طرح اولیه از خودرو فرمول یک ۲۰۲۲ با بهبود آیرودینامیک معرفی شد

شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سال آینده، مسابقات جایزه بزرگ با خودروهای جدید برگزار می‌شود. مدل ۲۰۲۲ متفاوت از نمونه فعلی، دماغه‌ای کشیده‌ همراه بالچه‌های بزرگ‌ در جلو و عقب خواهد داشت.
تبلیغات

کمیته فنی مسابقات فرمول یک جهانی تلاش می‌کند فرایند سبقت‌گیری خودروهای را بهبود دهد تا هیجان این رقابت‌ها افزایش پیدا کند. تغییرات در دماغه و بالچه‌های جلو، هدایت هوا در زیر و اثر زمین در مبحث آیرودینامیک را بهتر از مدل‌های قبل خواهد کرد. بال عقب هم تأثیری مثبت بر نیروی عمود بر سطح در سرعت‌های بالا خواهد گذاشت.

نیکلاس تومبازیس، مدیر فنی دپارتمان خودروهای تک‌سرنشین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، در مراسم رونمایی مدل مفهومی از خودرو فرمول یک ۲۰۲۲ با خبرنگاران صحبت کرد. او معتقد است طرح جدید به رقابت‌کنندگان امکان می‌دهد به یکدیگر نزدیک‌تر شوند تا تعقیب‌ها و سبقت‌ها بیشتر شود.

همچنین، تایرهایی مورد‌نیاز هستند که نبردهای رانندگان را نزدیک‌تر و هیجان‌انگیزتر کنند. حتی زیر بدنه هم بالچه‌هایی وجود دارند که هوا را به پشت هدایت می‌کنند. در طرح جدید، مجرایی تونل‌شکل طرفین خودرو متحول شده است تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد.

نمای جانبی خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای جانبی خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای بالا  خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای جلو  خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای عقب  خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای جلو خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای اصلی خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای واقعی خودرو فرمول یک formula one car 2022
نمای دماغه خودرو فرمول یک formula one car 2022

مهندسان تیم‌های شرکت‌کننده نیز مدل نهایی خودرو فرمول یک ۲۰۲۲ را برای استفاده در رقابت‌های سال آینده به‌روزرسانی خواهند کرد تا پس از اعمال تغییرات و جمع‌بندی دیدگاه‌های مختلف، وارد مسابقات شود. قرار بود خودرو جدید فرمول یک جهانی از ابتدای فصل ۲۰۲۱ در رقابت‌ها استفاده شود؛ اما روند طراحی و تولید به‌دلیل مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌تعویق افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات