به‌روزرسانی نسخه‌ 1903 ویندوز 10 موجب کُندشدن کامپیوتر کاربران می‌شود

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌روزرسانی ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ در بسیاری مواقع، موجب کندشدن کامپیوتر شخصی کاربران می‌شود و مایکروسافت نیز به مشکل‌های آن اذعان کرده است.
تبلیغات

کاربران متعدد ویندوز در روزهای اخیر از مشکلات پیش‌آمده پس از نصب ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۹۰۳ گله کرده‌اند. به‌روزرسانی جدید (KB4512941) در بسیاری مواقع، به افزایش بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی استفاده از پردازنده‌ی مرکزی منجر می‌شود و برخی اوقات آن را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد افزایش استفاده از CPU در به‌روزرسانی جدید، مشکلاتی نیز برای بخش جست‌وجوی سیستم‌عامل و کورتانا ایجاد می‌کند. درواقع، این مشکلات اپلیکیشن SearchUI.exe ویندوز را با مشکل مواجه می‌کنند.

به‌روزرسانی جدید ویندوز KB4512941 در ۳۰ اوت عرضه شد و هدف از عرضه‌‌ی آن، رفع مشکلاتی بود که در به‌روزرسانی قبلی برای کاربران ویندوز ایجاد می‌شد. در نسخه‌ی قبلی، عملکرد اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر Visual Basic 6 و VBA و VBScript با اختلال روبه‌رو می‌شد. مشکل ویژوال بیسیک در نسخه‌های اولیه‌ی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ و ویندوز ۸ در میانه‌ی ماه اوت حل شد و شرکت سازنده قول داده بود مشکل نسخه‌ی ۱۹۰۳ نیز در به‌روزرسانی پایان همان ماه حل شود.

مایکروسافت با به‌روزرسانی جدید برای نسخه‌ی ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰، به برنامه‌ی زمانی برای رفع مشکل ویژوال بیسیک پایبند ماند؛ اما چند گزارش محدود کاربران ویندوز اینسایدر را در نظر نگرفت که در آن‌ها، همین مشکلات کنونی افزایش استفاده از پردازند‌‌ه‌ی مرکزی مطرح شده بود. همان‌طورکه گفته شد، برخی کاربران علاوه‌بر افزایش استفاده از CPU، غیرفعال‌شدن بخش جست‌وجوی ویندوز را نیز گزارش می‌کنند.

آپدیت ویندوز 10

پس از افزایش گزارش‌های مبنی‌بر مشکلات متعدد به‌روزرسانی جدید، ردموندی‌ها اکنون در صفحه‌ی اختصاصی ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۹۰۳ و به‌روزرسانی KB4512941 به مشکلات پیش‌آمده اذعان کرده‌اند:

مایکروسافت گزارش‌هایی دریافت کرده است که براساس آن‌ها، گروه کوچکی از کاربران احتمالا موفق نمی‌شوند نتایج جست‌وجو را از بخش جست‌وجوی دسکتاپ دریافت کنند. همچنین در برخی مواقع، افزایش استفاده از CPU به‌وسیله‌ی SearchUI.exe را شاهد هستند. این مشکلات پس از نصب KB4512941 افزایش یافته‌اند. مشکلات مذکور فقط در دستگاه‌هایی دیده شده‌اند که جست‌وجو در وب با استفاده از Windows Desktop Search را غیرفعال کرده‌اند.

کاربران برای رفع مشکل باید تا به‌روزرسانی بعدی صبر کنند

مایکروسافت تخمین می‌زند راه‌حل مشکل پیش‌آمده تا میانه‌های سپتامبر برای کاربران ویندوز آماده شود؛ درنتیجه، به‌احتمال زیاد در به‌روزرسانی دهم سپتامبر عرضه‌ی راهکار را شاهد نخواهیم بود. احتمالا به‌روزرسانی جمعی اختیاری بعدی شامل راهکار مشکل کنونی خواهد بود.

برخی کاربران گزارش می‌دهند با اصلاح کلیدهای رجیستری ویندوز موفق شده‌اند مشکل را رفع کنند و برخی دیگر نیز پاک‌کردن به‌روزرسانی جدید را به‌عنوان راهکار مطرح می‌کنند. به‌هرحال، خود مایکروسافت هیچ راهکاری برای حل مشکل ارائه نکرده و تنها کاربران را به انتظار تا میانه‌ی ماه جاری میلادی دعوت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات