مایکروسافت انتشار آپدیت پاییزی کریترز ویندوز 10 را در تاریخ ۲۵ مهر تایید کرد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت طی کنفرانس خود در ایفا ۲۰۱۷ تایید کرد که آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۱۷ اکتبر یا ۲۵ مهر ماه منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت دقایقی پیش در جریان برگزاری کنفرانس خود طی ایفا ۲۰۱۷ در شهر برلین اعلام کرد که آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۱۷ اکتبر یا ۲۵ مهرماه منتشر خواهد کرد. بروزرسانی کریترز پاییزی را باید چهارمین بروزرسانی و تغییر بزرگی خواند که مایکروسافت در سیستم‌عامل خود ایجاد خواهد کرد. پیش از این مایکروسافت در بهار سال جاری میلادی بروزرسانی کریترز را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده بود. اما شاید از خود بپرسید که بزرگ‌ترین تغییری که مایکروسافت با آپدیت پاییزی کریترز ایجاد خواهد کرد، چه خواهد بود؟ مایکروسافت در پی آن است تا با این بروزرسانی پلتفرم واقعیت مجازی خود یا Windows Mixed Reality را به سیستم‌عامل خود اضافه کند. کمپانی‌هایی نظیر دل، اچ‌پی، لنوو و ایسوس هدست‌های واقعیت مجازی ارزان قیمتی را تولید کرده‌‌اند تا تجربه‌ی جدیدی را به همراه ویندوز ۱۰ از واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار دهند. 

براساس اطلاعات ارائه شده توسط تری میرسون، قائم مقام اجرایی بخش ویندوز و ابزار‌های مبتنی بر آن، بروزرسانی پاییزی کریترز همچنین از تعقیب سوی چشم نیز پشتیبانی خواهد کرد. به گفته‌ی میرسون اضافه شدن چنین ویژگی کمک می‌کند تا افرادی که از ناتوانی‌های جسمی رنج برده و نمی‌توانند از دست خود برای بکارگیری ویندوز استفاده کنند، بتوانند به راحتی و تنها چشم خود استفاده از ویندوز ۱۰ را به راحتی تجربه کنند. 

براساس اطلاعات ارائه شده در جریان کنفرانس مایکروسافت در ایفا ۲۰۱۷، ویژگی معرفی شده در تایم‌لاین برای عرضه به همراه بروزرسانی پاییزی کریترز آماده نخواهد بود. بروزرسانی پاییزی کریترز همچنین زبان طراحی جدید مایکروسافت یا همان فلوئنت دیزاین را رسما در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هرچند این زبان طراحی تغییر بزرگ ظاهری ایجاد نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات