پروژه Stealth گیگابایت مدیریت کابل‌های داخل کیس را آسان‌تر می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گیگابایت سعی دارد با پروژه‌ی خود موسوم به Stealth، راهکاری جدید برای مدیریت کابل سیستم‌های رایانه‌ای ارائه دهد تا کاربران بتوانند با روشی مؤثر، کابل‌های درون کیس رایانه‌ی خود را مدیریت کنند.
تبلیغات

سر هم کردن یک رایانه‌ی شخصی حس بسیار خوبی دارد. با این‌حال، مدیریت کابل‌ها یکی از چالش‌های پیش روی شما در این شرایط خواهد بود، به‌خصوص اگر تمایل داشته باشید سیستمی در ابعاد کوچک و با ظاهری بدون کابل تهیه کنید. ظاهرا شرکت گیگابایت راهکاری برای این مشکل دارد که با بهره گرفتن از آن می‌توان کابل‌ها را به‌سادگی و با ساختاری بی‌نقص مدیریت کرد. با این‌حال، نکته‌های مهمی در مورد این روش وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید.

واحد Aorus، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گیگابایت بوده که تمرکز آن روی بازی است. Aorus به‌تازگی در صفحه‌ی توئیتر خود مفهومی به‌نام Project Stealth را معرفی کرده است. این سرمایه‌گذاری اساسا شامل ایجاد یک اکوسیستم کامل از محصولات است که هدف آن ارائه‌ی یک ساختار زیبا با مدیریت آسان‌تر کابل‌ است.

به گزارش دیجیتال ترندز، مادربرد سفارشی ATX گیگابایت همه‌ی اتصالات برق، ورودی‌ها و خروجی‌ها را به بخش پشتی منتقل می‌کند و بنابراین مدیریت کابل‌ها از جلو به بخش پشتی انتقال داده شده است. این ویژگی شامل همه‌ی ورودی‌ها و خروجی‌‌های پنل جلویی، درگاه‌های SATA، کانکتور ۲۴ پین برق، کانکتور برق پردازنده‌ی مرکزی و سایر کانکتورهای مهم مثل فن و USB است. احتمالا این قابلیت باعث خواهد شد هنگام نگاه کردن به پنجره‌ی شفاف کیس رایانه‌ی خود، با ساختاری به‌ظاهر بدون کابل مواجه شوید.

پروژه Stealth گیگابایت

بدیهی است یک مادربرد با کانکتورهای معکوس، با سایر کیس‌های سری ATX سازگاری ندارد و بنابراین گیگابایت یک کیس مخصوص برای این مادربرد آماده کرده که برای دسترسی به کانکتورها و هدرهای مختلف، از حفره‌های مخصوص کابل‌ها در پشت سینی مادربرد بهره می‌برد. وب‌سایت فرانسوی GinjFo تصاویری منتشر کرده است که نمای پشتی این مادربرد را نشان می‌دهد. با توجه به این عکس‌ها، حتی می‌توان بریدگی‌هایی برای کانکتورهای PCIe در بخش پشتی مادربرد مشاهده کرد.

البته ساختار هیچ رایانه‌ای بدون کارت گرافیک تکمیل نخواهد شد. گیگابایت همچنین با ایجاد یک پوشش کارت گرافیک سفارشی‌شده، کانکتورهای برق این قطعه را در راستای کانکتورهای PCIe قرار داده است. هنوز مشخص نشده که آیا این روکش می‌تواند روی یک پردازنده‌ی گرافیکی بدون در قرار گیرد یا اینکه گیگابایت باید خود دست‌به‌کار شده و کارت گرافیک مخصوص این مادربرد را تولید کند.

پروژه Stealth گیگابایت

افرادی که در زمینه‌ی ساخت رایانه‌های شخصی فعالیت دارند، به‌احتمال زیاد از این مفهوم که بتوان مادربرد و سایر قطعات را به‌سادگی متصل کرد و مدیریت کابل راه به بخش پشتی انتقال داد، استقبال خواهند کرد. NZHT H1 نیز سعی داشت با گنجاندن منبع تغذیه‌ی داخلی و خنک‌کننده‌ی مایع یکپارچه، مدیریت کابل را درون کیس ساده کند. هر تلاشی برای ساده‌سازی فرایند ساخت رایانه‌های شخصی و ایجاد جنبه‌های سرگرمی بیشتر توسط شرکت‌ها، قابل ستایش است.

با این‌حال نکته‌ی بسیار مهم درمورد راهکار گیگابایت این است که اگر به‌دنبال ظاهری کامل و بدون کابل باشید، باید همه‌ی قطعات تولید شده توسط این شرکت را خریداری کنید. اگر از ظاهر، رنگ یا قیمت محصولات گیگابایت رضایت ندارید، به‌نظر نمی‌رسد فعلا گزینه‌ی دیگری در دسترس باشد. براساس برخی شایعات، این شرکت در جریان برگزاری رویداد CES ۲۰۲۲، جزئیات بیشتری درمورد پروژه‌ی Stealth ارائه خواهد کرد؛ بنابراین امیداوریم به‌زودی قیمت مادربرد و زمان عرضه‌ی این مادربرد و قطعات همراه آن به زودی اعلام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات