دانلود iOS 13 برای کاربران اپل امکان‌پذیر شد

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از مدت‌ها انتظار سرانجام امکان دانلود iOS 13 از شب گذشته برای کاربران اپل در سراسر دنیا امکان‌پذیر شده است.
تبلیغات

جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایلی اپل، iOS 13 از شب گذشته برای دستگاه‌های سازگار با آن در دسترس قرار گرفته است. بزرگ‌ترین ویژگی جدید آی‌او‌اس ۱۳ تم تاریک (Dark Mode) است که کاربران اپل از مدت‌ها پیش خواستار اضافه شدن آن بودند. دارک مود تمامی بخش‌های رابط کاربری گوشی‌های آیفون را شامل آی‌مسیج، گالری تصاویر، منوی تنظیمات و... تاریک می‌کند و جذابیت خاصی به آن‌ها می‌بخشد.

به‌هنگام فعال شدن دارک مود در iOS 13 حتی اپلیکیشن‌های متفرقه نیز درصورت سازگار بودن خواهند توانست به تم تاریک تغییر وضعیت دهند. در ضمن در بخش کنترل سنتر (Control Center) گزینه‌‌ای اضافه شده است که با استفاده از آن می‌توانید کاری کنید شب‌هنگام تم گوشی به‌صورت خودکار به حالت تاریک در بیاید. دومین ویژگی بزرگ درخورتوجه در iOS 13 را شاید بتوان امکان تایپ از طریق سوایپ کردن در صفحه‌کلید به‌شمار آورد. به‌لطف این قابلیت، امکان تایپ با سرعت بالاتری برای کاربران اپل فراهم شده است.

تغییر صدای ios 13

افزون بر موارد یادشده، در iOS 13 شاهد اعمال برخی بهبودها در اپلیکیشن‌هایی نظیر Maps ،Photos و Reminders هستیم. اپلیکیشن مپس هم‌اکنون میزبان قابلیتی برای تخمین میزان ترافیک جاده به‌صورت آنی و حالت جدیدی شبیه به Google Street View است. اپلیکیشن فوتوز به چند ابزار عالی جدید برای ویرایش محتوای ویدئویی شامل امکان کراپ کردن مجهز شده و نهایتا اپلیکیشن ریمایندرز تا حد زیادی بازطراحی شده است.

اپل در نسخه‌ی جدید iOS اپلیکیشن‌های Find My iPhone و Find My Friends را با‌ یکدیگر ادغام کرده و اپلیکیشن جدیدی را به نام Find My از دل آن‌ها استخراج کرده است. در ضمن اپلیکیشن Health از این پس دارای قابلیتی جدید برای پایش دوره‌ی قاعدگی است. 

گرچه سیستم‌عامل iOS 13 از شب گذشته در دسترس قرار گرفته است، اما اپل می‌خواهد به‌روزرسانی جدید آن یعنی iOS 13.1 را به‌زودی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۸ مهر ۱۳۹۸) هم‌زمان با سیستم‌عامل iPadOS 13.1 منتشر کند. ظاهرا iOS 13.1 شامل به‌روزرسانی‌هایی است که در ابتدا قرار بوده با iOS 13 برای گوشی‌های اپل منتشر شوند، اما بنابه دلایلی این اتفاق رخ نداده است. در iOS 13.1 سیری توانایی خواندن پیام‌های دریافتی را با صدای بلند خواهد داشت؛ همچنین امکان اضافه کردن شورتکات‌های این دستیار صوتی هوشمند به HomeKit وجود خواهد داشت.

iOS 13.1 به‌روزرسانی به‌نسبت مهمی به‌شمار می‌آید و کاربران آیفون بهتر است حتما آن را به‌هنگام انتشار نصب کنند. تغییرات iOS 13.1 نسبت به iOS 13 صرفا تغییرات ظاهری نیستند و به‌روزرسانی جدید برخی باگ‌ها را نیز برطرف می‌کند. مدتی پیش بود که برخی پژوهشگران از پیدا شدن یک مشکل امنیتی در بخش صفحه‌ی قفل iOS 13 خبر دادند که احتمالا در iOS 13.1 برطرف خواهد شد. در انتها می‌توانید نظاره‌گر دستگاه‌های سازگار با سیستم‌عامل جدید اپل باشید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات