اپل مشکل نرم‌افزاری در کیفیت وب‌کم استودیو دیسپلی را تأیید کرد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌ دنبال عرضه استودیو دیسپلی، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که وب‌کم مانیتور جدید اپل کیفیت مناسبی ندارد. حال، اپل با تأیید این موضوع، از ارائه به‌روزرسانی برای رفع آن خبر داده است.
تبلیغات

استودیو دیسپلی جدیدترین مانیتور اپل محسوب می‌شود که برای نخستین‌ بار به تراشه A13 Bionic و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. تراشه یادشده روی کاغذ وظیفه دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت و نویز تصاویر را کاهش دهد و با بهره‌گیری از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی، عملکردی را در سطح گوشی‌های پرچم‌دار آیفون ارائه دهد.

بااین‌حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وب‌کم استودیو دیسپلی کیفیت ایدئالی را ارائه نمی‌دهد. برای مثال، جوآنا استرن از وال استریت ژورنال می‌گوید که مشخصات سخت‌افزاری وب‌کم مذکور دقیقاً مشابه آیفون ۱۱ پرو است؛ اما کیفیت نهایی تماس‌های تصویری در سطح بسیار پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. وی به نویز زیاد و جزئیات کم تصاویر اشاره می‌کند و می‌گوید مشخص نیست که مشکل از کجا نشئت می‌گیرد و این در حالی است که اپل به استفاده از الگوریتم‌های پردازشی بسیار پیشرفته در دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی و متعاقباً خلق تصاویر خیره‌کننده شهرت دارد.

به‌طور کلی، گمان می‌کنیم که مشکل به بهینه نبودن نرم‌افزار مربوط باشد. سخنگوی اپل نیز به استرن گفته است که از این مشکل آگاه هستند و ظاهراً قصد دارند به‌زودی با ارائه نخستین به‌روزرسانی مشکل کیفیت وب‌کم را برطرف کنند.

جالب است بدانید که استودیو دیسپلی از نسخه کامل iOS 15.4 قدرت می‌گیرد و از لحاظ تئوری با توجه به تراشه A13 می‌تواند نرم افزارهای iOS را نیز به‌صورت مستقل اجرا کند؛ اما ظاهراً اپل iOS را تنها به رابط کاربری اولیه مانیتور محدود کرده است. مشخص نیست اپل چه زمانی به‌روزرسانی مورد بحث را منتشر کند؛ اما ممکن است با توجه به ماهیت یکسان، همراه با نسخه‌ بعدی iOS 15.4 باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات