نیکو رزبرگ بازنشستگی خود از مسابقات فرمول یک را اعلام کرد

جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکو رزبرگ که یکشنبه‌ی گذشته برای اولین بار قهرمانی مسابقات فرمول یک را به دست آورده بود، ساعاتی پیش در اقدامی شوکه کننده از این مسابقات خداحافظی کرد.
تبلیغات

یکشنبه‌ی گذشته در گرندپری ابوظبی، نیکو رزبرگ در رقابتی حساس و نفس‌گیر پس از کسب مقام دومی مسابقه، موفق به کسب عنوان قهرمانی سال ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک شد. این راننده‌‌ی ۳۱ ساله‌ی آلمانی که برای اولین بار به این عنوان رسیده بود، گرندپری ابوظبی را طاقت‌فرساترین لحظات زندگی خود توصیف کرد.

نیکو رزبرگ مرسدس بنز فرمول یک

نیکو رزبرگ ساعاتی پیش دنیای موتوراسپرت را در شوک فرو برد. قهرمان مسابقات فرمول یک پیش از مراسم اهدای جوایز فرمول یک در شهر وین، خداحافظی خود را از این مسابقات اعلام کرد. وی در این خصوص گفت:

توصیف شرایط فعلی من بسیار دشوار است. من از ۲۵ سال پیش و زمانی که تنها ۶ سال داشتم، آرزوی قهرمانی مسابقات فرمول یک را در سر می‌پروراندم. اکنون به این موفقیت رسیده‌ام. من تمام زندگی خود را برای کسب این عنوان گذاشته‌ام و تمام اطرافیان من اعم از خانواده، تیم مرسدس بنز و طرفداران نیز در این راه کمک شایانی به من کرده‌‌اند. تمامی این موارد تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای من به همراه داشته است.اما نباید این موضوع را فراموش کرد که شرایط و لحظات بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. شکست در دو سال گذشته به لوئیس، فشار زیادی را به من وارد کرده بود که باعث افزایش انگیزه برای کسب عنوان قهرمانی در من شده بود. اکنون که به هدف خود رسیده‌‌ام، قصد دارم به ندای قلب خود گوش کنم و ماجراجویی را در فضایی متفاوت تجربه کنم. 

نیکو رزبرگ همچنین اعلام کرد پیش‌تر تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از فرمول یک را با لوئیس همیلتون در میان گذاشته بود. 

نیکو رزبرگ مرسدس بنز فرمول یک

توتو ولف مدیر مرسدس بنز نیز پس از صحبت‌های نیکو رزبرگ اعلام کرد از تصمیم وی شوکه شده است و هنوز تیم هیچ تصمیمی مبنی بر انتخاب جانشین وی اتخاذ نکرده است. طی اعلام مدیر تیم مرسدس بنز،‌ اقدامات لازم برای یافتن جانشین مناسب رزبرگ از دوشنبه آغاز خواهد شد. وی در این خصوص اعلام کرد:

من، نیکی لائودا و مهندسان مرسدس بنز، دوشنبه جلسه خواهیم داشت تا گزینه‌های احتمالی را برای جانشینی راننده‌ی بزرگی مثل نیکو بررسی کنیم.
نیکو رزبرگ مرسدس بنز فرمول یک

رزبرگ پیش از این قرارداد خود را تا دو سال دیگر با مرسدس بنز تمدید کرده بود. 

مرسدس بنز پیش از این نیز به دلیل اقدامات لوئیس همیلتون در گرندپری ابوظبی و عدم اطاعت از دستورات تیمی،‌ مشکلات زیادی با وی داشت و حتی صحبت‌هایی مبنی بر تعلیق این راننده‌ی مطرح بریتانیایی به گوش می‌رسید. مرسدس بنز که اواسط فصل با تمدید قرارداد هر دو راننده‌ی خود تا دو سال آینده، خیال خود را از این بابت راحت کرده بود، اکنون به مشکلات جدی در این خصوص برخورده است.

نیکو رزبرگ مرسدس بنز فرمول یک

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی زیبای رقابت جذاب نیکو رزبرگ و لوئیس همیلتون در فصل ۲۰۱۶ فرمول یک دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با تصمیم نیکو رزبرگ چیست؟ چه کسی را لایق جانشینی قهرمان فعلی مسابقات فرمول یک و البته رانندگی در کنار لوئیس همیلتون می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات