توسعه سیستم عامل اختصاصی هواوی تأیید شد

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام پس از انتشار شایعه‌های فراوان، هواوی به‌صورت رسمی تایید کرد که قصد دارد با تولید یک سیستم‌عامل اختصاصی، راهش را از اندروید جدا کند.
تبلیغات

گوشی های هواوی در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های اندرویدی را در اختیار دارد. مدت‌ها است که شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر تولید سیستم‌عامل اختصاصی موبایلی توسط هواوی هستیم؛ تصمیمی مهم که می‌تواند سرنوشت دستگاه‌های ساخته‌شده توسط این شرکت را از جوانب زیادی تحت‌الشعاع قرار دهد.

پس از گذر مدت‌ها، سرانجام چند روز پیش بروس لی، قائم‌مقام بخش محصولات هواوی، از طریق حساب کاربری خود در شبکه‌ی اجتماعی ویبو تایید کرد که سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت چینی برای جایگزین کردن آن با اندروید، در دست توسعه قرار دارد.

پیشتر در یک‌سری شایعه اعلام شده بود که نام سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، کرین او اس (Kirin OS) خواهد بود و این سیستم‌عامل فقط و فقط برای محصولات این شرکت چینی در دسترس قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که هواوی معرفی اولیه‌ی کرین OS را در تابستان ۲۰۱۹ انجام دهد.

در حال حاضر هواوی یکی از شرکت‌هایی است که روی دستگاه‌هایش، از تراشه‌ی اختصاصی خود استفاده می‌کند (تراشه‌های سری کرین). های‌سیلیکون، از شرکت‌های تحت مالکیت هواوی، سال‌ها است که وظیفه‌ی توسعه‌ی تراشه‌‌های سری کرین را برای گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت بزرگ چینی برعهده دارد. گفتنی است که هواوی مدتی پیش تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ را برای رقابت با پرچمداران سری اسنپدراگون عرضه کرد.

در نگاه اول، به‌نظر می‌رسد که Huawei در پی آن است تا اکوسیستمی اختصاصی برای دستگاه‌های خود خلق کند، دقیقا مثل همان‌کاری که گوگل و اپل برای دستگاه‌های خود انجام داده‌اند.

در همین‌ حین، بد نیست بدانید سیستم‌عامل فیوژا که از آن به‌عنوان جایگزین اندروید یاد می‌شود،‌ اخیرا روی یکی از گوشی‌های هواوی به‌نام آنر پلی اجرا شد

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ به‌نظر شما سیستم‌عامل اختصاصی هواوی می‌تواند موفق شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات