TCL اولین مانیتور خمیده‌ با وضوح 4K دوگانه و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را به‌نمایش گذاشت

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مانیتور خمیده ۵۷٫۱ اینچی TCL با وضوح 4K دوگانه
مانیتور گیمینگ خمیده‌ی جدید TCL از وضوح DUHD (یا 4K دوگانه) بهره می‌برد و با فناوری FreeSync و G-Sync سازگار است.
تبلیغات

TCL یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی پنل‌های OLED، LCD و MiniLED برای تلویزیون، گوشی‌ هوشمند، تبلت و محصولات الکترونیکی دیگر است. این برند امروز در رویداد AWE ۲۰۲۳ شانگهای چین، از اولین نمایشگر بازی خمیده‌ی ۵۷٫۱ اینچی جهان با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و وضوح DUHD (وضوح 4K دوگانه) رونمایی کرد.

انواع مختلف مانیتور منحنی به‌طور فزاینده‌ای در بازار رایج شده‌اند و شرکت‌هایی مثل سامسونگ همچنان از مدل‌های جدید رونمایی می‌کنند. به‌عنوان مثل مانیتور Odyssey G7 C27G7 سامسونگ یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های خمیده‌ی بازار است. اکنون TCL با پنل خمیده‌ی ۵۷٫۱ اینچی خود قصد دارد بخشی از توجهات را به محصول جدیدش جلب کند.

TCL می‌گوید نمایشگر جدید خمیده‌ی این شرکت از فناوری HVA بهره می‌برد. این شرکت درواقع برای اولین‌بار در جهان از مانیتور خمیده‌ی ۵۷ اینچی با وضوح 8K رونمایی کرده است. به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، حداکثر وضوح این محصول به ۲۱۶۰ در ۷۸۴۰ پیکسل یا DUHD (وضوح 4K دوگانه) می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های جذاب نمایشگر جدید TCL می‌توان به پشتیبانی از نرخ نوسازی چشم‌گیر ۲۴۰ هرتز اشاره کرد. اگرچه این برند، مانیتور مذکور را به‌عنوان 8K تبلیغ می‌کند، اما وضوح واقعی آن دقیقاً 8K نیست.

نمایشگر منحی جدید TCL از نرخ تأخیر پاسخ‌گویی یک میلی‌ثانیه بهره می‌برد که برای گیمرها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این محصول با فناوری AMD FreeSync و انویدیا G-Sync سازگاری دارد و محافظ چشم آن به حفظ سلامت بینایی کاربر کمک می‌کند. ضخامت این مانیتور جذاب نیز فقط ۱۳٫۴ میلی‌متر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات