گوشی جدید تکنو نمایشگر رول‌شدنی دارد

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی مفهومی تکنو Phantom Ultimate با نمایشگر رول شونده
تکنو گوشی هوشمند رول‌شدنی خود موسوم‌به Phantom Ultimate را در رویداد MWC 2024 به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

تکنو از مراسم MWC 2024 برای ارائه‌ی چشم‌اندازش از آینده‌ی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد و نمونه‌ی اولیه‌ی فانتوم آلتیمیت (Phantom Ultimate) را با نمایشگر رول‌شدنی به‌نمایش گذاشت. این محصول اکنون دیگر یک طرح اولیه نیست و درواقع دستگاهی کامل محسوب می‌شود.

نمایشگر فانتوم آلتیمیت درحالت عادی ۶٫۵۵ اینچ است و با فشردن یک دکمه‌ی ساده به صفحه‌نمایش بزرگ ۷٫۱۱ اینچی تبدیل می‌شود؛ قابلیتی که برای اجرای بازی یا تماشای فیلم بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. فناوری تکنو به ۱٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا نمایشگر دستگاه را ازطریق مکانیزم رول‌شدن بزرگ یا کوچک کند.

گوشی رول شونده تکنو فانتوم آلتیمیت
گوشی رول شونده تکنو فانتوم آلتیمیت

به‌نوشته‌ی GSMArena، تکنو در فانتوم آلتیمیت از نمایشگر ثانویه‌ی پشتی نیز استفاده کرده که درواقع همان صفحه‌نمایش اصلی است که با روشی هوشمندانه به اطراف دستگاه می‌پیچید. این راهکار نیاز به استفاده از دو نمایشگر مجزا را از بین می‌برد و کارایی را افزایش می‌دهد.

گوشی رول شونده تکنو فانتوم آلتیمیت
گوشی رول شونده تکنو فانتوم آلتیمیت

ظهور گوشی‌های تاشدنی، حوزه‌ی نرم‌افزار را به‌چالش کشید و به‌نظر می‌رسد تکنو در این بخش نیز عملکرد خوبی دارد. رابط کاربری و برنامه‌های فانتوم آلتیمیت با تغییر ابعاد نمایشگر، به‌طور خودکار در بهینه‌ترین حالت ممکن نمایش می‌یابند.

اگرچه فانتوم آلتیمیت هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارد اما تکنو قبلاً دو گوشی تاشدنی موفق به‌نام فانتوم V فولد و فانتوم V فلیپ را عرضه کرده است و همچنان قصد دارد نوآوری‌هایی در این حوزه ارائه دهد.

قیمت گوشی فانتوم آلتیمیت تکنو هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم چه زمانی برای عرضه به بازار آماده خواهد شد. اگر قیمت گوشی تکنو از گوشی‌های تاشدنی رقیب کم‌تر باشد احتمالاً نظر بسیاری از خریداران را به‌خود جلب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات