ال‌جی از مانیتور گیمینگ اولد ۴۸ اینچی اولتراگیر با نرخ تأخیر یک میلی‌ثانیه رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی مانیتور جدیدی گیمینگ خود موسوم به اولتراگیر را معرفی کرد. پنل این نمایشگر ۴۸ اینچی از نوع اولد بوده و از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

ال‌جی برای گیمرهایی که به‌دنبال نمایشگری بزرگ و باکیفیت برای بازی هستند، محصول بسیار جذابی معرفی کرده است. مانیتور اولتراگیر (UltraGear) ۴۸ اینچی ال‌جی با شناسه‌ی مدل 48GQ900 از فناوری اولد بهره می‌برد. اگرچه ال‌جی از مدت‌ها قبل، از فناوری اولد در نمایشگرها و تلویزیون‌های حرفه‌ای خود بهره گرفته است، اما این اولین‌بار است که شاهد استفاده از این تکنولوژی در نمایشگرهای گیمینگ این شرکت هستیم.

به گزارش تامزهاردور، همان‌طور که انتظار می‌رود، مانیتور 48GQ900 از وضوح 4K، پنل ۱۰ بیتی و پوشش ضدتابش نور بهره می‌برد. این مانیتور از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که گیمرهای رایانه‌های شخصی قطعاً از این محصول لذت خواهند برد، اما ال‌جی اعلام کرده که اولتراگیر به‌طور کامل از کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و پلی‌استیشن ۵ با نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز ازطریق HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند.

ال‌جی در بیانه‌ی مطبوعاتی خود جزئیات زیادی درمورد 48GQ900 ارائه نکرده، اما FlatPanelsHD مدعی شده که نرخ تأخیر پاسخ‌گویی این مانیتور یک میلی‌ثانیه بوده و از ۹۸٫۵ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، حاشیه‌های اطراف این نمایشگر بسیار باریک است و از بلندگوهای داخلی نیز بهره می‌برد. در بخش پشتی این محصول نیز شاهد عناصر نورانی با رنگ بنفش هستیم.

براساس اعلام ال‌جی، 48GQ900 در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد اما فعلاً اطلاعاتی درمورد قیمت این محصول ارائه نشده است. بااین‌حال، با توجه به اینکه اولتراگیر از پنل اولد بهره می‌برد و ابعاد بزرگی هم دارد، مطمئناً قیمت آن ارزان نخواهد بود.

اگر یک مانیتور ۴۸ اینچی برای محیط کار شما خیلی بزرگ است، ال‌جی از مانیتور اولتراگیر 27GQ50F-B با ابعاد ۲۷ اینچ و 24GQ50F-B با ابعاد ۲۳٫۸ اینچ نیز رونمایی کرده است. مشخصات این نمایشگرهای Full HD، غیر از ابعاد آن‌ها، اساساً یکسان است. این دو محصول از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و فناوری فری‌سینک AMD پشتیبانی می‌کنند و نرخ پاسخ‌گویی آن‌ها نیز یک میلی‌ثانیه اعلام شده است.

مانیتور اولتراگیر ۲۷ اینچی
بدنه پشتی مانیتور اولتراگیر ۲۷ اینچی
مانیتور اولتراگیر ۲۴ اینچی
مانیتور اولتراگیر ۲۴ اینچی

ال‌جی در مانیتور 27GQ50F-B و مانیتور 24GQ50F-B از پنل‌های VA استفاده کرده که نسبت کنتراست عالی ۳۰۰۰:۱ را ارائه می‌دهد. روشنایی این دو مانیتور ال جی نیز بیش از ۲۵۰ نیت است. هر دو محصول مورد اشاره از دو درگاه HDMI، یک درگاه DisplayPort و یک جک هدفون بهره می‌برند. البته این دو مدل به بلندگوی داخلی مجهز نشده‌اند.

ال‌جی اعلام کرده اولتراگیر 27GQ50F-B و 24GQ50F-B در ماه جاری عرضه خواهند شد ولی قیمت این دو محصول نیز هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات