شکست گلکسی A55 دربرابر پوکو X6 پرو؛ پرقدرت‌ترین میان‌رده دنیا متعلق‌ به شیائومی است

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی گلکسی A54
نخستین بنچمارک فاش‌شده از گلکسی A55 قدرت پردازشی گوشی موردانتظار سامسونگ را نشان می‌دهد.
تبلیغات

بنچمارک‌ مقدماتی گوشی گلکسی A55 را یکی از افشاگران در ایکس فاش کرده است که نشان می‌دهد گوشی جدید سامسونگ در بخش چندهسته‌ای عملکردی تقریباً هم‌سطح گلکسی S21 دارد.

گلکسی A55 در گیک‌بنچ ۶ در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱٬۱۷۲ و ۳٬۴۹۷ را به‌دست آورد. گلکسی A54 در همین بنچمارک در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱٬۰۲۲ و ۲٬۸۸۲ را ثبت کرد.

بنچمارک گیک‌بنچ ۶

نام گوشی

امتیاز تک‌هسته‌ای

امتیاز چندهسته‌ای

گلکسی A55

۱٬۱۷۲

۳٬۴۹۷

گلکسی A54

۱٬۰۲۲

۲٬۸۸۲

گلکسی S21

۱٬۲۲۲

۳٬۲۷۱

پوکو X6 پرو

۱٬۴۴۹

۴٬۲۶۵

گلکسی A55 احتمالاً از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ با گرافیک Xclipse 530 بهره خواهد برد. نتایج بنچمارک نشان می‌دهند که این تراشه درمقایسه‌با اگزینوس ۱۳۸۰ (در گلکسی A54) در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۱۴ و ۲۱ درصد سریع‌تر است.

در بررسی‌ زومیت، گلکسی S24 با تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ و بهترین گوشی های بازار در گیک‌بنچ ۶ توانست ۲٬۱۴۸ امتیاز در بخش تک‌هسته‌ای و ۶٬۶۱۸ امتیاز در بخش چندهسته‌ای کسب کند. این تفاوت بین قدرت پردازشی گلکسی A55، یکی از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ و گلکسی S24 را به‌وضوح نشان می‌دهد.

اگزینوس ۱۴۸۰ روی کاغذ بهبود مناسبی درمقایسه‌با نسل قبلی خود ارائه می‌دهد؛ اما باید دید در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت؛ به‌خصوص با‌توجه‌به‌ اینکه رقبایی مانند گوشی پوکو از تراشه‌های بسیار قدرتمندی بهره می‌برند.

پوکو X6 پرو با تراشه‌ی دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا در گیک‌بنچ ۶ در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱٬۴۴۹ و ۴٬۲۶۵ را کسب کرد که در هر دو بخش از گلکسی A55 قدرتمندتر ظاهر شده است. نسل‌های قبل هر دو گوشی محبوبیت زیادی در بازار ایران داشتند و انتظار می‌رود رقابت بین این دو گوشی جذاب‌تر از همیشه باشد.

گلکسی A55 احتمالاً به نمایشگر اولد ۶٫۵ اینچی با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، طراحی موسوم به Key Island با فریم فلزی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، گواهی IP67 و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی مجهز خواهد بود.

باید دید سامسونگ قیمت گوشی میان‌رده‌ی جدیدش را چگونه تعیین می‌کند. احتمالاً قیمت گلکسی A55 از قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی A54 کمی بیشتر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات