مایکروسافت تا نوامبر ۲۰۲۰ به پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برخلاف برنامه‌های پیشین و احتمالا به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا قصد دارد تا ماه نوامبر سال جاری میلادی از نسخه‌ی ۱۸۰۹ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند.
تبلیغات

طی چند ماه اخیر شیوع ویروس کرونا (موسوم‌به کووید ۱۹) در سراسر جهان باعث شده است بسیاری از شرکت‌ها دفاتر کاری خود را تعطیل کنند تا کارمندان به کار در خانه روی بیاورند. این موضوع باعث می‌شود پایدار بودن رایانه‌ها برای استفاده از آن‌ها توسط مردم اهمیتی دوچندان پیدا کند. مایکروسافت پیش‌تر در ماه مارس گذشته در همین راستا اعلام کرده بود که قصد دارد انتشار به‌روزرسانی‌های اختیاری غیر امنیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را از ماه مه متوقف کند. 

قرار بود در ماه جاری میلادی پشتیبانی مایکروسافت از برخی از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ نیز به‌پایان برسد؛ اما ردموندی‌ها اعلام کردند که چند ماه دیگر به پشتیبانی از نسخه‌های پیشین ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهند تا اگر سازمان‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات هنوز سیستم‌هایشان را به نسخه‌ی جدید ارتقاء نداده‌اند، دچار مشکل نشوند.

از ساعاتی پیش صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت با اطلاعاتی جدید به‌روزرسانی شده است. در صفحه‌ی جدید می‌خوانیم که ردموندی‌ها قصد دارند از ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۸۰۹ تا روز ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آبان ۱۳۹۹) پشتیبانی نرم‌افزاری کنند؛ این یعنی ویندوز ۱۰ موردبحث تا تاریخ یادشده به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

اگر حضور ذهن ندارید بهتر است بدانید که نسخه‌ی ۱۸۰۹ از ویندوز ۱۰ در پاییز ۲۰۱۸ در دسترس قرار گرفت و برای نخستین بار در آن شاهد اپلیکیشن کاربردی Your Phone بودیم. البته این نسخه از ویندوز ۱۰ پس از مدتی کوتاه با مشکلی مهم مواجه شد و برخی از فایل‌ها را در رایانه‌ها به‌صورت خودکار حذف می‌کرد. مشکلات این نسخه به‌حدی بودند که مایکروسافت مجبور شد انتشار آن را متوقف و پس از مدتی مجددا آغاز کند. مایکروسافت به‌مرور زمان با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید مشکلات را برطرف کرد تا کاربران ویندوز ۱۰ ۱۸۰۹ بدون مشکل به استفاده از رایانه‌ی خود ادامه دهند. مایکروسافت به‌طور معمول به‌مدت ۱۸ ماه از نسخه‌های ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند؛ با در نظر گرفتن همین موضوع قرار بود پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۸۰۹ در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۰ (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) به‌اتمام برسد.

با این‌حال اطلاعیه‌ی مایکروسافت، ۶ ماه دیگر به بازه‌ی زمانی پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند. موضوعی که می‌تواند به‌نوبه‌ی خود بخشی از فشار وارده به سازمان‌های IT-محور را که به دلیل همه‌گیری کروناویروس ایجاد شده‌اند، بردارد. آن‌طور که رسانه‌ی ZDNet می‌نویسد، این تصمیم مایکروسافت روی محصولاتی دیگر نظیر ویندوز سرور، Sharepoint و... نیز اثرگذار خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ از کدام نسخه‌ی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات