همکاری گوگل با Parallels برای افزودن اپلیکیشن‌های ویندوز به Chrome OS

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نتیجه‌ی همکاری Parallels و گوگل برای اضافه‌کردن قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ویندوز به Chrome OS تا پاییز دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

Parallels از سال‌ها پیش نرم‌افزار مجازی‌سازی خود را برای نصب ویندوز روی مک ارائه کرده است؛ اما امروز اخباری منتشر شده است که براساس آن، این شرکت قصد دارد به‌سراغ سیستم‌عامل جدیدی برود. طبق بیانیه‌‌ی این شرکت، همکاری با گوگل برای ایجاد پشتیبانی کامل از اپلیکیشن‌های ویندوز روی دستگاه‌های شرکتی مجهز به سیستم‌عامل Chrome OS آغاز شده است.

این همکاری بین Parallels و گوگل برای بسیاری از کسب‌وکارهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به نرم‌افزارهای ویندوز وابسته هستند و تمایل دارند مجموعه‌ی نرم‌افزاری Microsoft Office را اجرا کنند. با اضافه‌شدن این امکان به دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل کروم پیش‌بینی می‌شود کسب‌وکارهای بیشتری سخت‌افزارهای ویندوزی خود را جایگزین کنند. البته ناگفته نماند این تغییر رویه مستقیما با چگونگی عملکرد اپلیکیشن‌های ویندوز در بستر Chrome OS ارتباط خواهد داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی فرایند اجرای این برنامه دردسترس نیست و شرکت Parallels تنها تأکید کرده است: «این همکاری موجب خواهد شد اپلیکیشن‌های ویندوزی مثل مایکروسافت آفیس به‌طورکامل و بدون نقص در دستگاه‌های Chromebook Enterprise اجرا شوند».

همچنین، هنوز مشخص نیست این قابلیت روی دستگاه‌های نسخه‌ی شخصی Chromebook و خارج از محیط کار کاربردی است یا خیر؛ اما احتمال می‌رود این ویژگی در آینده دردسترس کاربران دستگاه‌های غیرشرکتی نیز قرار بگیرد. درحال‌حاضر، باید منتظر بمانیم تا ببینیم در فصل پاییز، نسخه‌های نهایی محصولات Parallels چگونه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات