این گوشی پنل پشتی سه‌بعدی دارد!

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
قاب پشتی گوشی تکنو درحال نمایش تصویر سه‌بعدی
تکنو فناوری‌های هیجان‌انگیزی را برای آینده‌ی موبایل‌ها در MWC به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

تکنو در حال کار روی روشی جدید برای تجسم تجربه‌ی سه‌بعدی در گوشی‌های هوشمند است. این شرکت در نمایشگاه MWC 2024 مدل مفهومی یک گوشی هوشمند را به نمایش گذاشت که تصاویر را به‌صورت سه‌بعدی روی قاب پشتی نمایش می‌دهد.

تکنو افزون‌بر پنل پشتی سه‌بعدی ایده‌ی دیگری به‌نام «فناوری رنگ‌آمیزی آفتاب‌پرست» معرفی کرد. به‌لطف این فناوری، نمایشگر طیف رنگی گسترده‌ای را با سرعت پاسخگویی سریع در سطح میلی‌ثانیه ارائه می‌دهد. تکنو ادعا می‌کند که نمایشگر جدید طول عمر طولانی و مصرف انرژی بسیار پایینی خواهد داشت.

طرح مفهومی شیشه‌ای از قاب پشتی گوشی تکنو

تکنو می‌گوید که روی نسل جدیدی از مواد اولیه‌ی گوناگون برای قاب پشتی و قاب محافظ گوشی‌ها کار می‌کند. از جمله فایبرگلس لایه‌ای که علاوه‌بر ضخامت کمتر سبک‌تر است و در برابر خم‌شدگی مقاومت بیشتری دارد.

قاب پشتی گوشی تکنو رنگ نارنجی قرار گرفته روی شن

تکنو افزون‌بر فایبرگلس در حال توسعه‌ی نوعی شیشه‌ی رنگی و بافت‌دار جدید برای بدنه‌ی گوشی است که از ترکیب شیشه‌های مذاب حاصل می‌شود و شیشه‌ای با درخشش جواهر مانند و طرح‌های جذاب تولید می‌شود که به سرامیک شباهت دارد اما وزن و ضخامت کمتری دارد.

قاب چرمی طرح‌دار گوشی تکنو از نمای پشت

چرم معطر نوآوری دیگر تکنو در دنیای موبایل است. میکروکپسول‌های عطری در طول ساخت به چرم اضافه می‌شوند و بوی انتخابی شما را به محصول نهایی اضافه می‌کنند.

تکنو می‌گوید چرم PU که در برخی از گوشی‌ها استفاده می‌شود برای محیط زیست فاجعه است؛ چرا که از پلاستیک ساخته شده. چرم پارچه‌ای ارگانیک با هدف جایگزینی کامل با چرم PU، از پوشش ارگانوسیلیکات مصنوعی به جای پلی یورتان استفاده می‌کند و راحت‌تر تمیز می‌شود.

تکنو ایده‌هایش را روی مدل‌های مفهومی از گوشی‌های فانتوم X2 پرو و فانتوم V فولد به نمایش گذاشت. مشخص نیست این ایده‌ها برای گوشی تکنو در آینده به مرحله‌ی تجاری‌سازی می‌رسند یا خیر. تأثیر این فناوری‌ها روی قیمت گوشی را نیز باید در نظر گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات