ال‌جی مانیتور قابل حمل ۱۶ اینچی Gram +View با وضوح WQXGA و وزن ۹۹۰ گرم را معرفی کرد

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
عضو جدید خانواده Gram ال‌جی نه یک لپ‌تاپ، بلکه مانیتور قابل‌حملی با وضوح ۱۲۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل و وزن ۹۹۰ گرم است.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌های سری Gram ال‌جی طی سال‌های گذشته به دلیل ویژگی‌هایی چون وزن کم و بدنه باریک توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ به‌طوری‌که نسخه ۱۷ اینچ آن تنها ۱۷٫۴ میلی‌متر ضخامت و ۱٫۳۵ کیلوگرم وزن دارد. پیش‌تر واژه Gram تنها به لپ‌تاپ‌های ال‌جی اشاره داشت؛ اما اکنون کره‌ای‌ها عضو جدیدی را به خانواده سبک‌وزن خود افزوده‌اند: مانیتور قابل‌حمل Gram +View.

مانیتور ال‌جی از پنل ۱۶ اینچی با پنل IPS LCD استفاده می‌کند و وضوحی برابر با ۱۶۰۰ ‍× ۲۵۶۰ پیکسل دارد. این مانیتور برای تأمین انرژی مورد نیاز خود تنها از یک پورت USB-C استفاده می‎‌کند. در بازار مانیتورهای قابل‌حمل عموماً مانیتور های دارای پورت USB-C در اندازه ۱۵٫۶ اینچ تولید می‌شوند؛ اما با توجه به تولید لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر ۱۶ اینچی، مانیتورهایی با ابعاد مشابه نیز در حال افزایش سهم خود از بازار و کسب محبوبیت بیشتر هستند. به‌دنبال همین افزایش محبوبیت،‌ شرکت‌های تولیدکننده نیز در حال معرفی مدل‌های جدید خود با دقت بالاتر و نسبت‌ صفحه مربعی‌تر هستند.

ال‌جی Gram +View را با پنل ۱۶ اینچی، دقت WQXGA و نسبت صفحه ۱۶:۱۰ طراحی و تولید کرده است. افزایش سطر پیکسل‌ها (افزایش ارتفاع نمایشگر) در مقایسه با مانیتورهای ۱۶:۹، کمک شایانی به افزایش بهره‌وری می‌کند. این موضوع زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که متوجه شویم قالب ۱۶:۹ برای مقاصد چندرسانه‌ای اعم از تماشای ویدئو توسعه یافته بود.

نکته بسیار مثبت مانیتور Gram +View، بهره‌مندی آن از مشخصات مشابه مانیتور لپ‌تاپ‌های همین سری است که سبب می‌شود تا از نظر تولید رنگ، کارایی و زیبایی ظاهری، تجربه مشابهی را داشته باشید.

مانیتور قابل‌حمل Gram +View ابعادی برابر با ۸٫۳ × ۲۴۵٫۵ × ۳۶۰ میلی‌متر دارد و وزن آن نیز به ۶۷۰ گرم بدون کاور و ۹۹۰ گرم با کاور می‌رسد. از این کاور می‌توانید به‌عنوان استند، درست همانند آنچه در سرفیس پروهای مایکروسافت می‌بینیم، استفاده کنید؛ البته همچنان می‌توانید استفاده از کاور یادشده را کنار بگذارید و از دیگر پایه‌ها برای نگه‌داری مانیتور روی میز کار خود استفاده کنید.

پیش از پرداختن به مشخصات سخت‌افزای باید به نکته‌ای اشاره کنیم که احتمالاً برای گیمرها یک نقطه ضعف به حساب خواهد آمد. مانیتور قابل‌حمل ال‌جی از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و مدت زمان پاسخ‌گویی ۳۰ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. از این رو می‌توان گفت که Gram +View چندان برای مقاصد گیمینگ مناسب نیست.

مشخصات Gram +View ال‌جی

صفحه‌نمایش

۱۶ اینچ - نسبت ۱۶:۱۰ - پنل IPS lCD با دقت ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰

رنگ

۱۶٫۷ میلیون رنگ - پوشش ۹۹ درصدی فضای رنگی DCI-P3 - کنتراست ۱۲۰۰:۱ - بیشینه روشنایی ۳۵۰ نیت

عملکرد

نرخ نوسازی ۶۰ هرتز - پاسخگویی ۳۰ میلی‌ثانیه - زاویه دید ۱۷۰ درجه

پورت‌ها

۲ پورت USB-C - دکمه تنظیم روشنایی

ابعاد

۸٫۳ × ۲۴۵٫۵ × ۳۶۰ میلی‌متر - ۶۷۰ گرم (بدون کاور) / ۹۹۰ گرم (با کاور)

دیگر مشخصات

چرخش خودکار - دارای تنظیمات روی صفحه یا OSD - کاور و کابل درون جعبه - لایه ضد تابش - حالت کاهش نور آبی - فاقد بلندگو

عکس‌های رسمی Gram +View، کار با دستگاه در هر دو حالت عمودی و افقی را نشان می‌دهد و پورت‌ها نیز به همین منظور یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ مانیتور قرار دارند. کاربران می‌توانند از این مانیتور هم به‌عنوان مانیتور ثانویه و هم حالت به اشتراک‌گذاری محتوا استفاده کنند. همچنین می‌توان از هر دو پورت USB-C برای انتقال تصویر استفاده کرد و خوشبختانه ال‌‌جی درون جعبه یک کابل USB-C دو طرفه قرار داده است. انتقال تصویر و تأمین انرژی (۸ وات) هر دو از پورت USB-C‌ انجام می‌شوند و خبری هم از باتری داخلی نیست. مانیتور Gram +View از پوشش ۹۹ درصدی فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

مانیتور قابل‌حمل Gram +View از اواخر فروردین (اواسط آوریل) با قیمت ۴۵ هزار ین به‌فروش خواهد رسید. علاوه بر این ال‌جی این مدل را در وب‌سایت ایالات متحده خود نیز با قیمت ۳۴۹ دلار لیست کرده است. تا زمان نگارش مقاله هیچ خبری از فروش Gram +View در خرده‌فروشی‌ها دردسترس نیست و مشخص نشده که دستگاه تنها محدود به فروش آنلاین خواهد بود یا در آینده در فروشگاه‌های فیزیکی نیز برای فروش قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات