اپل مشغول کار روی حالت «Pro Mode» برای افزایش سرعت مک‌بوک‌ها است

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل مشغول کار روی ویژگی جدیدی است که به کاربران مک‌بوک‌ اجازه می‌دهد تا به‌طور موقت عملکرد دستگاه‌های خود را تقویت کنند.
تبلیغات

طبق گزارش‌های منتشر شده از 9to5Mac، ظاهرا در آخرین نسخه‌ی بتا از سیستم‌عامل macOS Catalina، کدهایی دیده شده که به قابلیتی با نام Pro Mode (حالت پرو) اشاره دارد. طبق تصاویر منتشر شده ظاهرا این حالت جدید، سرعت اجرای برنامه‌ها را افزایش خواهد داد اما ممکن است عمر باتری کاهش یابد و از سوی دیگر سروصدای فن افزایش خواهد داشت. درواقع این ویژگی باعث می‌شود تا سرعت فن از حد معمول فراتر رود تا سیستم در این حالت که بیشترین توان خود را ارائه می‌دهد، خنک شود.

احتمالاً این حالت برای استفاده‌ی طولانی‌مدت نبوده است و به دلیل صدای زیاد فن فقط برای مدت کوتاهی قابل استفاده خواهد بود. در نهایت ظاهرا یک روز پس از فعال‌سازی Pro Mode سرعت فن مجدداً به حالت قبلی خود باز خواهد گشت. درواقع به‌نظر می‌رسد که Pro Mode تا زمانی‌که به‌صورت دستی خاموش نشود فعال خواهد بود و به‌طور خودکار یک روز بعد از فعال شدن، غیرفعال می‌شود که این حالت مشابه قابلیت Do Not Disturb اپل است.

Pro Mode در مک بوک پرو

گزارش دیگری حاکی از این است که این ویژگی به‌صورت منحصر‌به‌فرد در مک‌بوک‌ها ارائه خواهد شد؛ درنتیجه آن را در کامپیوترهای دسکتاپ اپل مشاهده نخواهیم کرد. همچنین به‌نظر می‌رسد که احتمالا این قابلیت فقط به دستگاه‌هایی اختصاص داده شود که از طراحی جدید حرارتی برای خنک کردن دستگاه بهره می‌برند که سال گذشته مدل ۱۶ اینچی لپ‌تاپ MacBook Pro با این سیستم خنک‌کننده‌ی جدید و پیشرفته معرفی شد. در نهایت اپل می‌تواند در ماه‌های آینده که یک نسخه ۱۳ اینچی از مک‌بوک پرو را معرفی می‌کند، از این ویژگی جدید حالت پرو نیز رونمایی کند.

MacBook Pro

چنین قابلیتی احتمالاً برای کاربران لپ‌تاپ‌های گیمینگ که به‌طور معمول به تقویت عملکرد سیستم نیاز دارند، بسیار آشنا خواهد بود. از نام این قابلیت نیز مشخص است که احتمالا مک‌بوک‌های معمولی و MacBook Air قادر به استفاده از آن نخواهند بود. البته تا زمانی‌که این ویژگی به‌طور رسمی اعلام نشده باشد هیچ راهی برای دانستن جزییات دقیق و برنامه‌های اپل وجود نخواهد داشت. در نهایت هنوز مشخص نیست که چه زمانی حالت پرو در macOS نهایی ظاهر شود.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات