تعداد کاربران ویندوز 10 از مرز ۶۰۰ میلیون گذشت

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر اجرایی مایکروسافت می‌گوید هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه فعال در سراسر دنیا از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.
تبلیغات

در نشست سالانه‌ی سهام‌داران مایکروسافت، مدیرعامل این شرکت، ساتیا نادلا، اعلام کرد که ویندوز ۱۰ در حال استفاده در بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه فعال در سراسر دنیا است. این تعداد نسبت به ۵۰۰ میلیون دستگاهی که چندی پیش در کنفرانس برنامه‌نویسان اعلام شد، رشدی صد میلیونی داشته است.

وقتی ویندوز ۱۰ برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، هدف مایکروسافت این بود که طی سه سال تعداد دستگاه‌هایی که به ویندوز ۱۰ مجهز هستند به یک میلیارد برسد؛ اما به نظر می‌رسد این هدف‌گذاری مایکروسافت چندان واقع‌گرایانه نبوده است؛ چرا که بعدها اعلام کرد که در بازه‌ی زمانی سه‌ساله به این هدف نخواهد رسید.

این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و بسیاری از آن‌ها تمایلی به ارتقاء ندارند. تعهد مایکروسافت به پشتیبانی ویندوز ۷ چند سال دیگر ادامه دارد؛ بنابراین، کاربران یادشده ممکن است فعلا به ویندوز ۱۰ به‌‌روزرسانی نکنند. با این وجود، آمار ۶۰۰ میلیون دستگاه فعال مجهز به ویندوز ۱۰ در دو سالی که از معرفی آن می‌گذرد، دستاورد کمی نیست.

نظر شما در مورد رکورد مایکروسافت در جذب بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر به ویندوز ۱۰ چیست؟ آیا ویندوز ۱۰ توانسته است به اندازه‌ی ویندوز ۷ رضایت کاربران را جلب کند؟ شما کدام ویندوز را ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات