اوپو فایند X7 اولترا کامل‌ترین دوربین را در بین همه گوشی‌ها دارد؛ البته از نظر DxOMark

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی و ماژول دوربین گوشی اوپو فایند X7 اولترا
گوشی جدید اوپو به‌همراه هواوی میت ۶۰ پرو پلاس در جایگاه نخست رتبه‌بندی DxOMark قرار گرفت.
تبلیغات

اوپو اوایل ۲۰۲۴ بهترین گوشی تاریخ خود را تحت عنوان اوپو فایند X7 اولترا در بازار چین معرفی کرد. این گوشی هنوز به شکل رسمی در بازار‌های جهانی عرضه نشده، اما شرکت فرانسوی DxOMark آن را مورد ارزیابی قرار داده است.

اوپو فایند X7 اولترا در ارزیابی‌های DxOMark عملکردی درخشان از خود نشان داد و توانست امتیاز ۱۵۷ را کسب کند. جایگاه اول بهترین گوشی ها از نظر دوربین که تا پیش از این انحصاراً در اختیار هواوی میت ۶۰ پرو پلاس بود، اکنون به پرچمدار اوپو نیز تعلق دارد.

رده بندی دوربین گوشی‌ها در DxOMark

طبق بررسی‌های DxoMark، اوپو فایند X7 اولترا در معیار‌هایی مانند تصویربرداری بوکه (امتیاز ۸۵)، زوم دوربین تله‌فوتو (امتیاز ۱۱۸) و کنترل نویز ویدئو (امتیاز ۱۱۹)، عملکرد بهتری را نسبت‌به همه‌ی رقبای خود نشان می‌دهد.

عملکرد دوربین اوپو فایند X7 اولترا در DxOMark

به گفته‌ی منتقدان، گوشی اوپو در زمینه‌ی عکاسی پرتره عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به‌نمایش می‌گذارد و در شرایط نوری مختلف، تصاویری با جزئیات بالا و رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند.

پرچمدار اوپو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر بزرگ یک اینچی مجهز است که تصاویر را با رنگ‌های طبیعی و نویز کم ثبت می‌کند. علاوه‌بر این، اوپو فایند X7 اولترا اولین گوشی دنیا با دوربین پریسکوپی دوگانه است که می‌تواند تصاویری را با زوم ۳ و ۶ برابری بدون افت کیفیت ثبت کند.

جداسازی سوژه از پس‌زمینه در تصاویر بوکه‌ی ثبت‌شده در حالت پرتره، به‌خوبی انجام می‌شود. اوپو فایند X7 اولترا در زمینه‌ی نوردهی دقیق و گستره‌‌ی دینامیکی وسیع در فیلم‌برداری، حتی بدون استفاده از حالت HDR نیز عملکرد چشمگیری را از خود نشان می‌دهد.

پرچمدار اوپو در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری در نور کم پا‌به‌پای رقیب خود یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس ظاهر شد. قیمت گوشی اوپو فایند X7 اولترا در نسخه‌ی پایه حدود ۸۴۰ دلار اعلام شده است که می‌تواند کار را برای رقبای این گوشی سخت‌تر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات