قابلیت Nearby Share اندروید احتمالا برای رایانه‌های مجهز به کروم هم منتشر می‌شود

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
Nearby Share قابلیت ویژه‌ی اندروید است که به ایردراپ اپل شباهت دارد. ظاهرا این قابلیت نه‌تنها روی گوشی‌های اندرویدی، بلکه روی کروم‌بوک‌ها هم کار می‌کند.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش، شنیده بودیم گوگل قصد دارد در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید قابلیتی شبیه به ایردراپ اپل (Apple AirDrop) قرار دهد. این قابلیت که با نام Nearby Share شناخته می‌شود، احتمالا قرار نیست تنها به گوشی‌ هوشمند محدود باشند. آن‌طور که گزارش سایت 9to5Google ادعا می‌کند، قابلیت یادشده احتمالا به کروم روی چند پلتفرم دیگر نیز می‌آید.

قابلیت جدید اندروید که با نام Nearby Sharing هم از آن یاد می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد مستقیما تصویرها و لینک‌ها و فایل‌های مدنظر خود را با دستگاه‌های دیگر به‌اشتراک بگذارند. Nearby Sharing از این حیث به نحوه‌ی کارکرد ایردراپ در بین iOS و macOS شباهت دارد.

از قرار معلوم گزینه‌ی مربوط به فعال‌سازی قابلیت Nearby Share در جدیدترین بیلد سیستم‌عامل کروم (Chrome OS) ظاهر شده است که ازطریق کانال Canary منتشر می‌شود. در توییتی مرتبط، می‌خوانیم: «قابلیت Nearby Sharing در تنظیمات کروم‌بوک ظاهر شده است». کاربری که این توییت را نوشته، تصویر زیر را منتشر کرده است:

تنظیمات Nearby Sharing در کروم بوک

قابلیت Nearby Sharing که در ابتدا با نام Fast Share شناخته می‌شد، پاسخ مستقیم اندروید به ایردراپ اپل به‌حساب می‌آید و طبق گزارش‌ رسانه‌ی XDA Developers، بیش از یک سال است که در دست طراحی و ساخت قرار دارد. انتظار می‌رود قابلیت مذکور ازطریق گوگل‌پلی دردسترس قرار گیرد. بررسی موشکافانه‌ی تحلیلگران XDA Developers روی کد گوگل‌پلی نشان می‌دهد قابلیت Nearby Sharing نه‌تنها روی گوشی‌های اندرویدی، بلکه روی کروم‌بوک‌ها و دیگر رایانه‌هایی کار می‌کند که مرورگر کروم روی آن‌ها نصب شده است.

در اوایل سال جاری میلادی، رسانه‌ی XDA Developers ویدئو جالبی منتشر کرد که در آن، گزینه‌ی Nearby Share در منو تنظیمات سریع اندروید جای داده شده بود. این ویدئو نشان می‌داد اگر دستگاه‌ها در فاصله‌ی حدودا یک فوت (۰٫۳ متر) از یکدیگر قرار داشته باشند، قابلیت Nearby Share بهتر می‌تواند فایل‌ها را منتقل کند. درحال‌حاضر، نمی‌دانیم گوگل قابلیت Nearby Share را کِی رسما راه‌اندازی می‌کند. با درنظرگرفتن اینکه مدت‌ها است شایعه‌هایی درباره‌ی Nearby Share می‌شنویم، احتمال می‌دهیم در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در‌این‌زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات