گوشی شیائومی یا ردمی دارید؟ هرگز از این محافظ نمایشگر استفاده نکنید

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
شیائومی ۱۳ اولترا در دست بهزاد مرعشیان
ردمی درمورد استفاده از محافظ نمایشگر UV و باطل‌ شدن گارانتی گوشی به کاربران هشدار داده است.
تبلیغات

ردمی، زیرمجموعه‌‌ی برند شیائومی، به کاربران درمورد خطرات احتمالی در استفاده از محافظ نمایشگر UV هشدار داده است. این نوع محافظ‌ صفحه به گزینه‌ای محبوب برای گوشی شیائومی و به‌ویژه برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش خمیده تبدیل شده‌ است.

چسب مایع مورد استفاده برای محکم‌ کردن محافظ‌ UV می‌تواند به قسمت‌های حساس گوشی مانند دکمه‌ها، درگاه‌های شارژ و حفره‌های بلندگو نفوذ کند و باعث مشکلاتی مانند راه‌اندازی مجدد و غیرمنتظره‌ی دستگاه، خرابی دکمه‌ها و حتی آسیب به فریم گوشی شود. مهم‌تر از همه، استفاده از این نوع محافظ ممکن است گارانتی دستگاه را باطل کند.

یک کاربر باتجربه می‌تواند با موفقیت محافظ نمایشگر UV را نصب کند؛‌ اما همچنان خطرات مربوط به نصب نادرست برای بسیاری از کاربران وجود دارد.

به‌عنوان جایگزین، شیائومی توصیه می‌کند که از محافظ‌های سنتی نمایشگر مانند شیشه‌ی سکوریت، غیرسکوریت یا محافظ الکترواستاتیک استفاده شود که بدون خطر ورود مایع، از نمایشگر گوشی محافظت می‌کند.

اپل نیز اخیراً دستورالعملی درمورد قرارگرفتن گوشی آیفون در معرض مایعات منتشر کرده است و قویاً توصیه می‌کند که از قرار دادن آیفون خیس در داخل کیسه‌ی برنج خودداری کنید.

اپل همچنین درمورد قرار دادن گوش‌پاک‌کن، دستمال کاغذی یا شیء مشابه در درگاه شارژ یا استفاده از منبع حرارت خارجی برای خشک‌کردن دستگاه هشدار می‌دهد و تأکید می‌کند که این اقدامات، خطر بیشتری برای آسیب به تلفن شما دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات