ایسر تعدادی کامپیوتر شخصی و لوازم جانبی در دسته‌های گوناگون معرفی کرد

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 17 دقیقه
ایسر محصولات متعددی را در دسته‌ی کامپیوتر شخصی و لوازم جانبی معرفی کرد که از کروم‌بوک‌های حرفه‌ای تا لپ‌تاپ‌های گیمینگ و نمایشگر خمیده را شامل می‌شود.
تبلیغات

ایسر هم مانند تمامی تولیدکننده‌های بزرگ صنعت کامپیوتر شخصی، برای عرضه‌ی محصولات جدید مجهز به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل آماده می‌شود. این پردازنده‌ها بیش از همه دسته‌ی لپ‌تاپ را تحت تأثیر قرار می‌دهند و شرکت تایوانی تصمیم دارد تا ابتدا در خانواده‌ی Predator از آن‌ها بهره ببرد. لپ‌تاپ‌های جدید ایسر در خانواده‌ی حرفه‌ای و گیمینگ با نام‌های Predator Helios 700 و Helios 300 و Triton 300 به بازار عرضه می‌شوند که هرسه از پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا بهره خواهند برد.

لپ‌تاپ‌های جدید ایسر Predator و Nitro

لپ ‌تاپ پرچم‌دار جدید ایسر به‌نام Helios 700 به بازار عرضه می‌شود که می‌توان آن را یک جایگزین کامل برای کامپیوترهای رومیزی قدرتمند دانست. تایوانی‌ها در کامپیوتر جدید خود از یک کیبورد با قابلیت کشویی استفاده کرده‌اند که پس از جابه‌جایی، ارگونومی بهتری را هم برای تایپ کردن دراختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین بدنه‌ی لپ‌تاپ نیز پس از کنار رفتن کیبورد، فضای بهتری برای خنک شدن پیدا می‌کند. پردازنده‌های قدرتمندی که در لپ تاپ جدید ایسر به‌ کار رفته‌اند، قطعا سیستم خنک‌کننده‌ی کامل و حرفه‌ای را طلب می‌کنند. خریداران می‌توانند از بین پردازنده‌های نسل دهمی Core i7-10875H یا Core i9-10980HK یکی را برای پیکربندی لپ‌تاپ جدید ایسر انتخاب کنند که هردو، قابلیت اورکلاک دارند. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز دو گزینه‌ی انویدیا RTX 2080 Super یا RTX 2070 Super دردسترس قرار دارد.

لپ‌تاپ‌های جدید ایسر Predator و Nitro

ایسر درباره‌ی سیستم خنک‌کننده‌‌ی Helios 700 ادعا می‌کند که محصول جدید، توانایی فراهم کردن سیستم مدیریت گرمای عالی را برای پردازنده‌های پرچم‌دار دارد. آن‌ها از نام PowerGem برای فناوری جدید استفاده می‌کنند که ابتدا در سپتامبر سال گذشته رونمایی شد. این سیستم از یک پد متصل به تراشه استفاده می‌کند که نسبت به راهکارهای کنونی مدیریت گرما، بازدهی ۳/۸ برابر بهتر دارد. پد مذکور، با سه لوله‌ی گرمایی مسی و محفظه‌ی بخار و پره‌های AeroBlade ترکیب می‌شود تا بهترین فرایند انتقال گرما از غول پردازشی ایسر صورت بگیرد.

بپ‌تاپ Helios 700 یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های گیمینگ بازار به شمار می‌رود

از تغییرات دیگر در لپ‌تاپ جدید ایسر می‌توان به اضافه شدن پورت تاندربولت ۳ اشاره کرد. همچنین مشتریان می‌توانند Helios 700 را با حافظه‌ی رم تا ۶۴ گیگابایت از نوع ۲،۹۳۳ مگاهرتزی خریداری کنند. مشخصه‌ی آشنای لپ‌تاپ جدید که در نسل کنونی هم وجود دارد، نمایشگر ۱۷/۳ اینچی HD IPS است که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز با پشتیبانی از Nvidia G-Sync را به کاربر ارائه می‌کند. قابلیت‌های ارتباطی دیگر نیز با نسخه‌ی قبلی برابر هستند و شامل کارت وای‌فای Killer DoubleShot Pro WiFi 6 و گزینه‌های اتصای اترنت می‌شوند.

ایسر مانند نسل‌های پیش در Helios 700 جدید هم قابلیت تغییر نقطه‌ی فعال شدن دکمه‌های WASD را به کیبورد اضافه می‌کند؛ البته روش تغییر کمی با نسل‌های قبلی تفاوت دارد. در نسخه‌های قبلی از سوئیج خطی موسوم به MagForce استفاده می‌شد، اما در نسخه‌ی جدید، فناوری MagTek به‌کار گرفته می‌شود. کاربر با تعویض دکمه‌ها می‌تواند در رویکردی همچون کیبوردهای Steelseries Apex Pro، نقطه‌ی فعال شدن دکمه‌های اصلی بازی را مشخص کند. لپ‌تاپ پرچم‌دار جدید ایسر در ماه اکتبر با قیمت ۲،۴۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. البته خریداران اروپایی می‌توانند یک ماه زودتر و با پرداخت ۲،۷۰۰ یورو آن را خریداری کنند.

Helios 300

لپ‌تاپ دیگر جدید در دسته‌ی گیمینگ ایسر، به‌نام Helios 300 معرفی شد که از پردازنده‌ی گرافیکی Max-Q بهره می‌برد. مشتریان می‌توانند پردازنده‌های گرافیکی RTX 2070 را در ترکیب با CPU نسل دهمی سری H اینتل در این لپ‌تاپ خریداری کنند که با نمایشگر ۱۵/۶ اینچی و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز به بازار عرضه می‌شود. لپ‌تاپ مذکور، قیمتی پایین‌تر نسبت به نسخه‌ی پرچم‌دار دارد و تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم ۲،۹۳۳ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. کاربر همچنین می‌تواند ترکیبی از SSD و HDD را تا دو ترابایت در Helios 300 پیاده‌سازی کند. لپ‌تاپ Helios 300 در ماه جولای در بازارهای ایالات متحده و اروپا با برچسب قیمتی ۱،۲۰۰ دلار یا ۱،۳۰۰ یورو فروخته می‌شود.

Acer Triton 300

ایسر یک لپ‌تاپ حرفه‌ای‌تر هم معرفی کرد که نسبت به خانواده‌ی هلیوس، قابلیت حمل بهتری دارد. Triton 300 هم مانند لپ‌تاپ‌های قبلی از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل بهره خواهد برد و امکان سفارش آن با پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2070 وجود دارد. لپ‌تاپ جدید با مشخصاتی مشابه نسل قبلی در بخش نمایشگر عرضه می‌شود و ابعاد ۱۵/۶ اینچی را در یک پنل FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخگویی سه میلی‌ثانیه به کاربر ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ جدید ایسر Triton 300 نسبت به نسل گذشته با سیستم خنک‌کننده‌ی بهینه به بازار عرضه می‌شود که سیستم مدیریت گرمایی بازطراحی شده و خروجی‌های ورودی و خروجی پیشرفته دارد. در مجموع بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که شرکت تایوانی، این لپ‌تاپ را با قابلیت‌های مناسب جابه‌جایی طراحی و تولید کرده است. Triton 300 در ماه اکتبر در بازار ایالات متحده با قیمت ۱،۳۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود و باز هم خریداران اروپایی می‌توانند یک ماه زودتر با پرداخت ۱،۳۹۹ یورو آن را تهیه کنند.

Acer Nitro 7

یک لپ‌تاپ حرفه‌ای اقتصادی هم در رونمایی جدید ایسر دیده شد. Nitro 7 با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار می‌تواند گیمرهایی که به‌دنبال گزینه‌های ارزان‌‌تر هستند را راضی کند. این لپ‌تاپ با بهره‌مندی از پردازنده اینتل Core i7-10750H و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce 1660 Ti یا RTX 2060 نیاز بسیاری از گیمرها را تا حد قابل‌قبولی برطرف می‌کند. تایوانی‌ها لپ‌تاپ ارزان‌تر خود را هم به نمایشگر ۱۴۴ هرتز با ۳۰۰ نیت روشنایی مجهز کرده‌اند. ایسر همچنین یک گزینه به‌نام Nitro 5 هم معرفی کرد که از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 4800H بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی این لپ‌تاپ نیز GTX 1660 Ti انتخاب شده است.

نمایشگر گیمینگ Predator X25

ایسر مجموعه‌ی تجهیزات گیمینگ خود را با یک مانیتور ۲۴/۵ اینچی تکمیل کرد که پنل IPS با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز را به کاربر ارائه می‌کند. مانیتور ایسر Predator X25 از پورت‌های HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 بهره می‌برد. به‌هرحال اکنون اکثر نمایشگرهای گیمینگ بازار ۱۴۴ یا ۲۴۰ هرتزی هستند و عرضه‌ی چنین محصولی از شرکت تایوانی، به‌ معنای تلاش برای بهبود صنعت و الزام تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی به ساختن کامپیوترهای قدرتمندتر خواهد بود.

نمایشگر گیمینگ Predator X25

نمایشگر جدید ایسر از سخت‌افزار اختصاصی برای پشتیبانی از انویدیا G-Sync بهره می‌برد که در ترکیب با پردازنده‌‌های جدید انویدیا در کامپیوتر موردنظر، تجربه‌ای عالی را به‌همراه خواهد داشت. ایسر در نمایشگر جدید خود از قابلیتی به‌نام LightSense هم بهره می‌رد که با استفاده از یک حسگر مخصوص، نور محیطی را شناسایی کرده و با بازدهی بالا، نور خروجی را تنظیم می‌کند. شرکت سازنده در پنل پشتی هم از نورپردازی استفاده کرده است که ظاهر جذابی به لوازم جانبی مخصوص گیمینگ می‌دهد. درحال‌حاضر اطلاعات قیمت و تاریخ عرضه‌ی X25 در دست نیست، اما با توجه به قابلیت‌های حرفه‌ای می‌توان قیمت بالایی را برای آن پیش‌بینی کرد.

محصولات خانواده کروم‌بوک‌ ایسر

ایسر چند لپ‌تاپ را هم در خانواده‌ی کروم‌بوک معرفی کرد که با تمرکز بر افزایش کارایی و بهبود قدرت طراحی و ساخته می‌شوند. کروم‌بوک Spin 13 یکی از محصولات نه‌چندان قدیمی شرکت بود که اکنون با Spin 713 جایگزین خواهد شد. عضو جدید خانواده‌ی اسپین در دسته‌ی کروم‌بوک‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد که با طراحی بهتر، متمرکز بر وظایف پردازشی سنگین‌‌تر خواهد بود.

کروم‌بوک Spin 713 با تمرکز بر کاربران حرفه‌ای سیستم‌عامل کروم طراحی شده است

لپ‌تاپ جدید Spin 713 مانند تمامی اعضای خانواده، از نمایشگر با لولای ۳۶۰ درجه بهره می‌برد و درنتیجه می‌توان از آن در حالت‌های لپ‌تاپ و تبلت و نمایشگر هوشمند استفاده کرد. تایوانی‌ها در محصول جدید، دوام و طول عمر را فراموش نکرده‌اند و اسپین جدید هم با استاندارد و طراحی MIL-STD-810G ساخته می‌شود که آن را در برابر افتادن و ضربه، مقاوم می‌کند. بدنه‌ی نازک‌تر آلومینیمی در محصول جدید، آن را در برابر انواع ضربه‌ها و حتی افتادن از میزهای بلند، مقاوم می‌کند.

Spin 713

لپ‌تاپ جدید ایسر با پوشش گوریلا گلس جدید جهت حفاظت در برابر خش و ضربه عرضه می‌شود که نمایشگر ۱۳/۵ اینچی VertiView را تا حد قابل‌قبولی محافظت می‌کند. پنل IPS این لپ‌تاپ رزولوشن ۱۵۰۴*۲۲۵۶ را به‌ کاربر ارائه می‌کند که با نسبت تصویر 3:2، تجربه‌ی مناسبی را از تولید و مصرف محتوا به‌همراه خواهد داشت. ایسر همچنین ادعا می‌کند که نمایشگر لپ‌تاپ جدید اسپین، خاصیت آنتی‌باکتریال هم دارد.

در نگاه اولیه به کروم‌بوک جدید ایسر می‌توان آن را گزینه‌ای مقاوم دانست که البته طراحی شبیه به یک محصول پرمیوم را ندارد. همین مقاومت، وزن آن را هم افزایش داده است که حمل و استفاده‌ی طولانی‌مدت را آن‌چنان جذاب نمی‌کند. به‌هرحال ترکیب قابلیت‌های جدید، کارایی لپ‌تاپ Spin 713 را برای برخی از کاربران، جذاب و قابل‌توجه می‌کند.

Spin 713 Acer

لپ‌تاپ جدید ایسر در همکاری با اینتل طی پروژه‌ی Project Athena طراحی و ساخته می‌شود که سال گذشته رونمایی شد. این پروژه شرکت‌ها را در مسیر تولید لپ‌تاپ‌های سبک‌تر و باریک‌تر با عمر باتری بالا هدایت می‌کند. Spin 713 همین قابلیت‌ها را به کاربر ارائه خواهد کرد و می‌توان آن را با پردازنده‌های نسل دهمی Core i7 vPro خریداری کرد که طبق ادعای شرکت سازنده، تا ۱۰ ساعت هم شارژدهی دارد. نگاه اولیه به کروم‌بوک پرچم‌دار جدید ایسر نشان از کیبورد راحت با طول حرکت مناسب و ترک‌پد قابل قبول دارد.

ایسر می‌گوید لپ‌تاپ Spin 713 برای کاربران جدی سیستم‌عامل کروم و شرکت‌هایی مناسب خواهد بود که قصد توزیع تعداد زیادی کروم‌بوک بین کارمندان‌شان دارند. به‌ همین دلیل، نسخه‌ی اینترپرایز لپ‌تاپ جدید نیز به بازار عرضه می‌شود که از نسخه‌ی تجاری و سازمانی سیستم‌عامل کروم بهره می‌برد.

از قابلیت‌های دیگر لپ‌تاپ جدید خانواده‌ی اسپین می‌توان به پورت‌های ارتباطی USB-C (مخصوص شارژ و دیس‌پلی پورت)، پورت HDMI، یک پورت USB-A و کارت‌خوان میکرو SD اشاره کرد. ایسر همچنین در محصول جدید خود قابلیت‌های ارتباطی وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ را هم ارائه می‌کند.

کروم‌بوک Spin 311

ایسر در دسته‌ی کروم‌بوک‌های پایین‌رده هم محصول جدیدی را برای عرضه به بازار معرفی کرد. Spin 311 که جایگزین R11 در خانواده‌ی محصولات ایسر می‌شود، از نمایشگر ۱۱/۶ اینچی بهره می‌برد و برای کاربردهای آموزشی و عادی، انتخابی مناسب خواهد بود. اگرچه در لپ‌تاپ مذکور خبری از قابلیت‌ها و المان‌های پروژه‌ی آتنا نیست، اما به‌هرحال Spin 311 با طراحی بهتری نسبت به کروم‌بوک قبلی به بازار عرضه می‌شود.

کروم‌بوک Spin 311 از پردازنده‌ی مدیاتک MT8183 بهره می‌برد که یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای مبتنی بر آرم است. شرکت سازنده ادعا می‌کند پردازنده‌ی مذکور قدرت پردازشی مناسب را با عمر باتری تا ۱۴ ساعت به کاربر ارائه می‌کند. از قابلیت‌های ارتباطی می‌توان به پورت USB-C، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۴/۲ و پوشش گوریلا گلس روی نمایشگر و ترک‌پد اشاره کرد.

کروک‌بوک Spin 713 در ماه آگوست با قیمت پایه‌ی ۶۳۰ دلار در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد و خریداران اروپایی برای خرید آن باید ۷۰۰ یورو پرداخت کنند. کروم‌بوک ارزان‌تر، Spin 311 با برچسب قیمتی ۲۶۰ دلار یا ۳۰۰ یورو در ماه جولای عرضه می‌شود.

محصولات جدید ایسر در خانواده CoceptD

شرکت تایوانی خانواده‌ی محصولات متمرکز بر تولید محتوای خود یعنی ConceptD را با چند محصول از دسته‌های متنوع به روز کرد. محصولات جدید شامل کامپیوتر رومیزی و نمایشگر و لپ‌تاپ می‌شوند. خانواده‌ی ConceptD ابتدا سال گذشته با معرفی ConceptD 9 به دنیای فناوری معرفی شد که از بهترین سخت‌افزارهای گیمینگ ایسر بهره می‌برد. سپس در ابتدای سال جاری لپ‌تاپ ConceptD 7 Ezel با طراحی مشابه و فرم فاکتور باریک‌تر معرفی شد.

ConceptD 3

لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی ConceptD به‌نام‌های ConceptD 3 و ConceptD 3 Ezel معرفی شدند که هردو در دو سایز ۱۴ و ۱۵/۶ اینچی به بازار عرضه می‌شوند. هردوی آن‌ها قابل خرید با پردازنده‌های نسل دهمی Core i5 یا Core i7 سری H هستند. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز می‌توان از بین انویدیا GeForce GTX 1650 و 1650 Ti و Quadro T100 انتخاب کرد. هر دو نسخه، از پورت‌های کارت‌‌خوان SD و تاندربولت ۳ بهره می‌برند که خصوصا برای تولیدکننده‌های محتوا در صنعت فیلم و عکاسی از پورت‌های الزامی محسوب می‌شوند.

ConceptD 3 Ezel

لپ‌تاپ ConceptD 3 با فرم فاکتور مرسوم لپ‌تاپ به بازار عرضه می‌شود، درحالی‌که ConceptD 3 Ezel از لولای خاصی بهره می‌برد که آن را شبیه به ConceptD 9 می‌کند. شرکت سازنده می‌گوید این لولا امکان استفاده از لپ‌تاپ را در ۶۰ حالت فراهم می‌کند که برای انواع کاربردها همچون طراحی، تایپ یا اشتراک تصویر نمایشگر با مخاطبان، مفید خواهد بود. همین لولای خاص، منجر به افزایش وزن لپ‌تاپ Ezel نسبت به نسخه‌ی عادی می‌شود، البته باز هم محصول جدید ایسر حتی در نسخه‌ی ۱۵/۶ اینچی در محدوده‌ی سبک‌تر از ۲/۲ کیلوگرم قرار می‌گیرد. لپ‌تاپ ConceptD 3 Ezel با قیمت ۱،۴۹۹/۹۹ دلار در ماه آگوست و ConceptD 3 با قیمت ۹۹۹/۹۹ دلار در ماه آگوست به بازار عرضه می‌شود.

محصول جدید دیگر در خانواده‌ی ConceptD، کامپیوتر رومیزی کامپکت ConceptD 100 است که از پردازنده‌ی نسل نهمی Core i5 بهره می‌برد. حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی و کارت گرافیک GeForce GT 1030 یا Quadro P20 از قابلیت‌های دیگر کامپیوتر رومیزی جدید ایسر هستند. پورت‌های ورودی USB و کارت‌‌خوان SD در پنل جلویی ConceptD 100 قرار دارند که باز هم آن را به انتخابی مناسب برای تولیدکننده‌های محتوای تصویری تبدیل می‌کنند.

شرکت تایوانی ادعا می‌کند سیستم خنک‌کننده‌ی کامپیوتر رومیزی جدید، تولید صدایی کمتر از ۴۰ دسی‌بل دارد. این کامپیوتر در بازارهای اروپا، غرب آسیا و آفریقا با قیمت ۷۹۹ یورو در ماه جولای به فروش می‌رسد. هنوز خبری از قیمت و زمان عرضه‌ در بازار ایالات متحده در دست نیست.

مجموعه‌ی محصولات ConceptD

مجموعه‌ی محصولات ConceptD با نمایشگرهای CP3 و CP5 و CM3 تکمیل می‌شود. هر سه نمایشگر، در ابعاد ۲۷ اینچی با تأییدیه‌ی Pantone مبنی بر دقت رنگ بالا به بازار عرضه می‌شوند. نمایشگر CP5 رزولوشن 1440p و پشتیبانی از HDR 600 دارد و پوشش ۹۹ درصدی AdobeRGB را ارائه می‌کند. کاربر همچنین می‌تواند این نمایشگر را تا ۱۷۰ هرتز اورکلاک کند تا تصویری شفاف‌تر دریافت شود. CP3 مجهز به پنل با رزولوشن 4K خواهد بود که البته به HDR 400 و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز محدود می‌شود. CM3 گزینه‌ی 4K دیگر این خانواده است که نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد. هر سه نمایشگر جدید از ماه آگوست با قیمت پایه‌ی ۶۱۹/۹ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

لپ‌تاپ‌های مقاوم جدید خانواده Enduro

Enduro نام خانواده‌ی جدید محصولات ایسر با تمرکز بر دوام و مقاومت بالا است

ایسر درکنار محصولات متعلق به خانواده‌‌های شناخته شده، مجموعه‌ای جدید از کامپیوترهای خود را مخصوص شرایط کاری دشوار معرفی کرد. خانواده‌ی جدید با چهار محصول معرفی شد که همگی از طراحی زمخت و مقاوم با دوام بالا بهره می‌برند. Enduro N7 و Enduro N3 در دسته‌ی اصلی با مقاومت مناسب و Enduro T1 و Enduro T5 در دسته‌ی حرفه‌ای‌تر با مقاومت بسیار بالا معرفی شدند. محیط‌های باز، سایت‌های ساختمانی و کارخانه‌های تولیدی، فضاهایی هستند که Enduro در آن‌ها کارایی حداکثری خود را نشان می‌دهد. محصولات این خانواده با مقاومت در برابر ضربه و گردو‌غبار و آب طراحی و ساخته می‌شوند. از میان استانداردها می‌توان به MIL-810G و IP65 اشاره کرد که به‌عنوان مثال در مشخصات Enduro N7 دیده می‌شوند. قیمت و تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Enduro هنوز کاملا مشخص نیست و تنها می‌دانیم که N3 با برچسب قیمتی ۸۹۹ دلار در ماه آگوست در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

لپ‌تاپ Enduro N7 با مقاومت بالا در برابر ضربه و شوک عرضه می‌شود که طبق استانداردهای دریافتی، قطعا آزمایش‌های متعدد پرتاب و ضربه روی آن انجام شده است. مقاومت در دماهای بسیار سرد و گرم و همچنین زاویه‌ی دید مناسب در نور بالا به لطف نمایشگر ۷۰۰ نیتی ۱۴ اینچی، از قابلیت‌های مهم دیگر Enduro N7 هستند. ایسر در لپ‌تاپ مذکور دو باتری استفاده می‌کند که یکی قابلیت جابه‌جایی دارد و دیگری در زمان جابه‌جایی باتری، کامپیوتر را فعال نگه می‌دارد.

 Enduro N7

لپ‌تاپ Enduro مجهز به پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i5-8250U خواهد بود و ازلحاظ قابلیت‌های امنیتی از TPM 2.0 و حسگر اثر انگشت هماهنگ با Windows Hello بهره می‌برد.

جدول مشخصات لپ‌تاپ Enduro N7

مشخصه

اطلاعات

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ پرو

پردازنده‌ی مرکزی

نسل هشتمی اینتل Core i5-8250U

رم

تا ۸ گیگابایت DDR4

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel UHD 620

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۸ گیگابایت SATA RAID 0 SSD، کارت‌خوان SD

نمایشگر

۱۴ اینچی

FHD 1920x1080

IPS

۷۰۰ نیت

قابلیت‌های اتصالی

وای‌فای ۵

بلوتوث ۴/۲

اترنت

قابلیت صوتی

اسپکیرهای دوال استریو

باتری

تا ۱۰/۵ ساعت شارژدهی

ابعاد

۳۵۶*۲۶۹*۳۷ میلی‌متر

وزن

۲/۸۵ کیلوگرم

لپ‌تاپ دیگر خانواده‌ی Enduro یعنی N3 با حفظ قابلیت‌های دوام و مقاومت، امکان حمل بیشتری را به کاربر می‌دهد. این لپ‌تاپ هم از استانداردهای MIL-STD-810G و IP53 بهره می‌برد. از مشخصات جالب‌توجه می‌توان به گوشه‌های تقویت‌شده در بدنه و پوشش گوریلا گلس برای جلوگیری از صدمه به نمایشگر اشاره کرد. ایسر در لپ‌تاپ خود همچنین از فناوری Aquafan استفاده می‌کند که مقاومت بیشتر را در برابر نفوذ آب به‌همراه دارد.

لپ‌تاپ Enduro N3 علاوه بر محافظت فیزیکی از محافظت امنیتی بالایی بهره می‌برد. اضافه کردن ماژول Discrete Trusted Platform به‌همراه AEM و درایوهای HDD تحت محافظت رمز عبور، لپ‌تاپ جدید ایسر را به همراهی امن برای کاربران تبدیل می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند این لپ‌تاپ با بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل Core i7 شارژدهی ۱۳ ساعته را به کاربر ارائه می‌کند و می‌توان حتی از کارت گرافیک انویدیا MX320 مجزا در آن استفاده کرد.

 Enduro N3

جدول مشخصات لپ‌تاپ Enduro N3

مشخصه

اطلاعات

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ پرو و هوم

پردازنده‌ی مرکزی

نسل دهمی اینتل

Core i3-10110U

Core i5-10210U

Core i7-10510U

رم

تا ۱۶ گیگابایت و قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel UHD

Nvidia MX320

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

تا ۱ ترابایت PCIe NVME SSD

تا ۲ ترابایت 5400RPM HDD

۱ ترابایت 7200RMP HDD

نمایشگر

۱۴ اینچی

FHD 1920x1080

IPS

قابلیت‌های اتصالی

Intel Wi-Fi 6 AX201

اترنت

قابلیت صوتی

اسپکیرهای دوال استریو

باتری

تا ۱۵ ساعت شارژدهی

ابعاد

۳۵۱*۲۴۷*۲۴/۹ میلی‌متر

وزن

۱/۹۹ کیلوگرم

تاریخ عرضه

آگوست (آمریکای شمالی)

ژوئن (اروپا و غرب آسیا و آفریفا)

قیمت

از ۸۹۹ دلار

محصول دیگر خانواده‌ی Enduro به‌نام T5 معرفی شد که بیشترین مقاومت را در میان محصولات خانواده‌ی جدید ایسر به ارمغان می‌آورد. این تبلت ۱۰ اینچی از پردازنده‌ی نسل هفتمی Intel Core M3 بهره می‌برد که استانداردهای IP65 و MIL-STD 810G را هم دارد. کاربر همچنین می‌تواند باتری تبلت جدید ایسر را تعویض کند که به‌تنهایی تا ۱۰ ساعت شارژدهی دارد. از قابلیت‌های مهم تبلت جدید ایسر می‌توان به امکان اتصال آن به لوازم جانبی و کاربردی متنوع اشاره کرد که خصوصا برای کار در شرایط دشوار، به کمک نیروی انسانی می‌آیند.

Enduro T5

جدول مشخصات تبلت Enduro T5

مشخصه

اطلاعات

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ پرو

پردازنده‌ی مرکزی

Intel Core M3-7Y30

رم

۴ گیگابایت LPDDR3

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel HD Graphics 615

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۸ گیگابایت SATA SSD

نمایشگر

۱۰/۱ اینچی

FHD+ 1920x1200

IPS

۳۳۰ نیت

قابلیت‌های اتصالی

Intel Wi-Fi 5

بلوتوث ۴/۲

اترنت

قابلیت صوتی

اسپیکر تکی

جک ۳/۵ میلی‌متری

باتری

تا ۱۰ ساعت شارژدهی

ابعاد

۲۶/۶*۱۸۰*۲۸۰/۴ میلی‌متر

وزن

۱/۱۷ کیلوگرم

آخرین محصول ایسر در خانواده‌ی Enduro به‌نام T1 معرفی شد که ظاهری شبیه به یک تبلت سرفیس گو البته با قابلیت‌های دوام و مقاومت بالا دارد. این تبلت ۱۰ اینچی که قابلیت استفاده به‌عنوان نوت‌بوک را هم ارائه می‌کند، با یک کیبورد جانبی فروخته می‌شود. برخلاف اکثر تبلت‌های چندکاره، T1 استاندارد MIL-STD 810G و IP54 دارد. ایسر در تبلت چندکاره‌ی مقاوم خود از پردازنده‌ی اینتل سلرون استفاده می‌کند و همچنین کاربر توانایی استفاده از آن با دستکش را هم خواهد داشت.

Enduro T1

جدول مشخصات تبلت Enduro T1

مشخصه

اطلاعات

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ پرو

پردازنده‌ی مرکزی

Intel Celeron N3450

رم

۴ گیگابایت LPDDR3

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel HD Graphics 500

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۶۴ گیگابایت eMMC

نمایشگر

۱۰/۱ اینچی

۸۰۰*۱۲۸۰

IPS

۳۵۰ نیت

قابلیت‌های اتصالی

Intel Wi-Fi 5

بلوتوث ۴/۲

قابلیت صوتی

اسپیکر تکی

جک ۳/۵ میلی‌متری

باتری

تا ۱۰ ساعت شارژدهی

ابعاد

۱۱/۷*۲۹۰*۱۷۸ میلی‌متر

وزن

۰/۹ کیلوگرم

تبلت T1 علاوه بر نسخه‌ی ویندوزی با نسخه‌ای مجهز به اندروید هم به بازار عرضه می‌شود که البته ابعاد هشت اینچی و همان استانداردهای MIL-STD 810G و IP54 را خواهد داشت.

لپ‌تاپ جدید ایسر Swift

Swift 5

ایسر یک نسخه‌ی جدید و بهبودیافته از لپ‌تاپ Swift 5 خود را نیز معرفی کرد. ظاهرا این لپ‌تاپ اولین کامپیوتر شخصی خواهد بود که از پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل بهره می‌برد و درنتیجه مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Xe نیز خواهد بود. اگرچه ایسر اطلاعات زیادی از لپ‌تاپ جدید منتشر نکرده است، اما همین بهره‌مندی از پردازنده‌ی گرافیکی Xe (که طبق ادعای اینتل و بنچمارک‌ها، قدرت دوبرابر نسبت به نسل قبل دارد) نشان از بهبود قابل‌توجه کامپیوتر جدید تایوانی‌ها دارد. البته کاربرانی که به‌دنبال قدرت گرافیکی بیشتر هستند، می‌توانند از پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی GeForce MX350 در Swift 5 بهره‌مند شوند.

نسخه‌‌ی جدید Swift 5 تنها به‌خاطر پردازنده‌های جدید، جذاب نخواهد بود. شرکت سازنده طراحی آن را نیز بهینه‌سازی کرده است و با کاهش حاشیه‌ها، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰ درصدی را به کاربر ارائه می‌کند. لپ ‌تاپ ۱۴ اینچی جدید ایسر، پورت‌های ارتباطی HDMI، دو پورت USB-A، پورت USB-C Thunderbolt و جک هدفون نیز دارد. لپ‌تاپ جدید با قیمت پایه‌ی ۹۹۹/۹۹ دلار در ماه اکتبر به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات