طرح اولیه از خودرو فرمول یک ۲۰۲۲ با بهبود آیرودینامیک معرفی شد
کمیته فنی مسابقات فرمول یک جهانی تلاش میکند فرایند سبقتگیری خودروهای را بهبود دهد تا هیجان این رقابتها افزایش پیدا کند. تغییرات در دماغه و بالچههای جلو، هدایت هوا در زیر و اثر زمین در مبحث آیرودینامیک را بهتر از مدلهای قبل خواهد کرد. بال عقب هم تأثیری مثبت بر نیروی عمود بر سطح در سرعتهای بالا خواهد گذاشت.
نیکلاس تومبازیس، مدیر فنی دپارتمان خودروهای تکسرنشین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، در مراسم رونمایی مدل مفهومی از خودرو فرمول یک ۲۰۲۲ با خبرنگاران صحبت کرد. او معتقد است طرح جدید به رقابتکنندگان امکان میدهد به یکدیگر نزدیکتر شوند تا تعقیبها و سبقتها بیشتر شود.
همچنین، تایرهایی موردنیاز هستند که نبردهای رانندگان را نزدیکتر و هیجانانگیزتر کنند. حتی زیر بدنه هم بالچههایی وجود دارند که هوا را به پشت هدایت میکنند. در طرح جدید، مجرایی تونلشکل طرفین خودرو متحول شده است تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد.
مهندسان تیمهای شرکتکننده نیز مدل نهایی خودرو فرمول یک ۲۰۲۲ را برای استفاده در رقابتهای سال آینده بهروزرسانی خواهند کرد تا پس از اعمال تغییرات و جمعبندی دیدگاههای مختلف، وارد مسابقات شود. قرار بود خودرو جدید فرمول یک جهانی از ابتدای فصل ۲۰۲۱ در رقابتها استفاده شود؛ اما روند طراحی و تولید بهدلیل مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا بهتعویق افتاد.
نظرات