ساعت مچی نه، این موبایلی با نمایشگر انعطاف‌پذیر است! [تماشا کنید]

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
گوشی موتورولا با نمایشگر منعطف دور مچ دست
موتورولا در رویداد MWC امسال مدل مفهومی گوشی منعطف خود را به‌نمایش گذاشت که می‌توان آن را به دور مچ دست بست.
تبلیغات

موتورولا اولین‌بار در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) از مدل مفهومی گوشی هوشمندی با نمایشگر انعطاف‌پذیر رونمایی کرد و در آن زمان فقط چند عکس از این محصول منتشر شد. این دستگاه اکنون شباهت بیشتری به یک محصول واقعی دارد و در MWC 2024 به‌نمایش درآمده است.

گوشی موتورولا کاملاً واقعی است و مثل مدل نهایی به‌نظر می‌رسد اما نباید انتظار داشت به‌زودی روانه‌ی بازار شود.

درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد گوشی مفهومی موتورولا در دست نیست و فقط می‌دانیم امکان بستن آن دور مچ دست وجود دارد. این دستگاه به نمایشگر ۶٫۹ اینچی OLED مجهز است که روی آن لایه‌ای پلاستیکی قرار دارد.

ویدیو Android Authority در یوتیوب، نگاهی نزدیک به گوشی منعطف موتورولا ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را در بالا تماشا کنید.

گوشی منعطف موتورولا ضخامت کمی دارد و طولش نسبت‌ به گوشی‌های سنتی بیشتر به‌نظر می‌رسد. با نگاه به پشت دستگاه متوجه تفاوت آن با گوشی‌های استاندارد خواهید شد؛ زیرا به‌جای قاب یکپارچه از پوششی چند بخشی بهره می‌برد تا بتوان آن را خم کرد.

چنین محصولی به بدنه‌ی نرم نیاز دارد زیرا باید به‌سمت بیرون تا شود و بنابراین نمی‌توان مثل گوشی‌های معمولی از بدنه‌ی فلزی یا پلاستیکی در آن استفاده کرد.

گوشی موتورولا با نمایشگر منعطف دور مچ دست

از آنجا که گوشی منعطف موتورولا چند لولا دارد، می‌توان این محصول را در حالت‌های مختلف خم کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید دستگاه را تا حدی تا کنید که برای تماشای ویدیو مناسب به‌نظر می‌رسد. همچنین می‌توان بخش پایین گوشی را تا کرد تا به‌شکل عمودی روی میز بایستد.

از همه مهم‌تر، می‌توان گوشی موتورولا را دور مچ دست پیچید که آن را به نوعی ساعت هوشمند بزرگ تبدیل می‌کند. نکته‌ی مهم اینکه برای استفاده از گوشی مذکور روی مچ دست ابتدا باید دستبند مغناطیسی مخصوصی را به‌طور جداگانه ببندید تا دستگاه در جای خود محکم بماند.

گوشی موتورولا با نمایشگر منعطف روی میز

نماینده‌ی موتورولا در MWC 2024 نشان داد هنگام بستن گوشی منعطف این شرکت دور مچ دست می‌توان بدون هیچ‌ مشکلی دست‌ها را تکان داد. البته این شرکت هنوز رابط کاربری ویژه‌ای برای استفاده از گوشی مذکور در حالت تاشده دور مچ دست طراحی نکرده است.

اکنون سؤالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود؛ مثلاً چه کسی تمایل دارد گوشی هوشمندش را دور مچ دست خود ببندد؟ لولاهای دستگاه چقدر از فضای داخلی دستگاه را اشغال می‌کنند؟ مقاومت این محصول دربرابر آب چقدر است؟ سؤالات اشاره‌شده مهم هستند و موتورولا برای تولید محصول واقعی باید پاسخی برای آن‌ها داشته باشد.

اگر از نقص‌های کنونی گوشی منعطف موتورولا چشم‌پوشی کنیم، با محصولی مواجه هستیم که ایده‌ای جاه‌طلبانه را در پیش گرفته است و شاید در سال‌های آینده تعداد بیشتری از شرکت‌ها به معرفی چنین گوشی‌هایی رو بیاروند. قیمت گوشی مورد بحث در صورت عرضه به بازار بسیار زیاد خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات