iOS 14 احتمالا برای همه دستگاه‌های مجهز به iOS 13 عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق شایعات، تمامی آیفون‌های مجهز به iOS 13، ازجمله iPhone SE، پشتیبانی iOS 14 را نیز دریافت خواهند کرد.
تبلیغات

اپل در رویداد بعدی توسعه‌دهندگان خود، موسوم به WWDC که در ژوئن برگزار می‌شود، نسخه‌ی بعدی iOS و iPadOS را رونمایی خواهد کرد. کاربران و علاقه‌مندان محصولات اپل پس از آن رویداد از پشتیبانی شدن یا نشدن دستگا‌ه‌هایشان از سیستم‌عامل جدید مطمئن می‌شوند. برخی کارشناسان انتشار iOS 13 را چندان قوی و کامل نمی‌دانند؛ درنتیجه شاید اپل تصمیم بگیرد نسخه‌ی مهم بعدی از سیستم‌عامل محبوب موبایلی‌اش را مجددا برای دستگاه‌های قبلی ارائه کند.

وب‌سایت فرانسوی iPhoneSoft ازجمله رسانه‌هایی محسوب می‌شود که قبلا اخبار دقیقی از پشتیبانی سیستم‌‌عامل‌‌های موبایلی اپل منتشر کرده است. آ‌ن‌ها اخیرا ادعا کرده‌اند بسیاری از صاحبان نسل‌های قبلی گوشی آیفون و آیپد احتمالا با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید iOS نفسی به‌راحتی خواهند کشید. طبق شایعات و اخبار متعدد، اپل آپدیت مهم بعدی خود را تقریبا برای تمامی دستگاه‌های قبلی دریافت‌کننده‌ی iOS 13 منتشر خواهد کرد.

درصورت صحت شایعات جدید، کاربران آیفون 6S و 6S Plus و SE نیز به‌احتمال زیاد از جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS بهره خواهند برد. باتوجه‌به زمان عرضه‌ی این محصولات، یعنی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶‌، چنین سطحی از پشتیبانی سیستم‌عامل برای کاربران اندروید شبیه به رؤیا به‌نظر می‌رسد که حتی در جدیدترین گوشی‌های آن‌ها نیز ممکن نمی‌شود.

iphone se

اخبار منتشرشده درباره‌ی پشتیبانی دستگاه‌های قدیمی از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اپل برای کاربران آیپد به‌اندازه‌ی آیفون خوشحال‌کننده نیست. اگر کاربر iPad Mini 4 یا iPad Air 2 مجهز به پردازنده‌های کُندتر A8 و A8x هستید، احتمالا به‌روزرسانی جدید iPadOS را دریافت نخواهید کرد. درباره‌ی آیپاد تاچ نیز تنها خریداران آخرین نسل که در سال گذشته معرفی شد، آخرین به‌روزرسانی iOS را می‌توانند دریافت کنند.

اپل پس از انتشار نه‌چندان موفق iOS 13 در سال گذشته، مجبور شد چندین به‌روزرسانی برای رفع باگ‌ها و ایرادات نرم‌افزاری منتشر کند. به‌عنوان مثال، آخرین نسخه‌ از iOS برای مدیریت مصرف نیرو در پس‌زمینه عملکردی بسیار تهاجمی داشت و تقریبا همه‌ی اپلیکیشن‌های باز را می‌بست. خبر خوشحال‌کننده این است که اپل ادعا می‌کند در iOS 14، روند توسعه را کمی تغییر داده و به‌جای اضافه‌کردن قابلیت‌های متعدد، در نسخه‌ی جدید بیشتر به‌دنبال ارائه‌ی سیستم‌عاملی پایدار و روان است. بنابراین، احتمالا برخی قابلیت‌های جذاب و زیبای گذشته در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل آیفون دیده نشود؛ اما درعوض، کاربران با باگ‌های کمتری مواجه خواهند بود.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات