آپدیت بعدی ویندوز 10 شامل نسخه بعدی مرورگر اج می‌شود

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که شایعات صحت داشته باشد به‌روزرسانی بزرگی برای ویندوز ۱۰ مایکروسافت عرضه می‌شود که شامل نسخه جدید مرورگر اج خواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت در نظر دارد که نسخه‌ای مبتنی بر کرومیوم از مرورگر اج را تا اواخر سال میلادی ۲۰۲۰ به ویندوز ۱۰ اضافه کند. نسخه جدید مرورگر اج در ماه ژانویه به‌صورت مستقل عرضه شد تا ردموندی‌ها بازخوردها و واکنش کاربران را بررسی کنند.

حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت از بازخوردها راضی است و می‌خواهد نسخه جدید مرورگر اج را به‌صورت پیش‌فرض به ویندوز ۱۰ اضافه کند. این تغییرات با عرضه آپدیتی برای ویندوز ۱۰ با نام 20H2 صورت خواهد گرفت.

گفته می‌شود که مایکروسافت هم‌اکنون در حال آزمایش به‌روزرسانی 20H2 در ویندوز اینسایدر است که عملی منطقی به نظر می‌رسد. آزمایش به‌روزرسانی جدید باعث می‌شود که باگ‌ها و ایرادات احتمالی مشخص شده و قبل از عرضه نسخه نهایی برای عموم کاربران، برطرف شوند.

گویا نام 20H2 نیز تغییر نخواهد یافت و نام برگزیده برای به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ خواهد بود. با وجود اینکه می‌دانیم به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ شامل نسخه جدید مرورگر اج می‌شود؛ اما در مورد ویژگی‌های دیگر آن توضیحی داده نشده است.

درواقع مشخص نیست که چه امکانات دیگری به ویندوز ۱۰ اضافه خواهند شد و شاهد تغییر در چه بخش‌هایی از این سیستم‌عامل محبوب خواهیم بود. مایکروسافت در مورد به‌روزرسانی‌های بزرگ خود گفته است که کاربران تجربه‌ی نصبی سریع و مانند به‌روزرسانی‌های ماهانه خواهند داشت. 

با وجود اینکه چنین گفته‌ای به معنی نصب ساده‌ و روان به‌روزرسانی‌ها است؛ اما احتمال به همراه داشتن ویژگی‌ها و تغییرات بزرگ را کاهش می‌دهد. سال گذشته میلادی یک به‌روزرسانی برای ویندوز ۱۰ در ماه نوامبر عرضه شد که در حقیقت شبیه به سرویس پک‌های سنتی برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت بود.

با این حال، به‌روزرسانی ماه نوامبر ۲۰۱۹ به گستردگی و بزرگی به‌روزرسانی مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ نبود. در هر صورت آزمایش به‌روزرسانی جدید 20H2 ویندوز ۱۰ از امروز شروع شده است و انتظار می‌رود علاوه بر نسخه جدید مرورگر اج، شامل بهبودهای گسترده‌ای در زمینه زیرسیستم (Subsystem) ویندوز برای لینوکس یا WSL باشد که ازجمله می‌توان به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های GUI و استفاده بهینه‌تر از GPU اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات