ویدئوی طراحی مفهومی iOS 14 با شباهت بسیار به ویدیوهای رسمی اپل منتشر شد

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
ویدئوی مفهومی جدیدی از iOS 14 منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل احتمالا قصد دارد در رابط کاربری نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش، تغییرات درخورتوجهی را اعمال کند.
تبلیغات

اپل ماه گذشته به‌صورت رسمی iOS 13 را همراه‌با iPadOS 13 برای دستگاه‌های مقصد در دسترس قرار داد. سیستم‌های عامل جدید اپل از همان ابتدا با برخی باگ‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند، از همین رو اهالی کوپرتینو به‌طور منظم درحال انتشار به‌روزرسانی جدید برای آن‌ها هستند. اپل همچنین از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، برخی ویژگی‌های جدید را به iOS اضافه می‌کند؛ برای مثال قابلیت نرم‌افزاری دیپ فیوژن آیفون ۱۱ پرو تا پیش از انتشار iOS 13.2 برای این گوشی در دسترس قرار نداشت.

اپل به‌احتمال بسیار زیاد به‌سنت‌هایش پای‌بند خواهد بود و جدیدترین نسخه‌ی iOS یعنی iOS 14 را در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۰ (WWDC ۲۰۲۰) معرفی خواهد کرد. درست است که فاصله‌ی زیادی تا برگزاری کنفرانس موردبحث داریم، اما کاربران از همین حالا به گمانه‌زنی درمورد نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل پرداخته‌اند. درواقع کاربران و کارشناسان به‌تازگی پیش‌بینی ظاهر رابط کاربری و ویژگی‌های مختلف iOS 14 را آغاز کرده‌اند. 

آی او اس 14 اپل / Apple iOS 14
مقاله‌های مرتبط:

در همین راستا به‌تازگی ویدئوی مفهومی جدیدی از سوی کانال Hacker 34 در یوتیوب منتشر شده است که تدوین بسیار جذابی دارد و تا حد زیادی شبیه ویدئوهایی است که اپل به‌صورت رسمی آن‌ها را درمورد محصولاتش تولید و پخش می‌کند. در ویدئوی مفهومی iOS 14 به بهره‌مندی این سیستم‌عامل از آیکون‌های جدید اشاره می‌شود. در ضمن براساس ادعای کانال Hacker 34، رابط کاربری بخش تماس در iOS 14 قرار است تغییر کند و کوچک‌تر شود. اضافه شدن تصاویر گیف (متحرک) به کیبورد، اضافه‌شدن قابلیت Split View (اجرای هم‌زمان دو پنجره روی صفحه‌نمایش)، امکان جابه‌جایی در بین حساب کاربری اپل، ویجت جدید صفحه‌ی قفل با نمایشگر همیشه‌روشن، توانایی تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و امکان قرار دادن آیکون اپلیکیشن‌ها در تمامی مناطق صفحه‌ی هوم احتمالا جزو قابلیت‌های جدید iOS 14 خواهند بود.

برخی از ویژگی‌های بالا، جزو ویژگی‌هایی هستند که کاربران از مدت‌ها پیش با اشتیاق زیادی خواستار حضور آن‌ها در iOS بوده‌اند. امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، قابلیتی بسیار کاربردی است و قطعا مورداستقبال قرار خواهد گرفت؛ بسیاری از کاربران معتقد هستند که اپل سرانجام این امکان را به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش اضافه خواهد کرد. در حال حاضر امکان حذف برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض وجود دارد؛ اما تمامی لینک‌هایی که به خود سیستم مربوط می‌شوند (نظیر ایمیل‌ها) همچنان از طریق اپلیکیشن‌های داخلی اجرا می‌گردند. در صورت حذف اپلیکیشن پیش‌فرض، iOS به‌جای اینکه به کاربر امکان دهد اپلیکیشن دیگری را جایگزین آن کنند، خطایی را روی صفحه به‌نمایش می‌گذارد. 

آی او اس 14 اپل / Apple iOS 14

رابط کاربری بخش تماس در iOS 14 کوچک‌تر خواهد شد

قابلیت‌های دیگری نظیر اضافه‌شدن تصاویر متحرک به کیبورد، تا حد زیادی جالب به‌نظر می‌رسند. در ویدئوی منتسب‌به iOS 14، کانال Hacker 34 مدعی شده که اپل قصد دارد گزینه‌ی جدیدی را برای جست‌و‌جو در بین تصاویر گیف به فضای زیر کیبورد در آیفون‌های نسل جدید اضافه کند. اپل اکنون آیکون مربوط به اموجی‌ها را در آن بخش قرار داده؛ بنابراین منطقی است اگر انتظار داشته باشیم این شرکت بخواهد گزینه‌ی جدید دیگری را نیز به آنجا اضافه کند. 

یکی از نکات جالب‌توجه در ویدئوی مفهومی iOS 14، کوچک‌تر شدن رابط کاربری بخش تماس است. امروزه به‌لطف راه‌اندازی اپل آرکید و امکان اجرای بازی‌هایی نظیر Fortnite و Call of Duty روی آیفون و آیپد، این دستگاه‌ها به‌نوعی به کنسول‌های کوچکی برای بازی کردن تبدیل شده‌اند. اگر درحال تجربه‌ی بازی باشید و گوشی زنگ بخورد، حواس‌تان به‌طور کلی از بازی پرت می‌شود. در iOS تماس‌های صوتی (چه از طریق فیس‌تایم و چه به شکل معمولی) تمام صفحه‌نمایش را می‌پوشانند و در مواقعی نظیر انجام بازی، مزاحمت زیادی ایجاد می‌کنند.

اگر اپل بخواهد روزی در آیفون‌هایش از نمایشگر LPTO OLED استفاده کند، سرانجام رؤیای اضافه‌کردن ویجت به صفحه‌ی قفل دستگاه محقق خواهد شد. اپل پیش‌تر در ساعتاپل واچ سری ۵ از چنین نمایشگری استفاده کرده است. این نمایشگرهای خاص بدون اینکه روی عمر باتری تأثیر منفی بگذارند یا دچار سوختگی شوند، می‌توانند همواره روشن بمانند و محتوای بصری را به‌نمایش دربیاورند. افزون بر قابلیت‌های یادشده، به Split View می‌رسیم که البته سخت است باور کنیم اپل بخواهد چنین قابلیتی را به آیفون‌ها بیاورد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم امکان جابه‌جایی در بین حساب کاربری اپل ابتدا برای iPadOS منتشر شود و سپس به iOS بیاید. 

در انتها می‌توانید نظاره‌گر ویدئوی مفهومی iOS 14 باشید:

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات