آشنایی با مدل‌های گوناگون لپ تاپ ایسر

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 9 دقیقه
ایسر از تولیدکننده‌های مشهور لپ‌تاپ جهان محسوب می‌شود که محصولات خود را در دسته‌بندی‌های مختلف برای کارایی‌های گوناگون عرضه می‌کند.
تبلیغات

اگر ایسر را به‌عنوان برند لپ تاپ جدید خود انتخاب کرده باشید، با گزینه‌های متعددی در بازار روبه‌رو خواهید بود. این شرکت لپ‌تاپ‌های خود را در چند دسته‌بندی اصلی به بازار عرضه می‌کند که هرکدام کارایی و بازار هدف خاص خود را دارد. در محصولات شرکت تایوانی، انواع لپ‌تاپ در دسته‌های سبک و حمل‌شدنی، قدرتمند و مخصوص وظایف پردازشی سنگین، دوکاره و تبدیل‌شونده و کروم‌بوک دیده می‌شود.

نام‌گذاری دسته‌ها و مدل‌های موجود در خانواده‌ی لپ ‌تاپ‌ ایسر، ترتیب درک‌پذیری دارد. به‌عنوان مثال، لپ‌تاپ Aspire R 15 محصول ۱۵ اینچی و Predator 17 لپ‌تاپ حرفه‌ای ۱۷ اینچی است. تنها استثنا در نام‌گذاری و اعداد، در لپ‌تاپ‌هایی با اعداد یک و سه‌ رقمی دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، لپ‌تاپ Swift 7 محصول ۱۳ اینچی بسیار نازکی به‌شمار می‌رود. TravelMate P648 در دسته‌ی دیگر قرار دارد که رقم اول از عدد آن، نشان‌دهنده‌ی کلاس و سطح حرفه‌ای‌بودنش خواهد بود. رقم‌ها از هفت تا یک،‌ به‌ترتیب لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای تا پایین‌رده را نشان می‌دهد.

Acer Predator 15 G9-591-70XR

حروف تکی که در نام‌گذاری لپ‌تاپ‌های ایسر استفاده می‌شود، به‌راحتی درک‌کردنی نیست. به‌عنوان مثال، لپ‌تاپ‌های سری Acer E برای استفاده‌های روزمره (Everyday) مناسب هستند که به نیروی زیادی نیاز ندارد. درمقابل، سری F برای کاربرانی مناسب خواهد بود که به‌دنبال کارایی و قدرت سریع‌تر هستند. سری S به‌عنوان سری بسیار نازک و سری‌های R و Spin به‌عنوان لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر گردشی شناخته می‌شوند. لپ‌تاپ‌هایی با پسوند V هم کامپیوترهای شخصی با قدرت پردازشی چشمگیر و طراحی باریک و حرفه‌ای هستند.

لپ‌تاپ‌های ایسر در انواع دسته‌بندی از پایین‌رده تا حرفه‌ای به بازار عرضه می‌شوند

ایسر لپ‌تاپ‌هایی مخصوص گیمرهای میان‌رده تا پایین‌رده هم دارد که با نام‌های Nitro و Nitro Black شناخته می‌شود. تفاوت دو مدل را می‌توان در طراحی بدنه‌ی نسخه‌ی Black دید که از رنگ‌آمیزی مرسوم لپ‌تاپ‌های گیمینگ بهره نمی‌برد؛ درنتیجه، این نسخه‌ها در دسته‌ی حرفه‌ای قرار نمی‌گیرد. در ادامه، جزئیات و تفاوت‌های هر دسته از لپ‌تاپ‌های ایسر را شرح می‌دهیم.

لپ‌تاپ ایسر Aspire؛ مناسب مشتریان اقتصادی

لپ‌تاپ‌های سری اسپایر را می‌توان متنوع‌ترین محصولات ایسر دانست. این لپ‌تاپ‌ها در انواع قیمت و ابعاد و کارایی در بازار حضور دارد که از وظایف ساده تا سنگین گرافیکی را انجام می‌دهد. البته نمی‌توان محصولات پرچم‌داری در دسته‌ی Aspire پیدا کرد؛ اما این لپ‌تاپ‌های اقتصادی نیازهای گروه بزرگی از کاربران را برطرف می‌کند.

اسپایر 7 A715-74G-79D9 ایسر / Acer Aspire 7 A715-74G-79D9

از بهترین لپ‌تاپ‌های اسپایر جدید می‌توان به Acer Aspire 5 اشاره کرد که با قیمت مناسب، کارایی مقبولی برای مشتری به‌همراه دارد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی Core i3 سری U و قیمت حدود ۴۰۰ دلار، انتخابی مناسب برای مشتریان اقتصادی محسوب می‌شود. از قابلیت‌های اصلی Aspire 5 می‌توان به عمر باتری طولانی و نمایشگر شفاف 1080p اشاره کرد.

از میان مدل‌های حرفه‌ای‌تر خانواده‌ی اسپایر، می‌توان Aspire A715 را نام برد که در انواع مدل با حافظه‌ی ذخیر‌ه‌سازی و حافظه‌ی رم متنوع در بازار عرضه می‌شود. از مشخصات اصلی لپ‌تاپ مذکور می‌توان به پردازنده‌ی نسل‌نهمی اینتل و نمایشگر IPS LED اشاره کرد.

لپ‌تاپ ایسر Swift؛ بهترین انتخاب‌ها ازلحاظ قابلیت حمل

ایسر برای رقابت در عرضه‌ی نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان، سری سوئیفت را به بازار عرضه کرد. این لپ‌تاپ‌ها برای کاربرانی بیشتر مناسب است که به قابلیت جابه‌جایی لپ‌تاپ بیش از هر چیز اهمیت می‌دهند. البته طراحی بسیار نازک سری سوئیفت باعث می‌شود شرکت سازنده توانایی استفاده از کیبورد مناسب را در این لپ‌تاپ‌ها نداشته باشد؛ درنتیجه، بررسی‌های اولیه روی محصولات نشان‌دهنده‌ی ضعف عملکردی کیبورد در سری سوئیفت هستند. همچنین، بدنه‌ی فلزی سری سوئیفت ظاهری جذاب به آن می‌بخشد که شاید کاربران حساس به زیبایی را به‌راحتی به‌خود جذب کند. محصولات سری Swift در ابعاد ۱۵ اینچ و کوچک‌تر در بازار عرضه می‌شود و برای انواع کارایی از وظایف روزمره تا پردازش‌های گرافیکی نیمه‌سنگین مناسب است.

از میان محصولات مهم ایسر در دسته‌ی Swift می‌توان به Swift 7 2019 اشاره کرد که لقب باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان را نیز یدک می‌کشد. سری Swift 7 همیشه لپ‌تاپ‌هایی باریک بوده‌اند و شرکت تایوانی در نسخه‌ی سال ۲۰۱۹ بازهم رکوردشکنی و محصولی با ضخامت ۸/۹۸ میلی‌متر به بازار عرضه کرد. از قابلیت‌های دیگر محصول خاص ایسر می‌توان به نمایشگر ۱۴ اینچی با روشنایی مناسب و عمر باتری درخورتوجه اشاره کرد؛ البته نباید از ضعف‌هایی همچون گرم‌شدن بدنه و اسپیکرهای نه‌چندان قوی Swift 7 غافل شد.

Acer Swift 5 2019 / ایسر سوئیفت 5 2019

دیگر لپ‌تاپ حرفه‌ای در دسته‌ی ایسر سوئیفت، Swift 5 نام دارد. این‌ لپ‌تاپ رکورد باریک‌ترین محصول ۱۵ اینچی جهان را یدک می‌کشد که وزن بسیار سبکی هم درمقایسه‌با رقبا دارد. از قابلیت‌های حرفه‌ای محصول ایسر می‌توان به نمایشگر 1080p اشاره کرد که آن را از دستگاه قابل‌حمل ساده فراتر می‌برد. این لپ‌تاپ نیز مانند برادر کوچک‌تر خود شارژدهی مناسبی دارد. ایسر با استفاده از پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 در لپ‌تاپ باریک و سبک خود و ترکیب آن با پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی مطلوب، محصولی مناسب کاربر میان‌رده را به بازار عرضه کرده است.

لپ‌تاپ ایسر Spin؛ لپ‌تاپ‌های دوکاره‌ی قدرتمند

خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های ایسر Spin به‌عنوان محصولات دودریک شرکت تایوانی شناخته می‌شوند. کاربر می‌تواند از این لپ‌تاپ‌ها به‌عنوان تبلت نیز استفاده کند. نوشتن و طراحی‌ با نمایشگر لمسی سری اسپین با انگشت یا قلم اضافی، تجربه‌ی کاربری جالبی به‌همراه دارد. در این دسته از محصولات ایسر نیز، عرضه‌‌ی انواع کامپیوتر با قدرت پرداشی از میان‌رده تا حرفه‌ای را شاهد هستیم.

ایسر اسپین 2020 / Acer Spin

لپ‌تاپ‌های دوکاره با وجود جذابیت زیاد برای کاربران، عموما یکی از کارایی‌های لپ‌تاپ یا تبلت را به‌خوبی ارائه نمی‌کند. دراین‌میان، محصولات ایسر اسپین بازخوردهای مناسبی از کارشناسان و کاربران دریافت‌ و با قیمت‌های مناسب، فروش چشمگیری هم در بازار تجربه کرده‌اند.

از میان بهترین لپ‌تاپ‌های سری ایسر اسپین می‌توان به Spin 3 اشاره کرد که اکنون با پردازنده‌ی Core i7 نیز در بازار عرضه می‌شود. نمایشگر لمسی با پاسخ‌گویی سریع و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، این لپ‌تاپ تایوانی را به انتخابی مهم برای کاربران علاقه‌مند به لپ‌تاپ‌های هیبریدی تبدیل می‌کند. کیبورد Spin 3 یکی از قوت‌های آن محسوب می‌شود که تجربه‌ی استفاده از لپ‌تاپ دوکاره را جذاب‌تر هم می‌کند.

لپ‌تاپ ایسر Switch؛ کارایی ترکیبی با قدرت مناسب

کاربرانی که به‌دنبال تبلت با قدرت پردازشی پذیرفتنی هستند و هرازچندگاهی از کیبورد نیز برای کارهای روزمره استفاده می‌کنند، با گزینه‌های مناسب ایسر روبه‌رو هستند. خانواده‌ی ایسر Switch را بیشتر می‌توان تبلت‌هایی با قابلیت اتصال کیبورد و قلم نوری دانست. محصولات این دسته نیز در انواع پایین‌رده تا حرفه‌ای عرضه می‌شوند و حتی یک نسخه از آن‌ها به‌نام Switch 7 Black از سیستم خنک‌کننده‌ی آبی هم بهره می‌برد.

تبلت هیبریدی switch 5 ایسر

لپ‌تاپ‌های ایسر Switch در ابعاد ۱۰ تا ۱۲ اینچ در بازار وجود دارد و در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های کوچک قرار می‌گیرد. از میان نمونه‌های مهم می‌توان به Switch Alpha 12 اشاره کرد که آن هم از سیستم خنک‌کننده‌ی آبی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ۱۲ اینچی نیازهای پردازشی شما را تقریباً برطرف می‌کند؛ اما شارژدهی آن‌چنان زیادی ندارد.

لپ‌تاپ ایسر Nitro؛ مناسب گیمرها با بودجه‌ی محدود

کاربرانی که ترکیبی از قابلیت‌های گیمینگ و تولید محتوای گرافیکی با قدرت پردازشی مطلوب نیاز دارند، در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های ایسر نیترو انتخاب‌های مناسبی خواهند داشت. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند مجهز و با طراحی جذاب از ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی، طرفداران زیادی برای خود دست‌وپا کرده‌ است. در میان محصولات، سری Nitro لپ‌تاپ هیبریدی Nitro Spin نیز وجود دارد که نمایشگر لمسی با قلم هوشمند را هم دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

نیترو 5 AN515-54 ایسر / Acer Nitro 5 AN515-54

از میان بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در دسته‌ی نیترو می‌توان به Nitro 5 اشاره کرد که با قیمت مناسب، برای گیمرهای مبتدی و پایین‌رده انتخابی مناسب محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ با قیمتی حدود ۶۴۰ دلار، در نسخه‌های مجهز به پردازنده‌ نسل نهم اینتل در بازار یافت می‌شود که از پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1650 نیز بهره می‌برد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به پورت‌های ارتباطی متعدد و خنک‌کنندگی مناسب اشاره کرد. شاید تنها ایراد لپ‌تاپ مذکور، طراحی نه‌چندان مناسب بدنه‌ی پلاستیکی باشد.

لپ‌تاپ ایسر Predator؛ غول‌هایی مناسب گیمرهای حرفه‌ای

سری پردیتور لپ‌تاپ‌های ایسر مخصوص گیمرهایی با نیاز پردازشی گرافیکی فراوان است. این لپ‌تاپ‌ها حداقل با پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1050 به بازار عرضه می‌شود و کاربر می‌تواند جدیدترین بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی حداکثر روی آن‌ها اجرا کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به طراحی مخصوص بازی در کیبورد اشاره کرد که در ترکیب با حافظه‌ ذخیره‌سازی ترکیبی SSD و HDD، تمامی نیازهای هر گیمر حرفه‌ای را برطرف می‌کند.

Acer Predator Triton 500 / ایسر پردتور تریون

از میان بهترین مدل لپ‌تاپ ایسر در دسته‌ی Predator می‌توان به Predator Triton 500 اشاره کرد. لپ‌تاپ مذکور درکنار قدرت پردازشی حرفه‌ای، وزن سبکی دارد و جزو معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قابلیت حمل مناسب محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ به قابلیت Turbo نیز مجهز است که امکان استخراج قدرت پردازشی بیشتر از پردازنده‌ی گرافیکی را به کاربر قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ ایسر Travelmate؛ بهترین انتخاب برای کاربردهای اداری و تحصیلی

لپ‌تاپ‌های سری ایسر Travelmate برای کسب‌وکارهایی گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌رود که به‌دنبال انتخاب‌های بادوام با قدرت مناسب هستند. این لپ‌تاپ‌ها از قابلیت‌ حمل‌ونقل مناسب و امکانات امنیتی همچون تراشه‌ی TPM هم بهره می‌برد. از قابلیت‌های حرفه‌ای دسته‌ی تراول‌میت می‌توان به امکان ارتقای آسان حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد.

TravelMate P6 Acer / ایسر

از میان بهترین مدل لپ‌تاپ ایسر در دسته‌ی تراول‌میت می‌توان TravelMate P614 را نام برد که طراحی زیبا و نمایشگر شفاف و باکیفیتی دارد. این لپ‌تاپ سبک اداری با بهره‌مندی از قابلیت‌هایی همچون نمایشگر 1080p و ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ اینتل Core i7، در دسته‌ی غول‌های پردازشی هم جای می‌گیرد.

لپ‌تاپ ایسر Chromebook؛ انتخابی برای طرفداران گوگل

اگر از علاقه‌مندان به سیستم‌عامل اختصاصی گوگل هستید، ایسر انتخاب‌های جالبی به شما ارائه می‌کند. کاربرانی که به کارکردن در فضای ابری با لپ‌تاپ‌هایی سبک و کم‌مصرف تمایل دارند، کروم‌بوک‌ها را برای کاربرد روزمره‌ی خود انتخاب می‌کنند.

Acer Chromebook Spin 311 / کروم بوک اسپین 311 ایسر - Celeron N4100 8Gb 64GB

از میان بهترین مدل لپ‌تاپ ایسر در دسته‌ی کروم‌بوک می‌توان Chromebook Spin 311 را نام برد که ترکیبی از سیستم‌عامل کروم را با قابلیت‌های هیبریدی به کاربر ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی سلرون اینتل و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، برای اجرای اپلیکیشن‌های کروم انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. همچنین، نمایشگر ۱۱/۶ اینچی و وزن ۱/۲ کیلوگرمی آن را به گزینه‌ای با قابلیت حمل آسان تبدیل می‌کند.

همان‌طورکه دیدید، ایسر محصولات خود را در دسته‌بندی‌های متنوعی دراختیار علاقه‌مندان بازار کامپیوترهای شخصی قرار می‌دهد. از کاربرانی با نیازهای پردازشی معمولی تا گیمرهای حرفه‌ای و تولیدکننده‌های محتوا، می‌توانند گزینه‌های مناسبی در میان محصولات شرکت تایوانی پیدا کنند. دراین‌میان، سری Aspire بیش از همه محبوب است؛‌ چون گزینه‌های بسیار متنوعی را از سال‌ها پیش به بازار عرضه می‌کند.

قیمت لپ تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ ایسر نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

دیدگاه شما چیست؟ شما کدام خانواده از لپ‌تاپ‌های ایسر را انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات