مانیتور گیمینگ سه‌بعدی سامسونگ رونمایی شد؛ محصولی هیجان‌انگیز بدون نیاز به عینک

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
مانیتور سه بعدی گیمینگ سامسونگ روی میز و پسری جلوی آن
درحال قدم‌ گذاشتن در دنیایی هستیم که می‌توان در آن بدون تجهیزات اضافه و فقط ازطریق مانیتور، در دنیای بازی‌های سه‌بعدی غوطه‌ور شد.
تبلیغات

عینک‌های سه‌بعدی از سال‌ها قبل برای تماشای محتوای سه‌بعدی دردسترس بوده‌اند اما این فناوری موفق نشد نظر عموم را به‌خود جلب کند. اکنون سامسونگ در CES 2024 از مانیتور جدیدی رونمایی کرده که محتوای سه‌بعدی را بدون‌نیاز به عینک به‌ تصویر می‌کشد.

درحال‌حاضر نمی‌توان مانیتور سه‌بعدی سامسونگ را به‌عنوان محصولی واقعی درنظر گرفت و غول فناوری کره‌ی جنوبی نمونه‌ای از طرح اولیه‌ی آن را به‌نمایش گذاشته است.

مانیتور سامسونگ با فناوری ردیابی چشم کار می‌کند و برای اینکار دو دوربین در بالای آن تعبیه شده که می‌توانند هر محتوایی را با توجه به محل چشم کاربر از تصویر مسطح دوبعدی به سه‌بعدی تبدیل کنند.

دیجیتال تردز با انتشار ویدیو، مانیتور سه‌بعدی سامسونگ را از نزدیک بررسی کرده و از کیفیت بالای این محصول شگفت‌زده شده است و آن را بهتر از مدل اولیه و آزمایشی توصیف می‌کند. طبق اعلام این سایت، مانیتور سه‌بعدی کره‌ای‌ها شما را در دنیای بازی غوطه‌ور می‌کند و این کار را با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌دهد.

توضیح احساس تماشای محتوای سه‌بعدی بدون‌ نیاز به عینک روی مانیتور سامسونگ کمی سخت است زیرا وارد دنیایی می‌شوید که اجزای مختلف بیرون از مانیتور نمایش داده می‌شوند و احساسی طبیعی از غوطه‌ور شدن در محتوا را تجربه خواهید کرد.

سامسونگ مانیتور جدیدش را به‌عنوان مانیتور دوبعدی و سه‌بعدی توصیف می‌کند و بدین‌ترتیب در صورت نیاز می‌توان به‌سرعت آن را روی حالت دوبعدی تنظیم کرد که این ویژگی منطقی به‌ نظر می‌رسد زیرا کاربر قطعاً نمی‌خواهد از مانیتور برای پخش محتوای سه‌بعدی استفاده کند.

به‌ بیان دیگر می‌توان هر زمان بازی‌های دوبعدی را بدون نیاز به نرم‌افزار اضافه یا عینک مخصوص به بازی سه‌بعدی تبدیل کرد. ویژگی‌های اشاره‌شده می‌توانند این محصول را وارد فهرست بهترین مانیتور گیمینگ بازار کنند.

قیمت مانیتور سامسونگ سه‌بعدی هنوز مشخص نیست زیرا این دستگاه همچنان به‌عنوان نمونه‌ای اولیه در نظر گرفته می‌شود و برای تبدیل‌ شدن به محصول نهایی باید مراحل دیگری را طی کند. به‌هرحال امیدواریم قیمت مانیتور جدید کره‌‌ای‌ها تفاوت زیادی با نمونه‌های استاندارد دوبعدی نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات