رونمایی از ال‌جی گرم 16 و 17 با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل

سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی گرم ۱۶ و ۱۷ با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی اختیاری Nvidia RTX 2050 رونمایی شد.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌های گرم ال‌جی از سال گذشته با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل وارد بازار شدند. اکنون این شرکت از لپ‌تاپ‌های ارتقا یافته با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و گرافیک اختصاصی Nvidia RTX 2050 رونمایی کرده است.

دو نسخه‌ از لپ‌ تاپ LG ساخته شده که گرم ۱۶ و ۱۷ نام دارند و عدد آن‌ها به اندازه‌ی نمایشگرشان اشاره دارد. هر دو دارای صفحه‌نمایش ۱۶:۱۰، پنل IPS LCD با پوشش ۹۹ درصدی DCI-P3 و کاور ضد تابش نور هستند.

لپ تاپ ال جی گرم ۱۶ و ۱۷

لپ تاپ ۱۷ اینچی با Core i5 یا i7 اینتل ارائه می‌شود، اما نسخه‌ی ۱۶ اینچی فقط با i5 موجود است. برخی از مدل‌ها به Iris Xe iGPU متکی هستند و برخی دیگر به RTX 2050 تجهیز شده‌اند.

همان‌طورکه از نام آن‌ها پیدا است، هر دو لپ‌تاپ کاملاً سبک هستند؛ لپ تاپ ۱۶ اینچی ۱۲۸۵ گرم و ۱۷ اینچی ۱۴۳۵ گرم است. برای این دستگاه‌ باتری ۹۰ وات ساعتی تعبیه شده است که می‌تواند بسیاری از کاربران را راضی نگه دارد. باید به این نکته توجه داشت که باتری‌های ۹۰ وات ساعتی تنها برای لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده گرافیکی انویدیا هستند و آن‌هایی که تنها iGPU دارند به باتری ۹۰ وات ساعتی مجهز شده‌اند. البته هر دوی آن‌ها با سرعت ۶۵ وات شارژ می‌شوند.

لپ تاپ ال جی گرم از بالا
لپ تاپ ال جی گرم از روبه‌رو
لپ تاپ ال جی گرم از کنار
لپ تاپ ال جی گرم از کنار

ال‌جی ادعا می‌کند که سرعت مدل جدید Core i7 (نسل دوازدهم درمقابل نسل یازدهم) نسبت به نسل قبلی ۷۰ درصد افزایش یافته است. همچنین لپ‌تاپ‌ها مجهز به درایوهای SSD PCIe 4.0 x4 هستند که ۲۲ درصد سریع‌تر هستند. ظرفیت SSD نیز از ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود.

ظرفیت رم از ۸ گیگابایت شروع می‌شود و تا ۳۲ گیگابایت افزایش می‌یابد، اما قبل از خرید این لپ‌تاپ باید به این نکته توجه کنید که رم LPDDR5 روی مادربرد لحیم شده است.

اطلاعات رم و حافظه داخلی لپ تاپ ال جی گرم

اتصال لپ‌تاپ‌های جدید ال‌جی شامل دو پورت USB-C 3.2 نسل دوم با تاندربولت ۴ و USB Power Delivery است. همچنین یک HDMI با اندازه کامل و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، به‌علاوه یک کارت‌خوان microSD نیز وجود دارند. در بخش اتصال بی‌سیم نیز شاهد وای‌فای 6E و بلوتوث ۵.۱ هستیم.

 لپ تاپ ال جی گرم از کنار و اتصالات آن

ال‌جی با استفاده از وب‌کم و هوش مصنوعی ترفندهای جالبی را آماده کرده است. اگر از نمایشگر دومی مانند مانیتور قابل حمل Gram+View ال‌جی استفاده کنید، فناوری آن می‌تواند نشانگر ماوس را از صفحه‌ای به صفحه دیگر و به‌دنبال نگاه شما حرکت دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این است که دستگاه مراقب افرادی است که پشت سر شما قرار می‌گیرند و به‌طور خودکار نور صفحه‌نمایش را کم می‌کند تا از نگاه کردن آن‌ها به نمایشگر جلوگیری شود.

ال‌جی گرم ۱۶ و ۱۷ جدید از ماه آوریل در کره جنوبی عرضه می‌شود. قیمت ال‌جی گرم ۱۶ (۱۶ گیگابایت رم /۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی) از ۱۸۸۵ دلار و ال‌جی گرم ۱۷ (۱۶ گیگابایت رم /۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی) از ۱۹۸۰ دلار شروع می‌شود.

پیش‌سفارش‌های لپ‌تاپ‌های گرم از ۱۱ تا ۲۱ آوریل انجام می‌شود و با سفارش در بازه‌ی زمانی مذکور، یک مانیتور قابل حمل Gram+View، یک ماوس Gram، به‌علاوه موارد دیگری از جمله 2022 Gram Office Value Pack دراختیار شما قرار می‌گیرد.

لپ تاپ ال جی گرم در رنگ های سفید، ذغالی و مشکی

هر دو دستگاه در رنگ‌های مشکی، سفید و ذغالی عرضه خواهند شد. مشخص نیست که مدل‌های جدید گرم چه زمانی در خارج از کره عرضه می‌شوند، اما مدل‌های ۲۰۲۱ تنها یک ماه پس از رونمایی در کشور خود در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیدند.

دسته‌بندی

ال جی گرم ۱۶

ال جی گرم ۱۷

پردازنده

Intel Core i5

Intel Core i5

Intel Core i7

گرافیک

اینتل Iris Xe

NVIDIA RTX 2050 اختیاری

اینتل Iris Xe

NVIDIA RTX 2050 اختیاری

مموری

تا ۳۲ گیگابایت رم LDDR5

تا ۳۲ گیگابایت رم LDDR5

حافظه داخلی

حداکثر ۲۵۶ گیگابایت PCIe 4 SSD

حداکثر ۲۵۶ گیگابایت PCIe 4 SSD

اتصال

Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.1

Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.1

صدا

بلندگو، هدفون

بلندگو، هدفون

باتری

۸۰ وات ساعت (Iris Xe)

۹۰ وات ساعت (RTX 2050)، شارژ ۶۵ وات

۸۰ وات ساعت (Iris Xe)

۹۰ وات ساعت (RTX 2050)، شارژ ۶۵ وات

وزن

۱۲۸۵ گرم

۱۴۳۵ گرم

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات