها می‌شود. از به‌روزرسانی‌های مهم می‌توان به الگوهای مناسب‌تر برای تایپ کردن اشاره کرد که درکنار قابلیت جابه‌جایی نشانگر تایپ از روی دکمه‌ی اسپیس، تجربه‌ی کاربری کیبورد لمسی ویندوز ۱۰ را بسیار بهتر می‌کند. این قابلیت، شباهت زیادی به قابلیت iOS دارد که امکان جابه‌جایی نشانگر را با نگه داشتن انگشت روی کیبورد، برای کاربر فراهم می‌کند.

جا به جایی نشان گر ماوس کیبورد لمسی جدید ویندوز ۱۰

به‌روزرسانی جدید کیبورد لمسی ویندوز ۱۰ شامل بهبود بخش انتخاب شکلک‌ها نیز می‌شود. این بخش با فشار دادن هم‌زمان دکمه‌های «ویندوز و .» فعال می‌شود که در طراحی جدید، به‌کمک پیاده‌سازی ساختار طراحی Fluent Design، عملکرد بهتری خواهد داشت. از قابلیت‌های مهم دیگر می‌توان به جست‌وجوی شکلک، پشتیبانی از GIF متحرک و ادغام تاریخچه‌ی کلیپ‌بورد و ورود شکلک در یک رابط اشاره کرد.

مایکروسافت درکنار به‌روزرسانی کیبورد و بخش انتخاب شکلک‌ها، به‌روزرسانی سیستم Voice Typing ویندوز را هم اعلام کرد. رابط تبدیل‌کننده‌ی صدا به متن در به‌روزرسانی جدید در ویندوز دچار یک تغییر طراحی و عملکرد همه‌جانبه شده است. در طراحی جدید، شامل المان‌های مدرن‌تر هستیم که درکنار علامت‌گذاری خودکار، تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد. ردموندی‌ها همچنین ادعا می‌کنند که بک‌اند ابزار جدید به‌گونه‌ای بهینه شده است که بهترین تجربه‌ی تایپ کردن از دستور صوتی را در ویندوز ۱۰ ارائه می‌کند.

سیستم Voice Typing ویندوز ۱۰

تمامی قابلیت‌ها و تغییرهای جدید اکنون در ویندوز اینسایدر در حالت آزمایشی قرار دارند و در هفته‌ی جاری در Dev Channe ارائه می‌شوند. درنتیجه احتمالا همه‌ی کاربران فاز آزمایشی ویندوز ۱۰ به تغییرات دسترسی نخواهند داشت. تغییرات نهایی، در به‌روزرسانی جامع ویندوز ۱۰ در نیمه‌ی اول سال آینده دراختیار همه‌ی کاربران قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات