نرخ نوسازی سریع‌ترین مانیتور گیمینگ جهان به ۵۰۰ هرتز می‌رسد

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
BOE با پیشرفت در فناوری ساخت مانیتور، اولین مانیتور گیمینگ ۵۰۰ هرتزی جهان را تولید کرد؛ این مانیتور پنلی Full HD و ۲۷ اینچی دارد و به فناوری oxide backplane مجهز است.
تبلیغات

بی‌اوئی (BOE)، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان چینی مانیتورهای اولد، LCD و نمایشگرهای انعطاف‌پذیر است که در زمینه‌ی فناوری نمایشگرهای نیمه‌هادی اکسیدی تجربه‌ای طولانی دارد.

به گزارش Tomshardware، شرکت چینی BOE روز ۸ بهمن ۱۴۰۰، نمونه‌ی اولیه‌ی مانیتوری ۵۰۰ هرتزی را معرفی کرد که به‌طور قابل‌توجهی از بهترین مانیتور گیمینگ موجود در بازار که تنها به فرکانس ۳۶۰ هرتز می‌رسند، (مانند مانیتورهای الین‌ور، ایسوس و ایسر) سریع‌تر است.

مانیتور گیمینگ بی‌او‌ئی نرخ نوسازی فوق‌العاده بالای ۵۰۰ هرتز را تنها در عرض یک میلی‌ثانیه به دست می‌آورد و از خروجی دقیق ۸ بیتی و سیگنال هشت مسیره‌ی eDP پشتیبانی می‌کند؛ این مانیتور درحال‌حاضر تنها برای اهداف نمایشی و تبلیغاتی طراحی شده و بی‌او‌ئی هنوز در ‌مورد تولید انبوه آن اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است.

مانیتوری با این کالیبر، از نظر تأخیر ورودی نسبت به مانیتورهای دیگر برتری قابل‌توجهی خواهد داشت؛ هرچه نوخ نوسازی بیشتر باشد، تأخیر بین فریم‌ها نیز کمتر است و اطلاعات بیشتری در لحظه پردازش می‌شود.

بااین‌حال باید به این نکته توجه داشت که گیمرها برای استفاده از یک مانیتور ۵۰۰ هرتزی به سخت‌افزاری قدرتمند و کارت گرافیکی پرچم‌دار از برند انویدیا یا ای‌ام‌دی نیاز خواهند داشت و نمی‌توان با قطعیت گفت که حتی اگر مانیتور گیمینگ بی‌او‌ئی به تولید انبوه برسد، گیمر‌ها قادر به استفاده از آن هستند یا خیر.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات