اپل مشکل کیفیت پایین وب‌کم Studio Display را برطرف کرد

چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل می‌گوید به‌روزرسانی فرم‌ور استودیو دیسپلی، مشکل وب‌کم این مانیتور را برطرف می‌کند. وب‌کم ۱۲ مگاپیکسلی این مانیتور به‌صورت پیش‌فرض عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد.
تبلیغات

کارشناسان به هنگام بررسی مانیتور ۱٬۵۹۹ دلاری Apple Studio Display متوجه شدند وب‌کم این دستگاه کیفیتی پایین‌تر از حد انتظار دارد. اپل در واکنش به این موضوع گفت که با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مسئله را برطرف می‌کند و اکنون به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی منتشر شده است.

براساس گزارش The Verge فردی به نمایندگی از اپل اعلام کرده که به‌روزرسانی جدید استودیو دیسپلی با انتشار نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل macOS Monterey 12.4 دردسترس قرار گرفته است. این نسخه‌ی بتا اصلاحاتی روی تنظیمات دوربین استودیو دیسپلی اعمال می‌کند تا سیستم کاهش نویز بهتر عمل کند و کنتراست و کادربندی تصویر بهبود یابد.

توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند Monterey 12.4 را نصب کنند. تا ساعاتی دیگر، دانلود این نسخه‌ی بتا از ازطریق وب‌سایت رسمی اپل برای کاربران عادی نیز ممکن خواهد شد.

با در نظر گرفتن قیمت بالای استودیو دیسپلی، عملکرد ضعیف وب‌کم این مانیتور باعث اعتراض کاربران شد. مانیتور جدید اپل اساساً از همان دوربین آیفون ۱۱ استفاده می‌کند و ثبت تصاویری این‌چنینی به مذاق کاربر خوش نمی‌آید. وب‌کم استودیو دیسپلی مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.4 است. این مانیتور از تراشه‌ی A13 اپل نیز بهره می‌برد.

اکثر کاربران تمایلی به نصب نسخه‌ی بتای سیستم‌های عامل ندارند و این حقیقت که افزایش کیفیت وب‌کم استودیو دیسپلی مشروط‌ به نصب نسخه‌ی بتای جدید macOS است، وجهه‌ی جالبی ندارد. البته منطقی است که اپل بخواهد تغییرات را ابتدا به‌شکل محدود بررسی کند و سپس دردسترس عموم کاربران قرار دهد.

پس از نصب بتای عمومی یا بتای توسعه‌دهنده می‌توانید با مراجعه به مسیر System Preferences > Software Update مانیتور جدید اپل را به‌روزرسانی کنید. پس از نصب فرم‌ور نسخه‌ی ۱۵٫۵ (بیلد 19F5062g) احتمالاً تغییراتی را که اپل از آن‌ها صحبت می‌کند مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات