قابلیت Nearby Share ازطریق کروم به ویندوز اضافه شد

یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده کاربران سیستم‌عامل ویندوز از این پس می‌توانند ازطریق مرورگر کروم به قابلیت Nearby Share برای انتقال سریع فایل‌ها دسترسی پیدا کنند.
تبلیغات

گوگل قابلیتی تحت عنوان Nearby Share به اندروید ۱۱ اضافه کرده که ازطریق آن می‌توانید فایل‌های مدنظر را با سرعت بالا انتقال دهید. هنگامی که Nearby Share در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار داشت، کارشناسان موفق‌به پیدا کردن شواهدی شدند که نشان می‌داد این قابلیت صرفا محدود به گوشی‌های اندرویدی نیست و برخی پلتفرم‌های دیگر هم اضافه می‌شود.

کارشناسان به‌طور دقیق‌تر گفتند احتمال دارد گوگل درنهایت بخواهد Nearby Share را به رایانه‌های شخصی ویندوزی، لینوکس، macOS و Chrome OS اضافه کند. Nearby Share به‌عنوان رقیب مستقیم AirDrop اپل شناخته می‌شود ماه‌ها است که ازطریق بتای Play Services برای شماری از گوشی‌های اندرویدی منتخب دردسترس قرار دارد. گوگل همچنین به‌تازگی قابلیت موردبحث را به سیستم‌عامل Chrome OS اضافه کرده تا کروم‌بوک‌ها نیز به آن دسترسی پیدا کنند. گوگل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که Nearby Share را ازطریق مرورگر کروم به سیستم‌عامل ویندوز اضافه می‌کند.

فلگ قابلیت Nearby Share در گوگل کروم

اگر با Nearby Share آشنایی کافی ندارید بهتر است بدانید به‌لطف Nearby Share می‌تواند فایل‌های موردنظر خود را به همه‌ی دستگاه‌های تحت پشتیبانی این قابلیت ارسال کنید. دو دستگاهی که در پی انتقال فایل هستند باید بلوتوث را روشن کنند. از این پس کاربران ویندوز می‌توانند به‌لطف مرورگر کروم، فایل‌های مدنظر خود را با دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های اندرویدی ازطریق Nearby Share انتقال دهند.

به‌منظور دسترسی به قابلیت جدید باید مرورگر کروم را ازطریق کانال Canary یا توسعه‌دهنده نصب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که قابلیت Nearby Share به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید خودتان به‌صورت دستی فلگ آن را در تنظیمات فعال کنید. بدین منظور وارد صفحه‌ی فلگ‌های کروم شوید و گزینه‌ی Nearby Sharing را فعال کنید. به‌دنبال ریستارت کردن مرورگر، قابلیت موردبحث دردسترس شما قرار می‌گیرد.

براساس گزارش رسانه‌ی XDA Developers، قابلیت Nearby Share بیش از یک سال است که در دست طراحی و ساخت قرار دارد. گفته می‌شود گوگل قصد دارد قابلیت Nearby Share را ماه آینده برای تمامی گوشی‌های اندرویدی که مجهز به نسخه‌های بعدی اندروید ۶ هستند دردسترس قرار دهد. فعلا تاریخ دقیق آغازبه‌کار گسترده‌ی Nearby Share را نمی‌دانیم.

درحال‌حاضر می‌توانید قابلیت موردبحث را روی شماری از گوشی‌های اندرویدی و دستگا‌ه‌های مبتنی‌بر Chrome OS و رایانه‌های مجهز به گوگل کروم نصب کنید. انتظار می‌رود Nearby Share به‌زودی ازطریق کروم به سیستم‌های عامل لینوکس و macOS هم اضافه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات