یک شرکت ناشناس استاندارد جدیدی برای فیلمبرداری با گوشی‌ها تعیین کرد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
رندر از گوشی تکنو کامن ۲۰ پریمیر رنگ آبی و مشکی
تکنو با سیستم PolarAce، نوید دورانی تازه در عرصه‌ی فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند را می‌دهد.
تبلیغات

شرکت کمتر‌شناخته‌‌شده‌ی تکنو در MWC امسال از سیستم پردازش تصویر تازه‌ای به نام «سیستم تصویر‌برداری PolarAce» پرده برداشت که با مجهز بودن به قابلیت‌های منحصر‌به‌فردِ متکی‌بر هوش مصنوعی، می‌تواند با فراهم کردن امکاناتی چون فیلم‌برداری 4K HDR با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه در شرایط نوری مختلف، آغازگر دورانی تازه در حوزه‌ی فیلم‌برداری با موبایل باشد.

تراشه‌ی پردازش تصویر گوشی Camon 30 Premier 5G

تکنو برای ایجاد سیستم PolarAce از تراشه‌ی تصویربرداری CXD5622GG سونی (که در انجام محاسبات ممیز شناور بازدهی بالایی دارد) استفاده کرد؛ ترکیب این تراشه و تخصص تکنو در زمینه‌ی هوش مصنوعی، منجر به ایجاد یک سیستم پردازش تصویر قدرتمند شده است.

سیستم تازه‌ی تکنو، سعی دارد دو چالش اصلی دوربین گوشی‌های هوشمند را برطرف کند: چالش‌های محیط کم‌نور و فیلم‌برداری HDR تمام‌صحنه (Full Scene). تکنو ادعا می‌کند که سیستم جدیدش ضمن ارائه‌ی «کیفیت تصویر تقریباً بدون افت»، به‌لطف تراشه‌ی سونی و خودِ تکنو، در مقایسه با سایر گزینه‌ها مصرف انرژی بسیار کمتری دارد.

چهار موتور هوش مصنوعی سیستم PolarAce

سیستم PolarAce از چهار موتور هوش مصنوعی مختلف برای پردازش تصویر بهره می‌برد:

  • NeuroNR Turbo: نویز تصاویر خام (Raw) را کاهش می‌دهد.
  • NeuroColor Turbo: رنگ‌ها را برای تناژ پوست واقع‌گرایانه بهینه می‌کند.
  • NeuroHDR Turbo: کیفیت کلی ویدیو را بهبود می بخشد.
  • NeuroFPS Turbo: حتی برای ضبط‌های طولانی‌تر، ویدئویی روان را تضمین می‌کند.

به‌گفته‌ی تکنو، این موتورها در همکاری با فناوری Universal Tone تکنو، ضبط ویدئوهای باکیفیت 4K Ultra Night Vision را در شرایط نوری مختلف همراه با نمایش دقیق طیف‌های گوناگون رنگ پوست افراد تضمین می‌کنند.

نمونه تصاویر گرفته شده با تکنو Camon 30 Premier 5G

علاوه‌بر بهبود‌های ذکر شده برای فیلم‌برداری، از قابلیت‌های هوش مصنوعی سیستم PolarAce می‌توان برای ثبت تصاویر خلاقانه‌ی پرتره بهره برد. مشابه با ویژگی Magic Eraser گوشی گوگل، یکی از این قابلیت‌ها امکان حذف اشیاء ناخواسته در تصاویر را با هوش مصنوعی ممکن می‌کند؛ به‌علاوه، کاربران می‌توانند بدون نیاز به برنامه‌های متفرقه، پس‌زمینه‌ی تصاویر یا حالت کلی تصاویر خود را تغییر دهند.

جک گو، مدیرعامل تکنو، گفت: «تکنو PolarAce نشانه‌ی آغاز دورانی تازه برای ثبت ویدیوهایی باورنکردنی در گوشی‌های هوشمند است.»

شرکت تکنو سیستم تصویربرداری PolarAce را برای اولین‌بار در گوشی هوشمند Camon 30 Premier 5G که قرار است در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ عرضه شود، به‌ کار خواهد برد. این گوشی شامل یک لنز پریسکوپی ۷۰ میلی‌متری برای عکس‌های پرتره‌ی ایدئال با اعوجاج کمتر و زوم هیبریدی تا ۶۰ برابر است. در کنار تراشه‌ی سونی به‌عنوان ISP، مدیاتک Dimensity 8200 نقش تراشه‌ی اصلی این گوشی را ایفا خواهد کرد. قیمت گوشی مورد بحث اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات