اپل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را منتشر کرد

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
اپل سرانجام از انتشار رسمی نسخه‌ی ۱۳/۴ سیستم‌های عامل iOS و iPadOS خبر داد. جدیدترین نسخه از iPadOS پشتیبانی از ترک‌پد را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند.
تبلیغات

در ساعاتی اولیه‌ی امروز اپل از طریق اطلاعیه‌ای از انتشار نسخه‌ی جدید سیستم‌های عاملش خبر داد. این شرکت به‌طور معمول تمامی سیستم‌های عامل خود را یعنی iOS ،iPadOS ،macOS ،tvOS و watchOS را به‌صورت همزمان به‌روزرسانی می‌کند و این بار نیز تصمیم گرفته است چنین رویکردی در پیش بگیرد. سیستم‌های عامل اپل با به‌روزرسانی جدید به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده‌اند که از بین مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به اضافه شدن پشتیبانی از ترک‌پد به سیستم‌عامل iPadOS اشاره کنیم. اپل سیستم‌های عامل iOS ،iPadOS و tvOS را به نسخه‌ی ۱۳/۴، سیستم‌عامل watchOS را به‌ نسخه‌ی ۶/۲ و سیستم‌عامل macOS را به نسخه‌ی ۱۰/۱۵/۴ به‌روزرسانی کرده است.

اپل به‌صورت سالانه نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل خود نظیر iOS را منتشر می‌کند و در گذر زمان به‌روزرسانی‌های متنوعی را برای آن در دسترس قرار می‌دهد. این به‌روزرسانی‌ها گاهی اوقات برای رفع باگ‌ها و مشکلات امنیتی منتشر می‌شوند و گاهی اوقات شامل قابلیت‌هایی جدید هستند. بدون شک مهم‌ترین قابلیت جدیدی که از طریق به‌روزرسانی‌های جدید به پلتفرم‌های اپل آورده شده، اضافه شدن پشتیبانی از ترک‌پد به سیستم‌عامل iPadOS است. 

به‌روزرسانی جدید آیپد OS به کاربران امکان می‌دهد ماوس و ترک‌پدهای سازگار با تبلت آیپد را از طریق بلوتوث یا درگاه USB به این دستگاه متصل کنند تا از این طریق تجربه‌ی کاربری بهبودیافته‌ای نسبت‌به نسخه‌‌های پیشین برای آن‌ها فراهم شود. در سیستم‌عامل iPadOS از این پس شاهد نشان‌گر ماوس خواهیم بود که طبق گفته‌ی اپل هنگام حرکت دادن آن در بخش‌های مختلف رابط کاربری، به‌سرعت روی گزینه‌های مختلف جابه‌جا می‌شود. این موضوع باعث می‌شود استفاده از اپلیکیشن‌ها حتی آن‌هایی که برای کار کردن با ماوس طراحی نشده‌اند، راحت‌تر از قبل شود. به‌روزرسانی جدید iPadOS همچنین امکان پشتیبانی از «مجیک کیبورد» را به‌همراه می‌آورد. این کیبورد جدید از ترک‌پد مجزا بهره‌مند است. 

دیگر تغییرات حاصل‌شده، بین سیستم‌های عامل iOS و iPadOS مشترک هستند. از بین این تغییرات جدید می‌توانیم به امکان به‌اشتراک‌گذاری پوشه‌ی iCloud Drive از طریق اپلیکیشن Files اشاره کنیم. همچنین به‌روزرسانی جدید، ۹ مموجی (Memoji) جدید به سیستم‌عامل اضافه می‌کند. به‌علاوه از این پس در اپلیکیشن Mail شاهد گزینه‌هایی برای حذف، انتقال و جواب دادن به ایمیل‌ها خواهیم بود که همواره روی صفحه حاضر هستند. iOS 13.4 و iPadOS 13.4 همچنین شامل بهبودهایی برای CarPlay هستند؛ از این پس در CarPlay می‌توان کاری کرد تماس‌های تلفی تمام صفحه را در بر نگیرند. افزون بر این موارد، امکان بلاک کردن کامل کوکی‌های متفرقه در سافاری فراهم شده است. 

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، اپل افزون بر سیستم‌های عامل بالا، tvOS 13.4 و همچنین به‌روزرسانی جدید برای هوم‌پاد را منتشر کرده است. ساعت‌های هوشمند اپل واچ نیز از هم‌اکنون توانایی دریافت نسخه‌ی ۶/۲ را از سیستم‌عامل واچ OS دارند. این به‌روزرسانی جدید امکان خریدهای درون‌برنامه‌ای را برای اپل واچ فراهم می‌کند. به‌علاوه از طریق watchOS 6.2 نوتیفیکیشن‌های مربوط به نوار قلب و همچنین آریتمی‌های قلبی (که از طریق حسگر اپل واچ ثبت می‌شوند) برای کاربران کشورهای شیلی، نیو زیلند و ترکیه به‌نمایش درمی‌آید.

رایانه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل مک نیز macOS Catalina 10.15.4 را دریافت کرده‌اند. در این سیستم‌عامل جدید امکان به‌اشتراک‌گذاری پوشه‌ی iCloud Drive وجود دارد و قابلیت Screen Time به آن اضافه شده است. از این پس کاربران مروگر سافاری خواهند توانست محتوای نت‌فلیکس را به‌صورت HDR نیز نگاه کنند. همچنین در نسخه‌ی جدید امکان خرید اپلیکیشن‌ها و استفاده از آن‌ها در سراسر اکوسیستم اپل فراهم شده است. افزون بر این موارد، کاربران macOS می‌توانند رمزهای عبور گوگل کروم را در iCloud Keychain قرار دهند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات