آیا طراحی آیفون ۱۶ اینچنین خواهد بود؟

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تصویر فاش شده آیفون ۱۶ پرو با چینش دوربین بسیار عجیب
جدیدترین تصویر فاش‌شده از آیفون ۱۶ پرو، طراحی عجیب ماژول دوربین آن را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

فرایند توسعه‌ی محصولات اپل اغلب شامل بررسی گزینه‌های متعدد در طراحی است. هم‌اکنون نسل بعدی مدل پرچمدار گوشی آیفون یعنی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در حال گذراندن دوره‌ی آزمایشی هستند و برخی پیکربندی‌های غیرمعمول دوربین در بین نمونه‌های اولیه دیده می‌شود.

یکی از افشاگران هفته‌ی گذشته به یک ویژگی خاص برای آیفون ۱۶ پرو اشاره کرد که در آن ماژول دوربین شبیه به یک اسپیکر بی‌سیم است.

اکنون، ماجین بو، افشاگر معروف، به نقل از منابعی ناشناس تصویری از آیفون‌ پرو ۲۰۲۴ در شبکه‌ی اجتماعی X به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد اپل احتمالاً از ماژول دوربین مثلثی شکل استفاده کند و ظاهری متمایز به دستگاه بدهد که یادآور ماشین اصلاح فیلیپس است.

تصویر فاش شده آیفون ۱۶ پرو با چینش دوربین بسیار عجیب
تصویر ریش تراش فیلیپس مدل مشکی نمای کناری

ماجین بو در مورد اینکه چرا اپل ممکن است این طراحی را در نظر بگیرد، می‌گوید فرم‌فکتور مثلثی می‌تواند یک انتخاب استراتژیک برای جای دادن حسگرهای دوربین بزرگ‌تر یا به‌طور کلی افزایش تعداد لنزها باشد.

فردی که تصویر منتسب‌ به آیفون ۱۶ پرو را فاش کرده است سابقه‌ی چندان خوبی در افشای اطلاعات دقیق ندارد؛ بنابراین به احتمال بسیار زیاد آنچه به آیفون ۱۶ پرو نسبت داده شده، دقیق نیست.

علاوه بر تغییرات احتمالی برآمدگی دوربین، پیش‌بینی می‌شود که مدل پرو آیفون ۱۶ شامل لنز تله‌فوتو ارتقا یافته نیز باشد. آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن است از حسگر دوربین اصلی بزرگ‌تری در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس بهره ببرد.

یکی از نامزدهای احتمالی برای حسگر دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرو مکس، Exmor IMX903 سونی است. با این حال، شایعات از این حکایت دارند که حداکثر وضوح دوربین مانند مدل‌های فعلی همچنان ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

فعلاً به قیمت گوشی های نسل جدید اپل اشاره نشده است؛ اما شکی نداریم که این محصولات وارد فهرست بهترین گوشی و بهترین گوشی آیفون و حتی بهترین گوشی از نظر دوربین خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات